Опитування
Які банківські послуги Вас цікавлять?

clip_image001

Досліджуємо продукти і ціни на них в мережах супермаркетів «Сільпо», «Фуршет», «Велика Кишеня», «Білла» і «Варус». За останній рік вартість досліджуваної кошики покупця зросла на 50%, а окремі продукти подорожчали відразу на 70%. Де робити покупки дешевше.

В огляді не враховували більш «дешеві» мережі-дискаунтери («АТБ», «Еко-Маркет») і мережі гіпермаркетів («Новус», «Ашан», «Метро»). Крім того, не бралися до порівняння мережі свідомо більш «дорогих» магазинів біля будинку («Фора»), магазини для гурманів, спеціалізовані продуктові мережі як мультибрендові, так і однобрендові («Roshen», кіоски «Київхліб»).

Безумовно, ми знаємо, що ряд торгових точок належить не тільки до вказаних типів. Так, деякі київські «Білли» не є супермаркетами, а гіпермаркетами; деякі «Варус» не є супермаркетами, а невеликими магазинами біля будинку – і такі приклади є в кожній великій торговельній мережі. Тим не менш, ми впевнені, що для порівняння середньостатистичних цін оптимальним набором в 2014-2015 роках є саме п’ять досліджуваних мереж. Зауважимо також, що жодна з цих мереж не має ні найменшого відношення до написання нами даного огляду.

Єдиним кандидатом на входження в цю когорту на майбутній рік ми б назвали мережу «Новус», яка володіє в Києві вже 17 магазинами. Справа в тому, що всі «Новус», незважаючи на грандіозні розміри і асортимент, розташовані (переважно поряд зі станціями метро), піші відвідувачі в них починають в десятки разів перевищувати клієнтів на авто, а відсоток покупок двох і більше одиниць одного товару, схоже, почав прагнути до нуля – і все це ознаки невідповідності гіпермаркетному формату.

Отже, за останній рік, з вересня 2014 деякі мережі столичних продуктових супермаркетів кількісно змінилися. Згідно з даними офіційних сайтів магазинів, мережі виглядають наступним чином:

  • «Сільпо» – вже 60 супермаркетів у Києві (за рік додалося відразу п’ять магазинів). Також є два «Сільпо» в передмістях столиці (Бориспіль, Васильків).
  • «Велика Кишеня» – 21 супермаркет у Києві (за рік – мінус 11 магазинів), причому тепер жодної з «Кишеня» немає на Троєщині і лише одна «Кишеня» присутня в Дніпровському районі (на Ленінградській площі). Повний відхід з половини лівобережних новобудовних районів, таких важливих для продуктового рітейлу, дуже незвичайний для торговельної мережі. Під Києвом є дві «Кишені» – в Обухові і Українці.
  • «Фуршет» – 20 супермаркетів у Києві (за рік перероблені «Фуршети-Гурман» і перетворений гіпермаркет «Народний» в просто «Фуршет»). У передмістях Києва є ще цілих п’ять «Фуршет». У житловому масиві Вигурівщина-Троєщині чомусь абсолютно немає і цієї торговельної мережі – зате сусідні масиви Райдужний і Воскресенський можуть похвалитися декількома.
  • «Білла» – як і раніше 15 магазинів у столиці.
  • «Варус» – 10 точок у столиці (плюс 1 магазин за рік) і три магазини в передмістях (Бровари, Вишгород).

Як бачите, з 126 супермаркетів цих п’яти мереж магазини «Сільпо» вже становлять майже рівно половину, набагато більш «стабільно» розсіяну по місту, ніж її конкуренти. А на зміну десятку «Великих Кишень» за рік прийшло майже ідентичне число «Сільпо», перетворених «Фуршет» і «Варус».

Порівняння цін за обраними товарним рядам цьогоріч показало переважну дешевизну «Варуса», потім «Сільпо», слідом яким «дихає» торішній лідер дешевизни: «Велика Кишеня».

Проте слід врахувати, що «Сільпо» і Кишеня »мають програми лояльності за картками постійного клієнта – знижують різними бонусними способами середній чек такого клієнта на 1,5% -2%. Тоді як «Варус», а рівно і «Білла» карток не мають, а тому непільгову категоріям населення там доводиться витрачати тільки ті суми, які написані на цінниках, і не менші.

