У банківському відділенні, в черзі, буває, немає часу більш детально ознайомитись з умовами кредитного договору. І розуміння того, що запропонований продукт є невигідним, може прийти вже через якийсь час. Чи можна від нього відмовитися? І коли вже буде пізно?
Згідно з положеннями Закону України «Про захист прав споживачів» будь-який позичальник має право в односторонньому порядку протягом 14 календарних днів з моменту передачі йому примірника укладеного кредитного договору відкликати свою згоду без пояснення причин, подавши відповідну заяву співробітнику банку в місці оформлення позики.
При цьому варто врахувати той фактор, що сума комісії і вартість оформлення кредиту, сплачені позичальником, повертатись не будуть. Відкликаючи згоду на укладення договору про надання споживчого кредиту позичальник повинен одночасно повернути банку кошти, отримані відповідно до умов кредитного договору.
Також позичальник виплачує відсотки за період між моментом одержання кредиту і моментом його повернення за ставкою, яка встановлена в підписаному ним договорі.
Але варто також відзначити, що існують якісь винятки з правил. Згідно статті 7 вище згаданого закону всі кредити, які були видані для особистого споживання, в тому числі автомобільні та іпотечні, є споживчими.
Але тут же прописано і уточнення: від кредиту на придбання житла та кредиту, який забезпечений іпотекою (ці категорії часто збігаються), а також – кредиту на оплату послуги, яку споживач уже одержав, відмовитись не можна.
Якщо разом з кредитом було оформлено страхування, то повернути витрачені на нього гроші буде вже складніше. Оскільки банк не є страховою організацією, то у претензії до нього за страховим договором недостатньо підстав.
Але, тим не менш, покриття ризиків незалежно від одержання кредиту несе вигоди споживачеві, а розірвання відбувається згідно з правилами, прописаним в договорі страхування. Інша справа, якщо умови страхування були несправедливими: наприклад, банк примусив відкрити страховку в певного страховика. У цьому випадку договір можна визнати недійсним у судовому порядку.
Проблема виникає в разі страхування майна, яке не стало предметом лізингу або власністю споживача (так як останній відмовився від покупки в наслідок відмови від кредиту). У цьому випадку клієнт може запропонувати страхової компанії розірвати договір і повернути премію, вирахувавши з неї суму, нараховану між моментом оплати страхового внеску і моментом розірвання.
Якщо ж фінустанова не хоче розривати кредитний договір за вашим бажанням, без огляду на те, що подібна можливість прописана в законі, звертайтеся зі скаргою в НБУ, органи захисту прав споживачів або суд.
Джерело: www.banki.ua
Залишити відповідь