Популярність факторингу серед українських підприємців плавно збільшується. Причому незважаючи навіть на той факт, що ціна факторингових послуг часто відчутно вище ставок за традиційними кредитами. Що відбувається на цьому ринку, і які переваги витягують бізнесмени від послуги факторингу.
На підйомі
Зростання популярності факторингу обумовлений постійним збільшенням обсягів торговельних угод з відстрочкою платежу, підприємства потребують обігових коштів. Факторинг ж служить додатковим, а нерідко і основним, ефективним беззаставними джерелом ресурсів.
«На сьогодні популярність продукту не так велика, як її потенціал – багато клієнтів вважають за краще користуватися вже перевіреними інструментами поповнення оборотних коштів – різними видами кредитування. Зате підприємства, які перевірили в роботі ефективність факторингу – користуються цією послугою цією послугою в повному обсязі », – зазначає в.о. заст. начальника відділу кредитування підприємств промисловості і сфери послуг кредитного департаменту АБ «Південний» Марина Касатова.
Найпоширенішим видом даного фінансування в Україні є регресний факторинг. На його частку припадає близько 95% всіх факторингових операцій. Факторинг з регресом дає фактору право вимоги зворотного викупу дебіторської заборгованості клієнтом по закінченню відстрочки платежу, зазначеної в договорі поставки між клієнтом і дебітором, що в свою чергу зменшує ризики фінансової компанії відносно погашення заборгованості.
Найчастіше бізнес використовує послугу факторингу, коли підприємство виходить на нові ринки, виводить новий продукт і має намір нарощувати обсяги продажів, але при цьому не володіє достатніми фінансовими можливостями. У такому випадку для збільшення збуту бізнесу не обійтися без надання своїм клієнтам товарного кредиту. Як правило, факторингом користуються підприємства-виробники і підприємства, що спеціалізуються на оптовій торгівлі.
«Бізнес використовує факторинг, коли кількість договорів зросла настільки, що набагато простіше і дешевше віддати їх на аутсорсинг, отримавши натомість« живі »гроші вже сьогодні», – розповідає директор з корпоративного бізнесу банку «Надра» Тетяна Кононова.
Також факторинг є способом скорочення касових розривів між відвантаженням та оплатою товару. Тому цей вид фінансування оптимальний для компаній, що займаються виробництвом та оптовою торгівлею.
У майбутньому кількість заявок на цю послугу буде рости, тому що основні її споживачі-підприємства торгівлі, а цей сегмент активно розвивається. Крім того, банки та факторингові компанії можуть пропонувати та додаткові послуги, наприклад, спільну з клієнтом систему документообігу, а також різні види факторингу, які на сьогоднішній день слабко представлені в Україні.
На яких умовах
Вартість послуг факторингу складається, як правило, з вартості ресурсів банку і різних комісій, внаслідок чого ефективна ставка досягає 20-22% річних у банках, і на рівні 22-25% річних у факторингових компаніях. В основному вартість таких послуг вирируется, але ціна завжди буде індивідуальна. Висока ціна цього фінансування пояснюється складністю обліку продукту всередині банку або факторингової компанії.
Терміни фінансування різноманітні і в середньому становлять 30-90 днів. Найчастіше це короткострокове фінансування (як правило – в рамках життєвого циклу договору поставки) – до 120 днів у банків, і лояльніші – у факторингових компаній.
Факторингом можуть скористатися малі, середні та великі підприємства-постачальники, дистриб’ютори та виробники продуктів харчування, побутової хімії, електротоварів, продуктів легкої промисловості, послуг і т.д., які надають своїм клієнтам (підприємствам) товар чи послуги з відстрочкою платежу.
Основні вимоги до бізнесу – позитивна кредитна історія і прибутковість бізнесу. Також необхідними умовами для отримання факторингу є ведення діяльності протягом не менше 6 місяців, наявність діючих контрактів на поставки з відстрочкою платежу.
У чому вигода
«Використовуючи факторинг, компанія перетворює дебіторську заборгованість у вільні оборотні кошти, збільшує обсяги продажів і, відповідно, прибуток. А з поліпшенням ліквідності з’являється можливість отримання знижок у своїх постачальників », – відзначає Дмитро Гусєв, директор факторингової компанії« Факторинг Фінанс ».
Ключова перевага факторингу – це простота та швидкість прийняття рішення, а також відсутність необхідності надавати заставу. Також серед переваг факторингу слід зазначити можливість фінансування оборотного капіталу без забезпечення, і перетворення дебіторської заборгованості в «живі» гроші – до 95% відсотків від суми поставки.
«Дан ний вид фінансування надається в більшості випадків на бланкової основі, що робить його максимально привабливим для бізнесу і часто використовуваним», – резюмує провідний економіст відділу факторингових операцій «Акордбанк», Мар’яна Шкурупій.
Також при такому фінансуванні знижуються ризики несплати поставки покупцем. У разі застосування факторингу фактор стежить за тим, щоб дебітор заплатив по закінченню відстрочки платежу, як і зафіксовано в контракті, висилає повідомлення про переуступку платежу на користь факторіновой компанії.
А точно знаючи обсяг і дату коштів, які надійдуть на рахунок від фактора, підприємство може більш чітко планувати грошові потоки. Володіння обсягу оборотного капіталу у свою чергу дозволяє підприємству торгуватися з постачальниками і отримувати додаткові знижки, більший обсяг поставки, більш широкий асортимент товару або сировини.
Що пропонують банки за послуги факторингу
Назва банку
Розмір авансового платежу,%
Комісії
% Ставка, річних
Максимальний термін, днів
Наявність застави
Аккорд
95
від 0,5
індивідуально
120
без забезпечення, з регресом
ВБР
90
5, 04 від траншу (при максимальному терміні 90 днів)
5,2
90
подвійне покриття
Надра
максимум 10 тис. грн / день
70 грн
індивідуально
120
подвійне покриття
Південний
90
Одноразова – 0,1 + при кожному авансі 0,1
21
120
–
Банк «Фінанси та кредит»
90
одноразова – 2
19-23
120
–
Хрещатик
100
20
–
60
подвійне покриття
Райффайзен Банку Аваль
80
індивідуально
від 12-25
90
індивідуально
Дані: колл-центри банків
Джерело: www.banki.ua
Залишити відповідь