Опитування
Які банківські послуги Вас цікавлять?

З 1 лютого цього року максимальні суми виплат по обов’язковому страхуванню цивільно-правової відповідальності автовласників (ОСЦПВ) будуть збільшені вдвічі. Про це Мінфіну повідомив член правління Нацкомфінпослуг Олександр Залєтов.

Рішення Нацкомфінпослуг про підвищення лімітів Державна регуляторна служба погодила в кінці грудня. Після цього документ відправили на погодження до Міністерства юстиції. Зараз всі основні інстанції пройдені, узгодження знаходиться на самому останньому етапі. Рішення набуде чинності через 10 днів, після його оприлюднення.


Після вступу змін в силу, максимальна сума за ремонт автомобіля, яку страхові компанії будуть зобов’язані виплачувати водіям постраждалим у ДТП, збільшиться до 100 000 гривень (зараз – 50 000). Максимальна виплата по збитку життю і здоров’ю буде збільшена до 200 000 гривень (з 100000). Зросте в два рази і максимальний розмір виплати по європротоколу (спрощене оформлення ДТП), з нинішніх 25 000 до 50 000 гривень. Останній раз ліміти відповідальності підвищувалися 5 років тому, в серпні 2010 року. Базові тарифи не зміняться.

Комісія вирішила підвищити розміри страхових сум через інфляцію. З 2010 року, коли були затверджені поточні ліміти, інфляція склала 82,8%. Державна регуляторна служба тривалий час не схвалювала підвищення максимальних виплат, аргументуючи тим, що підвищувати ліміти потрібно одночасно з тарифами. Нацкомфінпослуг наполягала на тому, що вартість страховки повинна залишатися колишньою.

Але розраховувати на велике зростання виплат із «автоцивілки» не варто. За даними Моторного (транспортного) страхового бюро України (МТСБУ) за 10 місяців 2015 середня сума виплати по майновому збитку збільшилася на 23,5% – з 10 100 до 12 400 гривень. Виплати по збитку життю та здоров’ю потерпілих збільшилися на 66,5% – з 7100 до 11800 гривень. Середня виплата по європротоколу не перевищує 6000 гривень. За словами страховиків, виплата досягає або перевищує максимально встановлений нині ліміт по майновому збитку, менше ніж у 5% випадків.

Інструментів для того, щоб заощадити і «відбити своє» після підвищення лімітів, у страховиків достатньо. 

По-перше, компанії можуть застосовувати підвищувальні коефіцієнти (на сьогоднішній день при розрахунку вартості ОСАГО страховики використовують близько 10-ти коефіцієнтів, на які множать базовий тариф). За даними Моторного Бюро, за рік середній розмір страхової премії по «автоцивілці» зріс з 313 гривень до 416 гривень. Базові тарифи не змінювалися.

По-друге, в активі СК залишається франшиза (сума, яку платить сам винуватець ДТП) для відсікання дрібних виплат і зниження розміру великих. За словами голови комісії зі страхування Українського товариства фінансових аналітиків В’ячеслава Черняховського максимальна франшиза по ОСАГО, яка залежить від розміру страхової суми, зараз досягає 2%. Тобто максимальна сума, яку повинен заплатити клієнт з такою франшизою при нинішніх лімітах по майновому збитку – це 1000 гривень. Але ніхто не може заборонити страховику встановити франшизу в 2%, а при нових лімітах відповідальності, а це вже буде 2000 гривень. Враховуючи розміри страхових виплат, 2000 гривень – не так вже й мало.

Є у страховиків і зовсім вже жорсткий інструмент: просто не платити. Але його використання обмежене. МТСБУ стежить за платіжною дисципліною. З квітня 2015 страховики, у яких рівень виплат менше 35%, повинні платити додатковий внесок до фондів бюро. Зараз таких СК на ринку близько 20-ти.«Мінфін» публікував дані про відмовах у виплатах по ОСАГО.

Джерело: Мінфін

Будемо вдячні за оцінку
Дуже поганоПоганоПосередньоДобреВідмінно (Поставте оцінку першим)

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.