Радить начальник департаменту зв’язків з громадськістю life 🙂 Оксана Рудюк:

У ситуаціях, коли абоненти стають мимовільними учасниками різних шахрайських схем інших абонентів, ми можемо лише попередити наших абонентів про те, що не слід довіряти підозрілим пропозиціям, будь-яку інформацію, що викликає підозру, слід звіряти з офіційному джерелом, наприклад, інформаційно-сервісним центром оператора, або його сайтом. Якщо абонентом виявлений номер шахраїв про це слід повідомити оператору – компанія має право проводити розслідування і вживати заходів щодо мобільних шахраїв. Іноді абоненти стають жертвами шахраїв при втраті паспорта. Відомі випадки, коли на загублений паспорт полягає контрактне підключення, за яке потім доводиться розраховуватися bigвласнику документа. У такому випадку ми радимо у випадку втрати паспорта без зволікання заявляти в міліцію.

Також абонентам слід бути насторожі при отриманні незнайомих дзвінків з міжнародними кодами і не передзвонювати на них.

З обережністю рекомендуємо ставитися до СМС про «виграші» різних цінних призів, для отримання яких вимагають переказ грошей. Оператор завжди інформує про свої акції, їх достовірність легко перевірити на офіційному сайті або в call-центрі. Крім того, інформаційні повідомлення від оператора завжди приходять зі спеціального короткого номеру.

Поширеною схемою обману також є прохання повернути нібито помилково перераховані на рахунок абонента гроші, а також прохання про матеріальну допомогу нібито потрапив у біду родича.

Щоб не попастися на вудку шахраїв, абонентам обов’язково потрібно пам’ятати про те, що ні в якому разі не можна повідомляти будь-кому свої конфіденційні дані: будь-які паролі, коди і т.п.

Розповідає директор з корпоративних комунікацій «Київстар» Михайло Шуранов:

Абонентам необхідно уважно ставитися до використання послуг зв’язку, і своїх персональних даних. Не повідомляйте незнайомим людям свій номер мобільного телефону, пін-код сім карти, код поповнення рахунку – це особиста інформація і ніхто, навіть оператор зв’язку, не має права вимагати її від вас.

Дуже часто люди заповнюють різні анкети під час промо-акцій, де вказують свої персональні дані, у тому числі, номери телефонів. Заповнюючи такі анкети, абоненти дають згоду на використання своїх персональних даних, тому, якщо компанія, яка проводить промо-акцію, вам незнайома, і ви не хочете отримувати від неї інформацію, не повідомляйте в анкетах номер свого мобільного телефону.

Не варто довірливо ставитися до інформації про те, що ви стали переможцем в якійсь акції, особливо, якщо від вас вимагають для отримання призу повідомити код поповнення, або перерахувати якісь гроші за доставку призу, і т.п. Шахраї можуть розсилати такі повідомлення нібито від імені телеком оператора. Слід звертати увагу на номер, з якого надійшов такий дзвінок або повідомлення. Вся інформація службового характеру від телеком оператора приходить з одного і того ж номера, який не змінюється.

Особливу обережність при поширенні персональних даних слід проявляти абонентам, які використовують свої сім-карти для отримання банківської інформації – SMS кодів для здійснення банківських операцій. У деяких банках дозволяють зняття коштів з рахунків клієнтів, не вимагаючи ідентифікації власника рахунку або використання банківської картки, а по простому sms кодом, який приходить на мобільний телефон. Ми рекомендуємо абонентам, які розміщують комерційні оголошення у відкритих джерелах, тримати строго в секреті номери телефонів, які пов’язані з банківськими рахунками, а для спілкування використовувати інший номер телефону.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.


*