Опустити руки і заявити «Все пропало!» Може кожен. А ось боротись за виживання, і долати перешкоди, наскільки б складними вони не були, завдання, звичайно, не з легких. До чого ми хилимо? Та до того, що політична нестабільність, девальвація, безробіття, посилення податкового тиску та інші «принади» рецесії не радують нікого. Але навіть у такий непростій для країни період багато компаній і прості підприємці примудряються вести бізнес. Причому, роблять це досить успішно, і з оптимізмом дивляться в майбутнє.

Везунчики? Аж ніяк ні. Просто далеко не всі б’ють на сполох, а попросту беруть уроки і clip_image002роблять висновки на майбутнє. Наприклад, відомо, що виживає самий гнучкий і здатний адаптуватися, змінювати стратегію і навіть кардинально перебудовувати бізнес. Або про те, що тотальна економія – це теж не панацея. Особливо якщо різати витрати «з плеча». Швидше треба шукати резерви для розвитку, збільшувати продуктивність співробітників, придивлятись до нових ринків і сегментів.

Більше того, у кризу важливо продовжувати інвестувати. Але це не бездумні вливання, як було колись. А інвестиції в якість, довіру клієнтів, які стануть міцним фундаментом на майбутнє. Споживач вибірковий і примхливий. І він все частіше вибирає продукт, послуги не емоційно, а керуючись своїми потребами.

Портал поспілкувався з початківцями, а також більш досвідченими підприємцями, щоб зрозуміти, якими рецептами користується український бізнес, борючись зі складнощами та викликами.

Будуємо команду

Со-засновник стартапу Newz:

«Смутний» час буває для тих, хто не знає куди рухатись. Для всіх інших все що відбувається сьогодні – це епоха величезних можливостей. Можливостей для того, щоб вкладати і будувати масштабовані процеси всередині компанії, особливо процес продажів. Адже чим краще команда продавців знає свою цільову аудиторію, її переваги, тим вище конверсія на кожному етапі продажів і, відповідно, дохід. Крім того, дуже важливо саме в нинішніх умовах інвестувати в команду в цілому, оскільки висока спеціалізація і великий досвід кожного члена команди чітко корелюють зі швидкістю та ефективністю прийняття рішень у компанії. Ну і, безумовно, необхідно фокусуватись. Чим краще розуміння своєї ніші і чим більш детально вона вивчена, описана і визначена, тим легше розвивати бізнес в будь-яких умовах. Оскільки зрозумілі всі процеси, обслуговування кожного клієнта, що полегшує продаж і знижує собівартість ».

Розширюємо горизонти

Генеральний директор інтернет-агенції «Сайт Імідж»:

«Ринок IT в Україні відомий наявністю на ньому великої кількості аутсорсингових компаній, які виплачують зарплати з прив’язкою до долара. За рахунок цього посада програміста стала найбільш оплачуваною в Україні. В той же час, на нашому ринку в умовах кризи досягти нормального росту, як рік-два назад, не вийде. І багатьом компаніям складно утримати співробітників і зарплати на рівні середньоринкових, оскільки урізати доводиться практично все. З цієї причини доцільніше переводити свої зусилля на ближнє і далеке зарубіжжя. Адже не варто плутати ситуацію 2009 з тією, яку ми бачимо сьогодні. Та криза була глобальна, і вона дійсно стала шансом для великого числа компаній. Поточна же є локальною, що підірвала економіку, інвестиційний та бізнес клімат в країні. Тому особисто для мене це привід дуже добре задуматись про вихід з нашого ринку і пошуку клієнтів виключно за кордоном ».

Нарощуємо якість

Співзасновник сервісу послуг «Метн кабанчиком»:

Криза – це відмінний індикатор життєздатності будь-якого бізнесу, якому доводиться або адаптуватись, або закриватись. Причому, цей урок ми винесли ще з 2008 року. Тому сьогодні вже розуміємо, що, по-перше, дуже важлива економія трудових ресурсів. Кожен співробітник повинен приносити економічну користь для компанії, тобто гроші. Тому всі наші співробітники прив’язані або до доходів (генерація прибутку для компанії), або до економії (наприклад, в порівнянні з Аутсорс якоїсь роботи іншою компанією). По-друге, рекламна активність. У нас немає можливість розкидатися грошима «на перспективу». Потрібно заробляти тут і зараз, інакше «завтра» може і не бути. Тому ми відключили всі малоефективні канали залучення клієнтів і сфокусувались на більш точкових інструментах. Наприклад, відмовилися від PR активностей, а зекономлені кошти направили на SEO. По-третє. мотивація команди, яка повинна вірити в цінності компанії незважаючи на важкі часи. Тільки в цьому випадку можна отримати максимальну віддачу. Причому керівний склад повинен працювати більше всіх і бути показовим прикладом. По-четверте, упор на якість продукту. Вартість залучення клієнтів сьогодні значно зросла, тому дуже важливо їх утримати, надавши якісні послуги ».

Створюємо попит

Засновник школи прикладної журналістики «Покоління Y»:

«Мені здається, криза – це в хорошому сенсі« стусан »для тих, хто шукає можливості, і вирок тим, хто шукає причини. Вона дуже чітко показує, хто слабший, а хто здатний піднятись На вершину. Оголює вільні ніші, і стимулює думати ширше, оригінально і виходити за рамки шаблонів. Сьогодні є унікальна можливість перевірити і себе і свої сили, отримати новий досвід, «намацати» місце під сонцем, випробувати життєздатність ідеї. Всі ми стали обачнішими у витратах, шукаємо гідні альтернативи і варіанти для інвестування. Тому завдання тих, хто запускає той чи інший бізнес, в першу чергу дати потенційному клієнтові чітке розуміння того, яка цінність пропонованого продукту або послуги. Навіть у якійсь мірі сформувати попит на нього. Це в значній мірі полегшить пошук своєї ніші цільової аудиторії, а також знизить кількість помилок, які неминучі для будь-якого молодого бізнесу.

Джерело: Мінфін

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.


*