Опитування
Які банківські послуги Вас цікавлять?

В даний час більшість квартир купується по іпотеці, яка видається під куповану нерухомість. В період виплати іпотечного кредиту в документі на власність буде стояти відповідна печатка, яка забороняє здійснювати будь-які операції з нерухомістю без згоди банку. За договором, який укладається з кредитним закладом, клієнт може заселитися в квартиру відразу, але права на нього він отримає лише після погашення позики в повному обсязі. Цей факт реєструється в Держреєстрі.

clip_image002

Однак остаточний розрахунок з банком, що включає штрафні санкції та оподаткування , не є приводом для розпорядження житлом на свій розсуд. Для ліквідації застарілого статусу необхідно провести процедуру зняття обтяження по іпотечному кредитуванню. Слід зазначити, що заставодавець може зняти обтяження з іпотеки не тільки після повного погашення взятих зобов’язань, а й у разі визнання банку банкрутом.

Послідовність дій

Після остаточного розрахунку клієнт зобов’язаний написати заяву в банківську організацію з вимогою спільного звернення в місцеве службу державної реєстрації, яка повинна зняти обтяження з нерухомості, придбаної за програмою іпотечного кредитування. Після схвалення документа колишній боржник може її дарувати, продавати, віддавати в заставу, міняти, обтяжувати будь-якими способами, змінювати планування, здавати в оренду. Про перехід нерухомості у повну власність клієнта свідчить погашення реєстраційного запису, яке здійснюється печаткою, поставленої на зворотному боці свідоцтва власності на об’єкт, викуплений по іпотеці.

Способи зняття обтяження

Клієнт може вирішити проблему самостійно або скористатися послугами професіоналів, роль яких покладається на ріелтерські агентства або юридичні компанії. Вартість посередницьких послуг оцінюється в діапазоні декількох сотень гривень і визначається різними факторами, у тому числі районом проживання. У процесі зміни статусу квартири часто виникають додаткові витрати, пов’язані з реєстрацією фінансових документів у нотаріуса. Банк може пропонувати своїх акредитованих фахівців, чиї послуги обійдуться набагато дорожче сторонніх юристів, тому позичальник має право не погоджуватися на пропозицію кредитний організації. Самостійне здійснення зняття обтяження дозволяє знизити всі витрати до мінімального рівня.

При самостійному знятті умов, обмежуючих здійснення прав власності, власник повинен отримати довідки. У доданому пакеті документів повинно знаходитися:

  • заява;
  • заставна;
  • довідка з банківської організації, яка підтверджує повне погашення позики;
  • скановані копії з банківських установчих документів;
  • свідоцтво та реєстрація прав на квартиру (оригінал і копія);
  • паспорт.

В якості додаткових аргументів при виникненні спірних ситуацій може знадобитися виписка з кредитного рахунку. Підготовка документів для державного реєстратора зазвичай затягується надовго, що пов’язано з тривалістю видачі банками необхідних паперів, у той час, як ліквідація запису здійснюється протягом декількох днів. Якщо власник квартири воліє мати свідоцтво власності на житло без всяких позначок, то він може звернутися з відповідною заявою до реєстраційних органів, заплативши при цьому невисоке мито.

Якщо у банку відібрали ліцензію

У разі банкрутства кредитної організації обтяження іпотечної нерухомості анулюється автоматично. В якості підтверджуючого документа є довідка, яка свідчить про ліквідацію банку. При зверненні в реєстраційний центр виписка з реєстру є основним аргументом, який підтверджує право на зняття обтяження.

Будемо вдячні за оцінку
Дуже поганоПоганоПосередньоДобреВідмінно (Поставте оцінку першим)

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.