Опитування
Які банківські послуги Вас цікавлять?

Про що може говорити затримка банком платежу на кілька тисяч гривень: всі можливі причини, від технічних – до проблем з ліквідністю?

Заступник начальника управління реги ональних продажів АВАНТ-БАНКу

Необхідно розмежовувати проблематику операцій, які здійснюються за картковими і поточними рахунками. Причини затримки платежів, відповідно, можуть бути різні.

По суті, платіжна картка – це інструмент доступу до поточного рахунку. Вона дає можливість клієнту дистанційно здійснювати платежі в будь-який час доби за допомогою мережі Інтернет, розплачуватися з торгово-сервісній мережі за різні товари та послуги, clip_image001знімати готівку через банкомати.

Здійснити платіж за наявності лише поточного рахунку, не маючи картки, клієнт може у відділенні банку, в якому обслуговується, або, підключившись до послуги Інтернет-банкінгу, яка дозволяє клієнту дистанційно керувати своїми коштами.

Важливо знати, що відповідно до Закону України «Про платіжні системи та переказ коштів в Україні», інструкціям регулятора, банки повинні здійснювати переказ коштів клієнта в інший банк протягом трьох банківських днів (але, згідно з умовами договору про банківське обслуговування, терміни можуть бути прописані індивідуально , з урахуванням специфіки бізнесу клієнта).

Якщо говорити про інших одиничних, але актуальних причини затримки платежів, то серед них можна назвати – необхідність термінового внесення змін до банківського програмне забезпечення. Адже зміни в оподаткуванні, введення регулятором нових норм або правил повинні бути оперативно враховані в роботі, одну і ту ж норму необхідно адаптувати під всі групи клієнтів з урахуванням їх специфіки, протестувати і лише потім запустити. Це дуже трудомісткий і тривалий процес, тому технічні збої також можливі.

Також затримки платежів можуть бути в пікові календарні періоди, зазвичай – це кінець і початок місяця, коли йдуть масові нарахування заробітної плати; оплата комунальних платежів, податків до бюджетів усіх рівнів.

У такий період може бути короткочасний збій, обумовлений великим завантаженням операційних систем. Крім того, протягом поточного опалювального сезону Головний інформаційно-обчислювальний центр кілька разів вносив зміни у формат рахунків за житлово-комунальні послуги, що також в цілому негативно відобразилося на якості проходження платежів.

Окремо необхідно зупинитися на можливих проблемах, які можуть виникнути при розрахунках за допомогою платіжної картки. Необхідно переконатися, що ваша карта підтримує платежі через інтернет. Зверніть увагу на правильність введення терміну дії картки (на карті він іде у форматі місяць / рік), на введення коду CVV / CVC.

Врахуйте, що повторні спроби сплатити рахунок можуть призвести до блокування подальших дій, – це захист від підбору параметрів вашої картки. У будь-якому випадку, якщо є питання, не експериментуйте, краще зв’яжіться з банком, де вас кваліфіковано проконсультують і допоможуть.

Якщо ж платежі не проходять через один і той же банк системно, протягом декількох тижнів (тобто не дотримуються умови договору), то, швидше за все, у банку недостатньо ліквідних коштів на коррахунку.

Директор з розвитку систем дистанційного обслуговування ВТБ Банк (Україна)

Якщо це поодинокі затримки платежів, то, швидше за все, в системі відбувся збій, про який потрібно повідомити в банк для оперативного вирішення ситуації. Якщо ж затримки масового характеру, це може говорити про відсутність у банку коштів на кореспондентському рахунку.

У нашого банку таких проблем немає – депозити виплачуються на першу вимогу клієнтів, а платежі проходять у строки в межах нормативів НБУ (до 2-х банківських днів). Виняток – поповнення картки через термінали самообслуговування: тут затримка може бути максимум до 5 днів (крайні випадки), через складну технології обміну інформацією.

Будемо вдячні за оцінку
Дуже поганоПоганоПосередньоДобреВідмінно (Поставте оцінку першим)

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.