Досліджуємо продукти і ціни на них в мережах супермаркетів «Сільпо», «Фуршет», «Велика Кишеня», «Білла» і «Варус». За останній рік вартість досліджуваної кошики покупця зросла на 50%, а окремі продукти подорожчали відразу на 70%. Де робити покупки дешевше.
В огляді не враховували більш «дешеві» мережі-дискаунтери («АТБ», «Еко-Маркет») і мережі гіпермаркетів («Новус», «Ашан», «Метро»). Крім того, не бралися до порівняння мережі свідомо більш «дорогих» магазинів біля будинку («Фора»), магазини для гурманів, спеціалізовані продуктові мережі як мультибрендові, так і однобрендові («Roshen», кіоски «Київхліб»).
Безумовно, ми знаємо, що ряд торгових точок належить не тільки до вказаних типів. Так, деякі київські «Білли» не є супермаркетами, а гіпермаркетами; деякі «Варус» не є супермаркетами, а невеликими магазинами біля будинку – і такі приклади є в кожній великій торговельній мережі. Тим не менш, ми впевнені, що для порівняння середньостатистичних цін оптимальним набором в 2014-2015 роках є саме п’ять досліджуваних мереж. Зауважимо також, що жодна з цих мереж не має ні найменшого відношення до написання нами даного огляду.
Єдиним кандидатом на входження в цю когорту на майбутній рік ми б назвали мережу «Новус», яка володіє в Києві вже 17 магазинами. Справа в тому, що всі «Новус», незважаючи на грандіозні розміри і асортимент, розташовані (переважно поряд зі станціями метро), піші відвідувачі в них починають в десятки разів перевищувати клієнтів на авто, а відсоток покупок двох і більше одиниць одного товару, схоже, почав прагнути до нуля – і все це ознаки невідповідності гіпермаркетному формату.
Отже, за останній рік, з вересня 2014 деякі мережі столичних продуктових супермаркетів кількісно змінилися. Згідно з даними офіційних сайтів магазинів, мережі виглядають наступним чином:
- «Сільпо» – вже 60 супермаркетів у Києві (за рік додалося відразу п’ять магазинів). Також є два «Сільпо» в передмістях столиці (Бориспіль, Васильків).
- «Велика Кишеня» – 21 супермаркет у Києві (за рік – мінус 11 магазинів), причому тепер жодної з «Кишеня» немає на Троєщині і лише одна «Кишеня» присутня в Дніпровському районі (на Ленінградській площі). Повний відхід з половини лівобережних новобудовних районів, таких важливих для продуктового рітейлу, дуже незвичайний для торговельної мережі. Під Києвом є дві «Кишені» – в Обухові і Українці.
- «Фуршет» – 20 супермаркетів у Києві (за рік перероблені «Фуршети-Гурман» і перетворений гіпермаркет «Народний» в просто «Фуршет»). У передмістях Києва є ще цілих п’ять «Фуршет». У житловому масиві Вигурівщина-Троєщині чомусь абсолютно немає і цієї торговельної мережі – зате сусідні масиви Райдужний і Воскресенський можуть похвалитися декількома.
- «Білла» – як і раніше 15 магазинів у столиці.
- «Варус» – 10 точок у столиці (плюс 1 магазин за рік) і три магазини в передмістях (Бровари, Вишгород).
Як бачите, з 126 супермаркетів цих п’яти мереж магазини «Сільпо» вже становлять майже рівно половину, набагато більш «стабільно» розсіяну по місту, ніж її конкуренти. А на зміну десятку «Великих Кишень» за рік прийшло майже ідентичне число «Сільпо», перетворених «Фуршет» і «Варус».
Порівняння цін за обраними товарним рядам цьогоріч показало переважну дешевизну «Варуса», потім «Сільпо», слідом яким «дихає» торішній лідер дешевизни: «Велика Кишеня».
Проте слід врахувати, що «Сільпо» і Кишеня »мають програми лояльності за картками постійного клієнта – знижують різними бонусними способами середній чек такого клієнта на 1,5% -2%. Тоді як «Варус», а рівно і «Білла» карток не мають, а тому непільгову категоріям населення там доводиться витрачати тільки ті суми, які написані на цінниках, і не менші.
Іншими словами тим, хто володіє картками «Сільпо» та / або «Кишені», дійсно активно заробляє бонуси і не забуває потім розплачуватися ними, активно купує товари по акціях цих мереж і здешевлені товари їх власних торгових марок – середньомісячний чек по одним і тим же позиціям все-таки буде трішки нижче, ніж в «Варус».