Іншими словами тим, хто володіє картками «Сільпо» та / або «Кишені», дійсно активно заробляє бонуси і не забуває потім розплачуватися ними, активно купує товари по акціях цих мереж і здешевлені товари їх власних торгових марок – середньомісячний чек по одним і тим же позиціям все-таки буде трішки нижче, ніж в «Варус».

А якщо врахувати, що всі «Сільпо» (і «Фори») вміють за два-три дні до закінчення терміну зберігання оперативно знижувати на 25% або 50% ціни на величезну масу товарів – чого в таких обсягах не робить ніхто з мереж- конкурентів – і якщо не боятися купувати такі товари, то цінова пальма першості «Сільпо» може стати для постійного покупця ще очевидніше.

Правда, є приблизно десяток груп повсякденних товарів, які в «Сільпо» майже завжди, крім рідкісних акцій, невиправдано дороги – наприклад, макарони з твердих сортів пшениці, консервовані горошок і кукурудза та ще кілька позицій.

Тепер прийшов час зауважити, що «Сільпо», «Варус» і «Велика Кишеня» виграють в дешевизні з урахуванням маси своїх акцій на повсякденні товари, і без того недорогі. А ось якщо виключити з покупок всі акційні товари та можливість оплати бонусами і знижками програм лояльності – то виграш за середньою ціною великого кошика повсякденних продуктів, як і в минулі роки, залишиться за мережею «Білла» (чия назва і походить від німецького слова зі значенням «дешевий», billig).

Загалом, якщо заходити в Біллу тільки «за акціями», заощадити в ній можна так, як ні в якій іншій мережі супермаркетів. Але тільки чималу частину повсякденних продуктових позицій треба при цьому купувати в якихось інших торгових мережах, де вони в той чи інший день коштують істотно дешевше.

Нарешті, про магазинах «Фуршет» зараз ми можемо сказати тільки одне: у ній ось уже сьомий рік поспіль ми відзначаємо особливу дешевизну твердих сирів – майже жоден сорт таких там досі не перевищив 100 гривень за кілограм, і це поза всяких акцій. В іншому ж ця мережа виявиться більш-менш дешевої тільки для справних користувачів її карток програми лояльності.

Ціни на деякі популярні товари в супермаркетах міста Києва.

Найменування товару

Велика Кишеня

Білла

Варус

Сільпо

Фуршет

Батон пшеничний. ТМ «Кіевхліб». 500 р поліети. плівка

5,76

5,03

4,99

5,85

5,05

Батон пшеничний часточками. ТМ «Київхліб». 500 р поліети. плівка

6,93

7,99

7,06

7,24

7,55

Сир сорту «Голландський». ТМ «Баштанка» («Славія»). развесной. ціна за 1 кг.

87,97 акція

89,90 акція

103,00

111,70

97,50

Сир сорту «Голландський». ТМ «Звенигора». упаковка 285 р

33,99

38,49

34,95

36,44

27,70

Молоко пастеризоване 2.5%. ТМ «Слов’яночка», ~ 1 л. (пласт.бут)

13,26

14,59

12,85

13,39

13,40

Молоко пастеризоване 2.5%. ТМ «Простоквашино». ~ 1 л. (пласт.бут)

13,47

12,99

13,29

13,79

13,35

Молоко пастеризоване 2.5%. ТМ «Яготинське». ~ 1 л. (пласт.бут)

13,29

10,99 акція

10,49 акція

13,39

13,05

Молоко пастеризоване 2.5%. ТМ «Біла лінія». ~ 1 л. (пласт.бут)

14,04

13,49

13,29

14,54

13,80

Кефір 2.5%. ТМ «Простоквашино». ~ 1 л. (пласт.бут)

17,57

15,30

15,29

17,53

17,50

Кефір 2.5%. ТМ «Слов’яночка». ~ 1 л. (пласт.бут)

11,99 акція

16,49

15,25

15,94

16,65

Кефір 2.5%. ТМ «Яготинський». ~ 1 л. (пласт.бут)

16,20

14,85

15,94

Кефір 2.5%. ТМ «Біла лінія». ~ 1 л. (пласт.бут)

17,55

16,39

17,27

17,70

Ряжанка 4%. ТМ «Яготинська». 500 мл .. карт. пак

9,49

8,19

9,55

9,96

8,10

Ряжанка 4%. ТМ «Слов’яночка». 500 мл .. карт. пак.

