Клієнти банків, все частіше скаржаться на те, що їх карти чомусь заблокували, а причину блокування – ніхто не пояснив.
«Десять днів тому заблокували карту” Банк в кишені “, у відділенні причини я не зміг дізнатися чи то й з-за некомпетентності менеджерів, чи то чіткі вказівки зверху про мовчання. Написав 2 заяви на розблокування карти. Через 4 банківських дня я приїхав поцікавитися, коли карта буде розблокована, в результаті отримав від директора відділення банку таку відповідь: “термін півроку вас влаштує?», – Скаржиться у своєму відгуку клієнт банку « Російський Стандарт » з міста Харкова.
«Два тижні тому мені заблокували картку, кошти на якій я накопичував протягом півроку. Для мене стало це справжнім шоком. У відділенні ніхто нічого не знає, написав заявку на розблокування, але минув уже тиждень, і реакції ніякої. Карта як була заблокованою, так і залишилася », – пише клієнт Дельта Банку .

Виникає питання: в якому випадку банк має право блокувати картку клієнта?
«Випадки, в яких Банк має право заблокувати картку, регламентуються відповідним договором. Як правило, це наявність обставин, які можуть свідчити про незаконне використання картки або її реквізитів. Але можуть бути й інші причини, передбачені угодою. Наприклад – значне збільшення ризику неспроможності платника виконати своє зобов’язання по сплаті кредиту », – стверджує директор департаменту карткового бізнесу ПАТ “Кредобанк” Дмитро Лучко.
«Банк має право заблокувати картку в наступних випадках: за зверненням клієнта; за зверненням третьої особи (наприклад, інша особа знайшла картку, або клієнт її десь залишив); клієнт надав невірну інформацію про себе або порушує Договір на обслуговування платіжної картки (наприклад , клієнт не сплачує заборгованість по кредитній карті, на картку клієнта – фіз. особи надходять кошти, пов’язані з підприємницькою діяльністю тощо).
Тобто, у разі якщо по карті клієнта зафіксовані підозрілі транзакції », – підтверджує провідний економіст сектора моніторингу та розслідування шахрайських операцій Управління банківської безпеки АТ «ОТП Банк» Олексій Немченко.
«Клієнтська карта може бути заблокованою в трьох випадках. А) автоматично якщо клієнт 3 рази неправильно вводить ПІН – код в АТМ. У такому випадку карта автоматично блокується і вилучається банкоматом; Б) при зверненні самого клієнта – власника основної або додаткової ПК (наприклад, якщо карта була загублена клієнтом, викрадена або існує підозра на компрометацію). Для цього клієнту потрібно звернутися до Контакт Центру, у відділення банку або зробити запит через систему Інтернет – банкінг.

В) за ініціативою банку. Банк має право: в односторонньому порядку відмовити в обслуговуванні карток, заблокувавши їх, у разі, коли працівники банку не можуть зв’язатися із власником для одержання його згоди на це, але мають обгрунтовані підозри в несанкціонованому використанні карти, що може призвести до нанесення шкоди клієнту або банку. Відновлення обслуговування картки в цьому випадку здійснюється за зверненням клієнта після з’ясування обставин використання карти », – консультують в ПАТ «Укрсоцбанк» .
Зараз банк може повідомити клієнта про блокування картки будь-яким доступним способом: по телефону, по СМС, офіційним листом від Банку. Але в той же час не існує спеціально прописаного в законі зобов’язання. Незабаром ця ситуація може змінитися.
«Згідно з проектом змін до відповідних нормативних документи, які підготував НБУ і направив банкам для обговорення, емітент буде зобов’язаний інформувати клієнта про блокування картки в той спосіб, як це передбачено відповідною угодою, – розповідає Дмитро Лучко.
Звичайно ж, найбільш оперативним каналом є телефонне звернення працівника call – центру банку, або відправка відповідного СМС-повідомлення. Але для ефективності такої комунікації необхідна наявність актуальних контактних даних клієнта в базах даних банку. І це вже спільна відповідальність – і банку, і клієнта. Адже якщо клієнт не повідомить банк про зміну номера телефону, банк не зможе вчасно проінформувати його про ті чи інші події, зміни і т.д. ».

Щоб якнайшвидше дізнатися причину блокування карти і розблокувати її, потрібно звернутися до Інформаційного центру Банку (телефон позначений на звороті самої карти). Якщо ж в силу тих чи інших обставин питання розблокування картки буде лежати за межами компетенції працівника контакт-центру, клієнту необхідно звернутися у відділення, де відкрито його рахунок. І вже у відділенні він зможе детально з’ясувати як причину блокування карти, так і перелік необхідних умов для її розблокування, – стверджує Дмитро Лучко.
Але як швидко банк розблокує карту – невідомо. Все залежить від причини блокування картки. Адже якщо банк запідозрив несанкціоноване використання карти, але клієнт при зверненні до контакт-центру підтвердив легітимність «підозрілих» операцій, то карта буде розблокована негайно.
«Як правило, розблокування картки займає не більше 1 хвилини. Це з урахуванням ідентифікації клієнта », – оповідає Олексій Немченко.
Але якщо причиною блокування є ті чи інші претензії банку до клієнта, рішення суду тощо, то карта буде розблокована тільки після з’ясування ситуації в ході візиту клієнта до відділення і узгодження всіх умов і дій, необхідних для відновлення функціонування карти.

Використано матеріали з порталу  – banki.ua

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.


*