Опитування
Які банківські послуги Вас цікавлять?

У зв’язку з погіршенням економічного становища громадян, в українських банках зросла кількість проблемних кредитів.

Як правило, кредити, які фінустанови вже не в змозі повернути самостійно, вони передають колекторським компаніям.

Через що, нерідко позичальники стикаються з ситуаціями, коли колектор в телефонному режимі дозволяє собі зайве.

Ми дізналися у фахівців, як вести себе в розмові з неввічливим колектором?

Старший партнер «Кравець та Партнери»:

В першу чергу, при отриманні дзвінка від колекторської компанії, перед початком розмови попередьте, що розмова буде записуватися, попросіть представитися і вказати прізвище, ім’я та посаду того, хто дзвонить. Також попросіть повідомити в якій компанії він працює і на підставі чого представляє її інтереси або дзвонить вам, якими документами підтверджуються його повноваження. Якщо відповіді на ці запитання ви не отримаєте, продовжувати розмову безглуздо.

clip_image001

Найчастіше колектори представляються співробітниками правоохоронних органів. У такому випадку, процедура прийому дзвінка така ж: попередження про запис розмови, уточнення імені та прізвища, посади та місця роботи. Після цього попросіть передзвонити пізніше для уточнення у відповідному райвідділі або прокуратурі про наявність такого працівника.

Навіть, якщо всі дані про себе той, хто телефонує вам назвав, попросіть його викласти всі вимоги в письмовому вигляді і направити вам поштою. Повідомте, що відповідь ви також надасте в письмовому вигляді.

Якщо той, хто телефонує співробітник колекторської компанії здійснює дзвінки у позаробочий час тобто раніше 9:00 і пізніше 18:00 – це порушує ваші права. Теж саме стосується відмови представитися, надати документи, погроз і т.д.
Подібні дії можна кваліфікувати за кількома статтями кримінального кодексу: вимагання, примус до виконання цивільно-правових відносин, перевищення влади і службових повноважень і т.д., в залежності від дій і погроз.

У разі порушення ваших прав, надходження погроз, рекомендується зафіксувати номер і час дзвінка, після чого звернутися з відповідною заявою про злочин в правоохоронні органи.

Найголовніше не мовчати і при порушенні своїх прав звертатися в правоохоронні органи

Останнім часом подібні заяви досить швидко реєструють і починають досудове розслідування. На сьогодні вже є ряд кримінальних справ за колекторськими компаніями, які розглядаються в суді і найімовірніше, за якими будуть винесені обвинувальні вироки співробітникам і керівництву колекторських компаній.

Адвокат, керуючий партнер адвокатського об’єднання «Клочков і партнери»:

Досить часто виникають ситуації, коли дзвонить невідомий чоловік, представляється колектором і вимагає грошові кошти за кредитом.

При цьому, може бути так, що у особи, якій телефонує колектор, немає і ніколи не було заборгованості по кредиту, договору позики і т.п., а може і бути, що є судове рішення про стягнення з особи грошових коштів.

В обох випадках, чи є ви боржником чи ні, будь-які дзвінки невідомих осіб з «вимогою» сплатити грошові кошти є незаконними, адже існує чітко встановлений законодавством порядок виконання рішень суду.

При цьому, досить часто колектори під час дзвінків або погрожують (відібрати все майно або позбавити батьківських прав, тощо), або такі дзвінки здійснюють по 20 разів на день або більше, або телефонують вночі та ін.

Таким чином колектори можуть «переслідувати» не тільки особу, яка має зобов’язання по кредиту, але й родичів, знайомих, співробітників, керівництво особи-боржника.

Фактично такі дії кваліфікуються за ст. 355 Кримінального кодексу України як примус до виконання цивільно-правових зобов’язань.

Разом з тим, часто колектори під час телефонних розмов намагаються спілкуватися так, щоб це виглядало не як вимагання, а як «нагадування» про те, що в разі несплати кредиту особа матиме негативні наслідки.
У будь-якому випадку при дзвінках колекторів слід спілкуватися таким чином:

  • Необхідно з’ясувати, яке взагалі відношення такий колектор має до заборгованості (представник банку, кредитор тощо). Або є рішення суду? Чи існує договір про переуступку боргу з банком, кредитором і т.п.?
  • Запропонувавши колектору звернутися до вас письмово, не варто повідомляти свою адресу, адже якщо колектор є «добросовісним», то всі дані у нього і так є.

Далі потрібно припинити будь-які інші розмови з колекторами. У будь-якому випадку для вирішення питання належним чином, необхідно звернутися до адвоката, який зможе і правильно оцінити ситуацію, що виникла і кваліфіковано скласти необхідні заяви в правоохоронні органи, скарги, вчинити інші процесуальні дії.

Джерело: Мінфін

Будемо вдячні за оцінку
Дуже поганоПоганоПосередньоДобреВідмінно (Поставте оцінку першим)

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.