А якщо врахувати, що всі «Сільпо» (і «Фори») вміють за два-три дні до закінчення терміну зберігання оперативно знижувати на 25% або 50% ціни на величезну масу товарів – чого в таких обсягах не робить ніхто з мереж- конкурентів – і якщо не боятися купувати такі товари, то цінова пальма першості «Сільпо» може стати для постійного покупця ще очевидніше.
Правда, є приблизно десяток груп повсякденних товарів, які в «Сільпо» майже завжди, крім рідкісних акцій, невиправдано дороги – наприклад, макарони з твердих сортів пшениці, консервовані горошок і кукурудза та ще кілька позицій.
Тепер прийшов час зауважити, що «Сільпо», «Варус» і «Велика Кишеня» виграють в дешевизні з урахуванням маси своїх акцій на повсякденні товари, і без того недорогі. А ось якщо виключити з покупок всі акційні товари та можливість оплати бонусами і знижками програм лояльності – то виграш за середньою ціною великого кошика повсякденних продуктів, як і в минулі роки, залишиться за мережею «Білла» (чия назва і походить від німецького слова зі значенням «дешевий», billig).
Загалом, якщо заходити в Біллу тільки «за акціями», заощадити в ній можна так, як ні в якій іншій мережі супермаркетів. Але тільки чималу частину повсякденних продуктових позицій треба при цьому купувати в якихось інших торгових мережах, де вони в той чи інший день коштують істотно дешевше.
Нарешті, про магазинах «Фуршет» зараз ми можемо сказати тільки одне: у ній ось уже сьомий рік поспіль ми відзначаємо особливу дешевизну твердих сирів – майже жоден сорт таких там досі не перевищив 100 гривень за кілограм, і це поза всяких акцій. В іншому ж ця мережа виявиться більш-менш дешевої тільки для справних користувачів її карток програми лояльності.
Ціни на деякі популярні товари в супермаркетах міста Києва.
Найменування товару |
Велика Кишеня |
Білла |
Варус |
Сільпо |
Фуршет |
Батон пшеничний. ТМ «Кіевхліб». 500 р поліети. плівка |
5,76 |
5,03 |
4,99 |
5,85 |
5,05 |
Батон пшеничний часточками. ТМ «Київхліб». 500 р поліети. плівка |
6,93 |
7,99 |
7,06 |
7,24 |
7,55 |
Сир сорту «Голландський». ТМ «Баштанка» («Славія»). развесной. ціна за 1 кг. |
87,97 акція |
89,90 акція |
103,00 |
111,70 |
97,50 |
Сир сорту «Голландський». ТМ «Звенигора». упаковка 285 р |
33,99 |
38,49 |
34,95 |
36,44 |
27,70 |
Молоко пастеризоване 2.5%. ТМ «Слов’яночка», ~ 1 л. (пласт.бут) |
13,26 |
14,59 |
12,85 |
13,39 |
13,40 |
Молоко пастеризоване 2.5%. ТМ «Простоквашино». ~ 1 л. (пласт.бут) |
13,47 |
12,99 |
13,29 |
13,79 |
13,35 |
Молоко пастеризоване 2.5%. ТМ «Яготинське». ~ 1 л. (пласт.бут) |
13,29 |
10,99 акція |
10,49 акція |
13,39 |
13,05 |
Молоко пастеризоване 2.5%. ТМ «Біла лінія». ~ 1 л. (пласт.бут) |
14,04 |
13,49 |
13,29 |
14,54 |
13,80 |
Кефір 2.5%. ТМ «Простоквашино». ~ 1 л. (пласт.бут) |
17,57 |
15,30 |
15,29 |
17,53 |
17,50 |
Кефір 2.5%. ТМ «Слов’яночка». ~ 1 л. (пласт.бут) |
11,99 акція |
16,49 |
15,25 |
15,94 |
16,65 |
Кефір 2.5%. ТМ «Яготинський». ~ 1 л. (пласт.бут) |
