Опитування
Які банківські послуги Вас цікавлять?

Що принесе «банківська перебудова» в період кризи, і якою буде система в прийдешньому 2016 році, – думки експертів.

Клієнти банків-банкрутів шукають новий будинок для своїх грошей.

Менш, ніж за два роки, з ринку виведено більше 60 банків, тобто кожен третій. П’ять з них відносяться до двадцятці найбільших за активами (Дельта Банк, Надра Банк, Фінанси та Кредит, Фінансова Ініціатива, VAB Банк). Оговтавшись від шоку, постраждалі клієнти йдуть на ринок у пошуках нового банку-партнера. «За нашими оцінками, близько 2,5 млн. клієнтів шукають« новий дім »для своїх грошей. Ми бачимо, що відбувається перерозподіл клієнтів банків-банкрутів між рештою установ », – розповідає директор з розвитку роздрібного бізнесу Альфа-Банку.


У процесі перерозподілу ринку у виграшному положенні виявляються банки-агенти ФГВФО. Адже значна частка клієнтів залишають виплачені кошти на депозитних рахунках у банку-агенті.

Нагадаємо, наприкінці липня 2015 ФГВФО визначив 19 банків, за допомогою яких проходить повернення грошей. Але й такі привілеї іноді не рятують банки від банкрутства (Дельта-Банк приблизно за півроку до введення ТА був призначений банком-агентом ФГВФО на 2014-2015 роки).

У той же час на ринку споживчого кредитування в топи вийдуть нові банки. «Ринок споживчого кредитування покинув серйозний гравець – Дельта Банк. ОТП Банк зараз менш активно займається кеш-кредитуванням. Зате в лідери виходять нові гравці: ТАСкомбанк, Траст Банк; також у цьому сегменті активніше почали працювати Idea Bank, Альфа-Банк, Банк Михайлівський », – розповідає директор центру економічних досліджень і прогнозування« Фінансовий пульс ».

Великі банки скорочують мережу відділень, а дрібні – нарощують

Згідно з даними НБУ кількість відділень найбільших банків з початку 2014 скоротилась на 20% (як через Крим і Донбас, так і для оптимізації витрат). Банк VTB (Україна) – лідер з оптимізації мережі (мінус 56%). Винятком у цій сфері з найбільших банків став Альфа-Банк, які збільшив свою мережу на 10%.

У той же час деякі середні і невеликі банки взяли курс на збільшення кількості відділень. Топ-три банків, що стрімко наростили свою мережу з 2014 року: Банк Михайлівський (+ 1 200%), Артем-Банк (+ 300%), Авант-Банк (+ 240%). «Але якщо проаналізувати суть цих відділень, на мій погляд, порядку 70% з них – це маленькі комісіонки або валютообмінні ларьки, а не класичні відділення», – вважає експерт.

«Видача споживчих кредитів, продаж кредитних карт, мікрокредитування – для цих продуктів класичні банківські відділення не потрібні. Це можна робити за допомогою міні-офісів, міні-відділень, кредитних фахівців, які працюють в торгових мережах і так далі », – упевнений голова правління Банку Михайлівський.

Небанківські установи відкушують частку споживчого ринку

Кредитоспроможних українців, яким банки готові видавати споживчі кредити стає все менше. Така ситуація на руку небанківським кредитним установам. «У сегменті споживчих кредитів готівкою сильно висунулися ломбарди та фінансові компанії. Вони спритніше і до них менше вимог з боку регулятора », – пояснює директор департаменту роздрібного бізнесу Укрінбанку.

Та й вимоги до позичальників у них куди лояльніше. Тут і на кредитну історію не подивляться, і довідку про доходи не зажадають. Природно, все супроводжується низькими кредитними лімітами, високою реальною ставкою і короткими термінами позики. Але хто на це дивиться, коли гроші потрібні тут і зараз?

Що буде з банками в 2016 році?

У році прийдешньому експерти ринку передбачають подальшу оптимізацію банківської системи. «Я думаю, що кількість відділень і далі буде скорочуватися. Це пов’язано з тим, що великі гравці ринку скорочують свої витрати. Можемо спостерігати і об’єднання банків. Не виключаю також ліквідації », – прогнозує експерт.

Експерти впевнені, що у виграші опиняться тільки самі гнучкі банки, які, зуміють підлаштуватися під бажання клієнтів. Рости будуть ті, хто зможе опинитися в потрібний час у потрібному місці. Тобто там, де клієнт знаходиться в точці прийняття рішення, там, де клієнт зараз зможе потенційно зробити покупку.

Компанії, у яких є велика кількість відділень, будуть приходити до клієнтів і пропонувати їм готівку. Доходити туди, куди не можуть «добігти» кредитні карти. Компанії, у яких добре розвинений онлайн-бізнес, розвиватимуть кредитні картки, кредитування через сайт і онлайн-магазини. Ті банки, у яких немає ні одного, ні іншого будуть поки чекати, і намагатися наздогнати тих хлопців, які встигли побудувати мережу.

В цілому, банкіри дуже стримано прогнозують динаміку розвитку банківського сектору в 2016 році. Адже багато що залежить від макропоказників країни.

Джерело: prostoblog.com.ua

Будемо вдячні за оцінку
Дуже поганоПоганоПосередньоДобреВідмінно (Поставте оцінку першим)

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.