Добре показавши себе на ринку класичного автомобільного кредитування, наміри банкірів входить підвищення активності в наданні населенню позик на придбання б/у автомобілів. Ставки збираються значно знизитися, а умови кредитування піддатися перегляду.

Фінансисти вважають ці заходи діють і здатними подвоїти портфелі автомобільних кредитів, які надаються на покупку уживаного авто. І все ж поки лідером залишається кредитування нових машин.

В Україні кредитування автомобілів з пробігом на даний момент практично не має розвитку. За даними, тільки 15 з 50 топ-банків займаються такого роду позиками, тоді як з цих 50 фінансових установ 40 відповідають за кредити нових автомобілів. Вказуючи середні дані, відзначимо, що доларовий кредит на купівлю секонд-хенд автомобіля складе 14,5% річних, а для нового – 13%; в гривнях – 18,5% річних для б/у і 17% для нового авто.

Учасники автомобільного кредитного ринку в цьому році надавали кредит на покупку нової машини терміном на 5-7 років на сто відсотків вартості. В якості застави банки змушені приймати неліквідний об’єкт – старий автомобіль. Новий автомобіль більш цікавий в такій якості, так як є надійною гарантією компенсації не повернутого позики. Саме тому умови кредитування авто з історією менш презентабельні.

Зміна ситуації прогнозується у другому півріччі 2008 р. Поступово знижуючи величину процентної ставки, фінансисти підуть на вельми стоїть поступку. З січня по травень передбачається зниження на 0,5-0,7% річних. Початковий внесок скоротиться поки на 5-10%. Все це призведе до збільшення числа позичальників, а позики на придбання уживаних іноземних авто доповняться кредитами на автомобілі секонд-хенд виробництва СНД.

Фінансисти, обіцяючи подібні зміни, прагнуть зайняти поки порожню нішу, прекрасно усвідомлюючи, що з-за високої конкуренції в сегменті кредитування нових автомобілів активність вторинних ринків зросте. Тенденція кредитування старих авто забезпечена, грандіозні перспективи, тому що з часом будь-який новий автомобіль виявиться в категорії машин з пробігом. На думку експертом, введені послаблення вдвічі збільшать зростання обсягів б/у автомобілів вже до червня 2008 р.

Банкірська щедрість пошириться тільки на старі автомобілі. Ставки за кредитами на нові найближчим часом не знизяться, в цій області вже отже, на думку фінансистів, зроблено не мало: згадайте період з вересня по листопад, коли деякі банки скоротили величину ставки за Гриневым кредитами на 2-3%.

З-за кризи світових фінансових ринків ресурси від іноземних партнерів для вітчизняних фінансових установ підскочили на 1,5-2,5% річних. Тому переглядати валютні кредити поки рано. Деякі банки в листопаді через кризу підвищили кредитні ставки у валюті на 0,5-1,5% річних.
Покупцеві залишається сподіватися на всілякі акції банків (знижки на кредит 0,5-0,6% річних), що організовуються у партнерстві з дилерами. Терміни кредитування складають 5-7 років. Для поповнення свого портфеля фінансист може надати кредит не просто на купівлю авто та оплату нотаріальних послуг, послуг страхування, але і для оплати його сервісів. На даний момент клієнт має можливість оформити автомобільний позику без початкової виплати та витрат на послуги нотаріуса терміном до 7 років. Також він має можливість стати власником безкоштовної картки, лімітованої за кредитом до 5 тисяч гривень, щоб по ній оформити послуги по кредиту або по страхуванню.

Борючись з конкуренцією на автомобільному ринку, перевагою фінансової установи стане величина швидкості обслуговування клієнта. Банки роблять все можливе, щоб домогтися максимального прискорення і навіть автоматизації процедури, за якою приймається рішення схвалення кредиту. Результати досягнуті наступні: рішення на підставі наданого пакету необхідних документів може бути винесено через 1-3 дні з моменту подачі.

Інноваційні введення в основному послужать для того, щоб дати можливість клієнту відтягнути термін погашення автомобільного кредиту. Велике майбутнє пророкують програмі buy-back, за умовами якої майже половина кредиту виплачується в кінці терміну. При цьому автосалон приймає на себе обов’язки викупити машину за ціною, яка повинна бути не менше величини останнього платежу. Коли виплати по кредиту закінчаться, ви зможете продати авто, попередньо маючи його у власності на час погашення позики, покриєте всю величину боргу і зможете оформити нову позику на придбання такого авто. Подібні умови притягнуть клієнта, якщо йому сподобається вартість, за якою автосалон купить автомобіль (величина вказується в договорі з банком або дилером).

Некласичні механізми автокредитування знайдуть широке застосування в наступному році. За різними даними, використання нових схем кредитування доведеться майже на половину усіх позик, тоді як зараз лише 2 кредиту з 10 проходять нетрадиційним способом.

Будемо вдячні за оцінку
Дуже поганоПоганоПосередньоДобреВідмінно (Поставте оцінку першим)

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.

*