Опитування
Які банківські послуги Вас цікавлять?

Згідно аналітичного звіту НБУ за 2015 рік, кількість банкоматів, платіжних терміналів і активних карт банків неухильно скорочується. Чи говорить статистика про стагнацію ринку пластику або зазначені скорочення мають інші причини? –


Начальник департаменту маркетингу і сегментів UniCredit Bank  

Упевнений, що ні про яку стагнацію і мови бути не може. Я думаю, що це один з самих перспективних, а головне – інноваційних напрямків, якій розвивається банками, платіжними системами, Фінтех компаніями. Говорячи про цифри, зменшення відбулося, як мінімум, через два фактори. Перший – відхід з ринку великої кількості банківських установ. Другий – всі гравці ринку, починаючи від клієнтів і закінчуючи банками, дозріли на більш зваженого бізнес-підходу, який базується на ефективності.

Приклади: клієнт задумався над тим, навіщо йому мати (і платити) за два або три пластика, якщо можна знайти банк, який максимально закриє його потреби і надасть всі необхідні сервіси.

Банки дивляться на те, чи є сенс збільшувати і інвестувати в свою власну банкоматну мережу, якщо можна увійти в коаліцію з іншими банками і побудувати дружню інфраструктуру для своїх клієнтів. Або створити продуктовий ряд на базі карт, транзакції за якими мають нижчу собівартість в будь-якому українському банкоматі і, як результат, задекларувати безкоштовне (або пільгове) зняття всюди. За торгових терміналів банки також змушені бути сміливими і жорсткими, відкликаючи термінали у торговців, які не генерують належного обороту і, як наслідок, хоча б мінімального доходу. Зараз все менше можна зустріти випадок, де у касира в магазині стоъть віяло терміналів від різних банків. Банки “просять” віддати перевагу якомусь одномуі працювати з ним.

Начальник департаменту бізнесу платіжних карток ПАТ «АКБ« КОНКОРД  »

Немає однозначної відповіді на дане питання. Можна сказати, що це наслідки глибокої кризи банківської системи, падіння довіри до неї з боку клієнтів і знецінення гривні. Банки намагаються мінімізувати свої витрати, клієнти-ризики. Банки масово перейшли на картковий продукт Debet, за яким платіжні системи зафіксували плату за транзакцію в банкоматі. Використання даного продукту дуже невигідно банкам-еквайєрам, власникам банкоматів, відповідно, немає стимулу розширювати банкоматні мережі. Одночасно, підвищується рівень безготівкового використання карт власниками, що теж говорить проти розширення кількості банкоматів.

Устаткування імпортне, ціни на його придбання зросли пропорційно зростанню курсу валюти, що теж впливає на рішення банку розширювати мережу. Крім того, за тими ж даними НБУ за 2015 рік, кількість банків, що займаються платіжним бізнесом зменшилась на 30.

Тому цифри по зниженню обладнання для обслуговування платіжних карт можна пояснити причинами, перерахованими вище. Що стосується зниження кількості як клієнтів-власників платіжних карт, так і активних карт-клієнти воліють користуватися картами банку, якому довіряють. Можна сказати, що нинішня ситуація вплинула на якість емісії, змусивши клієнтів активно користуватися меншим числом карт.

Начальник відділу платіжних систем ВАТ КБ «Глобус   »

Дійсно, відповідно до аналітичного звіту НБУ за 2015 рік, кількість банкоматів зменшилась на 8,9%, платіжних терміналів – на 4,5%. Однак, згідно з даними цього ж звіту, кількість підприємств торгівлі і сфери послуг, в яких встановлені платіжні термінали, зросла на 6,3%, що свідчить про розширення ринку.

На мій погляд, скорочення кількості банкоматів і платіжних терміналів обумовлено, цілим рядом причин серед яких:

  • виведення з ринку значної кількості банків;
  • згортання банкоматної та термінальної мережі в районах, що межують із зоною проведення АТО;
  • оптимізація банкоматної та термінальної мережі в умовах економічної та фінансової кризи.

При цьому, скорочення кількості банкоматів більш значне, ніж кількості торгових платіжних терміналів (8,9% проти 2,6%), що в поєднанні зі зростанням обсягів безготівкових платежів на 50,8% в порівнянні з 2014 роком свідчить про зростання популярності безготівкових розрахунків .

Крім того, в 2015 році значний якісний і кількісний ріст продемонстрували розрахунки в мережі інтернет.

Підводячи підсумки, хотілося б відзначити, що незважаючи на непрості часи в економіці і фінансовій системі країни, а також на скорочення інфраструктури прийому платіжних карт в 2015 році, основні показники ринку платіжних карт, такі як обсяги операцій, відношення обсягу безготівкових операцій до готівкових, співвідношення кількості активних карт до їх загальної кількості показали в 2015 році стійке зростання. Також значно зросла кількість безконтактних платіжних карт і платіжних терміналів, що відображає бажання і здатність українських банків слідувати світовим тенденціям платіжної індустрії.

Джерело: Prostobank.ua

Будемо вдячні за оцінку
Дуже поганоПоганоПосередньоДобреВідмінно (Поставте оцінку першим)

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.