10,75

10,99

10,09

10,19

10,15

Сир «Простоквашино» 5%. 300 р кругл. пласт. пак.

22,79

20,29

22,39

22,56

22,55

Сир "Сирна традиція 9% President". 450 р пласт. ванночка

27,72

24,99

27,49

22,39 акція

24,70

Філе куряче вагові або упаковане

62,99 (вагу.)

63,49 (пак. «Наша Ряба»)

58,09 (вагу.), 61,49 (пак. «Золотко»), 65,49 (пак. «Наша Ряба»)

57,69 (вагу.), 64,76 (пак. «Наша Ряба»)

60,55 (вагу.)

Сосиски сорту «Тигреня», ТМ «М’ясна Лавка», 330 р

33,75

31,49

26,19

24,75

24,75

Майонез «Європейський». 72%. ТМ «Торчин». 190 г .. твердий. поліет.пак

8,85

8,79

7,85

7,89

7,35

Макаронні вироби «Чумак», в асортименті, 500 р

17,91

17,99

17,59

17,54

16,05

Вермішель довга «Тая». 500 р карт. пак.

8,60

9,59

7,85

7,54

7,87

Пельмені зі свининою та яловичиною ТМ «Три ведмеді», сорт «Фірмові». 900 р поліети. пак.

83,40

75,99

78,55

72,24

81,50

Консерви рибні «Шпроти в раст. маслі ». ТМ «Ризьке золото». 160 г .. жест. банку. без ключа

19,06

17,99 акція

28,49

21,49

35,30

Консерви рибні «Бички в томат. соусі ». ТМ «Екватор». 240 г .. жест. банку

12,64

17,79

9,49

12,99

20,60

Вода солодка сільногаз. «Живчик» в асортименті. Оболонь. 1 л. пласт.бут.

11,48

11,19

9,49

10,64

11,50

Вода солодка сільногаз. «Байкал». ТМ Вon Boisson Ностальжі. Rainford. 2 л. пласт.бут.

13,89

13,19

10,95

12,24

13,35

Вода мінерал. сільногаз. ТМ «Миргородська». 1.5 л .. пласт.бут.

4,79 акція

7,79

8,29

7,89

8,25

Соки / нектари ТМ «Садочок» в асортименті. 1 л .. карт. пак з кришечкою

16,26

15,99

11,95

10,29

15,60

Кава «Nescafe». «Classic». економ пласт пак. 70 р

39,99

42,99

36,99

35,34

44,70

Чай Greenfield «Earl Grey Fantasy». 25 експрес-пакетиків по 2 р арт. пак.

29,99

35,99

31,99

28,89

30,54

Чай Greenfield Flying Dragon. упаковка 100 г.

29,99

38,99

37,99

34,14

32,70

Вафлі «Артек». Nestle-Світоч. 80 р фольг. упак.

5,77 (смаки пломбіру і шоколаду) / 6,32 (класичні, смак горіха)

5,99

4,99

5,89

6,15

Картопля развесной. неотмитий. Україна. ціна за 1 кг. (20 вересня)

5,48

7,99

4,49

4,68

4,46

Огірки, ціна за 1 кг. (20 вересня)

10,98

9,99

9,99

7,99

8,85

Перець сорту «Білозерка», ціна за 1 кг. (20 вересня)

9,98

8,99

9,99

10,99

8,75

Кавун, ціна за 1 кг. (20 вересня)

2,59

2,99

2,49

3,49

2,60

Сума, грн. (без обліку товарів, відсутніх в деяких магазинах)

717,41

734,92

713,68

709,51

732,47

Сума без урахування акційних товарів, грн.

646,41

616,04

734,43

720,33

750,17

Джерело: Prostobank.ua

Будемо вдячні за оцінку
Дуже поганоПоганоПосередньоДобреВідмінно (Поставте оцінку першим)

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.