Опитування
Які банківські послуги Вас цікавлять?

clip_image001

Минулого тижня Рада ухвалила найважливіший для українського інтернет-бізнесу закон про електронну комерцію. Документ передбачає свободу здійснення підприємницької діяльності в мережі, їм визначаються права та обов’язки учасників відносин у сфері e-commerce, інтернет-угоди прирівнюються до звичайних.

Ще під час обговорення законопроекту в стінах Ради прозвучав чи не найголовніший аргумент на користь його прийняття:

«Закон потрібно підтримати і нарешті, вивести з сірої зони всю електронну комерцію», – констатував заступник міністра економічного розвитку і торгівлі Максим Нефьодов, додавши, що документ підтримує не тільки уряд, але і IT-сфера.

Що приніс в галузь довгоочікуваний документ, чи дійсно вітчизняний
e-commerce зрадів рішенням депутатів і яких подальших рішень від держави очікує бізнес? Думки експертів:

Президент холдингу Internet Invest Group, глава агентства «Ольшанський і партнери», власник Imena.UA:

Я думаю, з прийняттям закону змінитися повинно багато чого. У законі прийнятий ряд європейських норм, зокрема 31 директива по електронній комерції, яка чітко розмежовує сфери відповідальності суб’єктів ринку, визначає боку «правочину», хто за що відповідає, і т. д. Ми сподіваємося, що закон призведе до більшої довірі з боку українців до електронних магазинів зокрема, і до електронної комерції – в цілому, сподіваємося на розвиток сегменту b2b і на продовження зростання в цій сфері, тому що електронна комерція та хай-тек – це на сьогодні два єдиних зростаючих сегмента економіки. І завдяки цьому закону у них є всі шанси рости далі і отримувати інвестиції.

Бізнес оцінює цей закон надзвичайно позитивно, оскільки він володіє головними властивостями, які необхідні бізнесу: з одного боку він не заважає законослухняному бізнесу, а з іншого – виводить за рамки законного поля всіляких шахраїв і недобросовісних конкурентів. Поєднання цих двох факторів є для бізнесу найважливішим у будь-якому законі. Тому що, на жаль, здебільшого закони у нас так влаштовані, що вони швидше заважають добропорядному бізнесу, ніж тим, проти кого вони спрямовані.

За останні 10-15 років, які я займаюся законодавством у сфері високих технологій, це взагалі мало не єдиний випадок, коли закон, який приймається, має мету не обмеження чого-небудь, а розвиток. Тобто, мета цього закону – розвиток електронної комерції в Україні.

З негативного – факт, що робоча група напрацювала текст закону за 1-2 місяці, а парламент його розглядав три роки. Очевидно, що такими темпами регулювати ринок високих технологій неможливо.

Зараз важливим етапом буде вдосконалення платіжного законодавства. Це в значній мірі прерогатива НБУ, але оскільки він теж діє в рамках закону та не є суб’єктом законодавчої ініціативи, то депутатам тут теж доведеться попрацювати. І звичайно, добре було б це зробити якомога швидше. Тому що сьогодні стримуючим чинником розвитку цієї галузі є складність і суперечливість українського платіжного законодавства. І на жаль, ситуація останнім часом тільки погіршилася.

Прагнучи лібералізувати ринок, НБУ прийняв нову нормативну базу, але в даному випадку ця ініціатива пішла за сценарієм «хотіли як краще, а вийшло як завжди».

Мета хороша, але по факту сталася ще більша дезорганізація, в силу того, що нормативи НБУ напряму суперечить чинному законодавству. Тому, ми очікуємо внесення змін до платіжне законодавство для того, щоб спростити в Україні роботу платіжних систем з використанням інтернету, електронних грошей та інших інструментів взаєморозрахунків на базі нових технологій.

Голова Асоціації учасників електронного бізнесу України:

Великі гравці на ринку електронної-комерції зараз вивчають вплив нового закону на їх бізнес. Поки можна сказати те, що поточна редакція закону більшою мірою фіксує те положення, яке вже є і вносить не так багато новацій.

Бізнесу доведеться відноситься до інформації, яка представлена в електронному вигляді як документу, за який бізнес відповідальний. Я думаю, що для тих інтернет-магазинів, які піклуються про свій імідж і вкладають зусилля у створення роздрібного бренду, це не проблема.

У цілому прийняття закону оцінюється позитивно. Більшою мірою цікаво як буде закон використовуватися на практиці. Поки з найпомітніших шорсткостей розглядається питання підтвердження угоди з покупцем при дистанційному продажу.

Від держави зараз основне очікування – це стабілізація існування країни, лібералізація податкової системи, реальні реформи і боротьба з корупцією. Поки глобальні проблеми і виклики, які стоять перед Україною – мають більший вплив, ніж законотворчість.

Юрист практики IT і медіа права ОА «Юскутум»:
Закон «Про електронну комерцію» був прийнятий у другому читанні без ажіотажу і бійок у Верховній Раді: за останні два роки, поки закон обговорювався, прогрес не стояв на місці і актуальність закону поступово падала.

Проте, прийняття цього закону безумовно додасть позитивної енергії в карму проголосували за нього, так як це одна з головних подій в Україні у сфері законотворчості в цьому році.

Сама довгоочікувана новинка, що з’явилася з прийняттям закону, це рівняння електронної форми документів з письмовою. Тепер правила користування ресурсами (Terms of Use) та конфіденційність (Privacy Policy) – це не просто безглузді атрибути будь-якого веб-ресурсу, але й цілком юридичні обов’язкові документи. Більше того, такі документи зможуть використовуватися як докази в суді нарівні з письмовими договорами, так само як і електронні рахунки, чеки та гарантійні талони.
Крім того, дуже важливим для операторів і провайдерів телекомунікаційних (посередницьких) послуг є положення про звільнення їх від відповідальності за зміст переданої ними інформації та за шкоду, заподіяну такою передачею. Це чи не основний принцип, на якому побудований інтернет – принцип технологічної нейтральності. При цьому повинні бути дотримані наступні умови: оператори і провайдери не є ініціаторами передачі інформації, не вибирають одержувача інформації і не мають можливості вплинути на зміст інформації. Закріплений підхід відповідає міжнародній практиці відносно відповідальності операторів і провайдерів телекомунікаційних (посередницьких) послуг. Можна прогнозувати, що саме в такому руслі незабаром має бути змінено законодавство у сфері

Джерело: Мінфін

Будемо вдячні за оцінку
Дуже поганоПоганоПосередньоДобреВідмінно (Поставте оцінку першим)

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.