Гарна кредитна історія – значний плюс для клієнта, який бажає взяти вигідний кредит у банку. Якщо людина протягом багатьох років чесно повертала кредит, їй можуть дозволити брати новий без повного пакету документів або, якщо йдеться про позику на житло, за більш вигідною процентною ставкою.

Якщо ж історія «зіпсована», новий кредит можуть не видати взагалі. Як виправити кредитну історію ми запитали у експерта.
Відповідає Сергій Остапчук, генеральний директор Бюро кредитних історій «Українське кредитне бюро».
 – Як клієнт банку може отримати свою кредитну історію?

– Отримати історію може будь-який громадянин України. Ця можливість чітко прописана в законодавстві (ЗУ № 2701-IV від 23 червня 2005 року «Про організацію формування та обігу кредитних історій»). Якщо позичальникові відмовили в отриманні кредиту, він має право раз на рік credit_history_450x282.jpg.aspxотримати свою кредитну історію.
Для цього потрібно звернутися у всі діючі бюро кредитних історій. Зараз в Україні зареєстровано 7 бюро, але активних можна назвати 4. Це Українське бюро кредитних історій (УБКІ), Перше всеукраїнське бюро кредитних історій (ПВБКІ), Міжнародне бюро кредитних історій і Бюро кредитних історій «Українське кредитне бюро».
– Яким чином має виглядати звернення в бюро кредитних історій?
– Як правило, щоб отримати свою кредитну історію, досить звернутися з письмовим запитом і невеликим пакетом документів – це копія паспорта, ідентифікаційного коду і заява, бланк якої можна знайти на сайті бюро. У нашому Бюро кредитних історій «Українське кредитне бюро» приймаються також заяви, написані у вільній формі, що, мовляв, «прошу дати мені мою історію».
Якщо історія клієнта банку, який звернувся, зберігається у нас – ми її видаємо. Якщо у нас історії в наявності немає – то розповідаємо клієнтові про його права і рекомендуємо звернутися до колег.
– Клієнт отримав свою історію, але нею незадоволений – що робити?
 – Якщо клієнт не згоден зі своєю історією, він може написати до неї коментар на 100 слів. Але якщо і цей варіант не підходить – він може звернутися до установи, з якою мав фінансові відносини, із заявою, що не згоден із змістом. Оскільки бюро само по собі не є власником історії.
Власники – банки та інші кредитні заклади.Такім чином, після заяви клієнта, бюро на 2-7 днів зупиняє розгляд історії, а за цей період банки можуть проінформувати нас дійсно – є кредит або його немає.
– Що робити, якщо людина має кредитні відносини з декількома банками?
bki_450x250.jpg.aspx– З кожним окремим банком людина має окрему кредитну історію. Таким чином, дані про нього можуть зберігатися відразу в декількох бюро кредитних історій. Буває, що люди не знають навіть, що існує інформація про їх заборгованість.
Наприклад, людина має кредитну картку і тривалий час не користується ею, а потім закінчується термін її дії. Але банк очікує, що клієнт з’явиться у відділення і здасть її. Ця інформація заноситься в кредитну історію. Такі невеликі неув’язки можна вирішувати.
– Яка існує класифікація кредитних історій?
По заборгованості. Є поточна кредитна історія і закрита. Людина мала борг і все повернула – це позитивна історія. Або навіть мала затримки по боргах, але за всіма розрахувалась. Це теж позитивна ситуація. Буває таке, що люди вважають, що банк не мав записувати їх у списки боржників. Наприклад, в тому ж договорі про кредитну картку не було вказано, що її потрібно закривати або повертати, а клієнтові нарахували за це борг. Тоді через суд можна вилучити помилки в історії.
– Як часто до вас звертаються за кредитними історіями?
Приблизно 2-3 особи на тиждень просять кредитну історію. Ми видаємо або ж пояснюємо права і куди клієнт може звернутися. Таким чином, на місяць видаємо до 10-ти кредитних історій.

Джерело: www.banki.ua

Будемо вдячні за оцінку
Дуже поганоПоганоПосередньоДобреВідмінно (Поставте оцінку першим)

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.

*