Ви заборгували банку гроші, але не можете їх повернути, або ж маєте невирішені конфліктні ситуації з фінустановою, а в добавку – докучають колектори. Представники колекторських агентств відправляють повідомлення на мобільний і стукають у ваші двері. Сьогодні ми розповімо Вам про те, як працюють ці служби, а також – що робити, щоб уникнути неприємностей.

Колекторські організації – це невеликі фірми, які називають себе посередниками між банком і клієнтами, і є проміжною ланкою між контролірущімі службами і судновими органами. До них потрапляють дані про боржників банків.
Колекторські компанії отримують відсоток від витребуваних боргів, а банки –

dolg_11-01-14_500x280.jpg.aspx

повернення кредитних коштів. У переліку послуг Європейського агентства з повернення послуг читаємо про способи отримання коштів боржників банків. Це три ступеня жорсткості роботи з клієнтом.

  1. М’який коллекшн: до клієнта дзвонять, повідомляють про борги, розсилають СМС-повідомлення, листи на е-мейл.
  2. Жорсткий коллекшн: співробітники агентства розшукують боржника за місцем його прописки і просять піти в банк і повернути гроші.
  3. Юридичний коллекшн: представники служби готують заяви до суднові установи і передають клієнта виконавчим службам, далі – обіцяють банкам спостерігати за роботою виконавчих служб.

На практиці така служба – це колл-центр, в якому працює кілька десятків людей, які отримують певний відсоток від якісних дозвонов. Відповідно, вони максимально зацікавлені в тому, щоб вибивати гроші з клієнтів. Буває, що такі служби знаходять клієнтів і в соцмережах, де і повідомляють про борги.

dolg_11-01-14_499x360.jpg.aspx

Подібну історію нам розповіла клієнтка одного з банків Вікторія. Два роки тому вона відкрила кредитну картку. Зняла з карти 300 грн., а через місяць – перерахувала гроші на рахунок. Потім у картки закінчився термін дії, і клієнтка її викинула. Через два роки Вікторія отримала повідомлення в соцмережі ВКонтакте. У листі повідомлялося, що борг по її кредитній карті становить 1 тисячу гривень. У повідомленні також були вказані персональні дані і номер викинутої карти. Дівчина шанує правила безпеки листування в соцмережах і не бажає, щоб там, під яким-небудь приводом друкували її особисті дані, тому звернулася в банк.
Виявилося, що повернення грошей на карту було здійснено за день до закінчення кредитного терміну, в післяопераційний час роботи банку, тому кошти надійшли на рахунок із затримкою на 1 день. За цей банк нарахував штраф, який за два роки зріс до 1 тисячі гривень. Вікторія хотіла вирішити непорозуміння з банком, але оскільки для того, щоб вирішити суперечку, необхідно було витратити кілька тижнів, побоялася, що за цей час посередники знову викладуть в мережі Інтернет її персональні дані і сплатила штраф в повному розмірі.
Про те, як уникнути тиску колекторів і втручання додаткових служб у відносини між клієнтом і банком, ми запитали у юриста компанії «Боярчуков і партнери» Сергія Боярчукова.
 «Звичайно ж, найпростіший шлях уникнути тиску колекторів – це погасити борг. Але якщо повернути його з яких-небудь причин не виходить, тоді потрібно діяти іншими законними методами.
Якщо представники колекторської організації дзвонять в неурочний час, турбують ваших батьків і дітей, погрожують, ви можете звернутися до найближчого відділення міліції, і написати заяву про хуліганство. Це може бути так само залякування. Наприклад, якщо представник служби прийшов у ваш дім і запитав, чи проживає там – він має на це право. Але якщо ці відвідування здійснюються регулярно – це вже хуліганство.
Як правило, за цими дзвінками і вимаганнями ви не зафіксуєте конкретних фізичних осіб. Номер, з якого телефонують або відправляють СМС повідомлення, не належить банку, у фінансових відносинах з яким ви знаходитеся. Отже, іншого більш дієвого способу, ніж звернення до міліції, ні. Як правило, правоохоронці зв’язуються з представниками таких організацій і просять не дзвонити клієнтам банку. Тоді оператори колл-центрів колекторів перемикаються на інших жертв ».
Джерело: www.banki.ua

Будемо вдячні за оцінку
Дуже поганоПоганоПосередньоДобреВідмінно (Поставте оцінку першим)

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.

*