16,20 |
– |
14,85 |
15,94 |
– |
Кефір 2.5%. ТМ «Біла лінія». ~ 1 л. (пласт.бут) |
17,55 |
– |
16,39 |
17,27 |
17,70 |
Ряжанка 4%. ТМ «Яготинська». 500 мл .. карт. пак |
9,49 |
8,19 |
9,55 |
9,96 |
8,10 |
Ряжанка 4%. ТМ «Слов’яночка». 500 мл .. карт. пак. |
10,75 |
10,99 |
10,09 |
10,19 |
10,15 |
Сир «Простоквашино» 5%. 300 р кругл. пласт. пак. |
22,79 |
20,29 |
22,39 |
22,56 |
22,55 |
Сир "Сирна традиція 9% President". 450 р пласт. ванночка |
27,72 |
24,99 |
27,49 |
22,39 акція |
24,70 |
Філе куряче вагові або упаковане |
62,99 (вагу.) |
63,49 (пак. «Наша Ряба») |
58,09 (вагу.), 61,49 (пак. «Золотко»), 65,49 (пак. «Наша Ряба») |
57,69 (вагу.), 64,76 (пак. «Наша Ряба») |
60,55 (вагу.) |
Сосиски сорту «Тигреня», ТМ «М’ясна Лавка», 330 р |
33,75 |
31,49 |
26,19 |
24,75 |
24,75 |
Майонез «Європейський». 72%. ТМ «Торчин». 190 г .. твердий. поліет.пак |
8,85 |
8,79 |
7,85 |
7,89 |
7,35 |
Макаронні вироби «Чумак», в асортименті, 500 р |
17,91 |
17,99 |
17,59 |
17,54 |
16,05 |
Вермішель довга «Тая». 500 р карт. пак. |
8,60 |
9,59 |
7,85 |
7,54 |
7,87 |
Пельмені зі свининою та яловичиною ТМ «Три ведмеді», сорт «Фірмові». 900 р поліети. пак. |
83,40 |
75,99 |
78,55 |
72,24 |
81,50 |
Консерви рибні «Шпроти в раст. маслі ». ТМ «Ризьке золото». 160 г .. жест. банку. без ключа |
19,06 |
17,99 акція |
28,49 |
21,49 |
35,30 |
Консерви рибні «Бички в томат. соусі ». ТМ «Екватор». 240 г .. жест. банку |
12,64 |
17,79 |
9,49 |
12,99 |
20,60 |
Вода солодка сільногаз. «Живчик» в асортименті. Оболонь. 1 л. пласт.бут. |
11,48 |
11,19 |
9,49 |
10,64 |
11,50 |
Вода солодка сільногаз. «Байкал». ТМ Вon Boisson Ностальжі. Rainford. 2 л. пласт.бут. |
13,89 |
13,19 |
10,95 |
12,24 |
13,35 |
Вода мінерал. сільногаз. ТМ «Миргородська». 1.5 л .. пласт.бут. |
4,79 акція |
7,79 |
8,29 |
7,89 |
8,25 |
Соки / нектари ТМ «Садочок» в асортименті. 1 л .. карт. пак з кришечкою |
16,26 |
15,99 |
11,95 |
10,29 |
15,60 |
Кава «Nescafe». «Classic». економ пласт пак. 70 р |
39,99 |
42,99 |
36,99 |
35,34 |
44,70 |
Чай Greenfield «Earl Grey Fantasy». 25 експрес-пакетиків по 2 р арт. пак. |
29,99 |
35,99 |
31,99 |
28,89 |
30,54 |
Чай Greenfield Flying Dragon. упаковка 100 г. |
29,99 |
38,99 |
37,99 |
34,14 |
32,70 |
Вафлі «Артек». Nestle-Світоч. 80 р фольг. упак. |
5,77 (смаки пломбіру і шоколаду) / 6,32 (класичні, смак горіха) |
5,99 |
4,99 |
5,89 |
6,15 |
Картопля развесной. неотмитий. Україна. ціна за 1 кг. (20 вересня) |
5,48 |
7,99 |
4,49 |
4,68 |
4,46 |
Огірки, ціна за 1 кг. (20 вересня) |
10,98 |
9,99 |
9,99 |
7,99 |
8,85 |
Перець сорту «Білозерка», ціна за 1 кг. (20 вересня) |
9,98 |
8,99 |
9,99 |
10,99 |
8,75 |
Кавун, ціна за 1 кг. (20 вересня) |
2,59 |
2,99 |
2,49 |
3,49 |
2,60 |
Сума, грн. (без обліку товарів, відсутніх в деяких магазинах) |
717,41 |
734,92 |
713,68 |
709,51 |
732,47 |
Сума без урахування акційних товарів, грн. |
646,41 |
616,04 |
734,43 |
720,33 |
750,17 |
Джерело: Prostobank.ua
Залишити відповідь