При телефонній розмові слід запитати і записати ПІБ, посада виконавця, назва компанії-колектора, контактний номер телефону, з якого питання турбують, що пропонують. Зазвичай такі розмови записуються, тому потрібно поводитися гранично спокійно і толерантно. Відразу хочеться відзначити, що не потрібно боятися будь-яких залякувань з боку колекторів, типу «ми порушимо проти вас кримінальну справу, ми нарахуємо вам шалені відсотки, заберемо у вас все майно, ви залишитеся без машини тощо», так як вони не зовсім об’єктивні. Тут потрібно розуміти, що якби так і було, то, повірте, з вами б ніхто не церемонився і не пропонував вам вирішити питання в добровільному порядку, давлячи на вас психологічно телефонними дзвінками або при зустрічі.
Якщо є судове рішення щодо банку (первинного кредитора), то колекторам треба дії чинити по заміні сторони в судовому справі. Потім отримати виконавчий лист, звернутися до органів державної виконавчої служби тощо Все це займає масу часу, витрат і трудоресурсов. По термінах – приблизно 6-12 місяців, а якщо боржник буде чинити опір – і того більше.
Порушити кримінальну справу практично не можливо, тому що повинні бути явні ознаки злочину. Забрати автомобіль і продати його «з молотка» теж не так просто. Його потрібно ще забрати, оцінити, передати на торги, продати. А це займає від 3-х до 6-ти місяців.
При особистій зустрічі не рекомендую підписувати будь-яких протоколів зустрічей, якщо ви, звичайно, не домовилися про зниження суми bigзалишку боргу. Колектора зазвичай пропонують «формально» підписати підготовлений ними документ, але слід розуміти, що все написане в ньому далі в суді буде використано проти позичальника. Уважно аналізувати надані розрахунки. Якщо ви їх підписуєте – значить, погоджуєтеся з ними, навіть якщо вони не правильні і не вашу користь. Головне правило: дійте в суворій відповідності з укладеними кредитними договором.

Які свої права потрібно знати при спілкуванні з колекторами по телефону або особистій зустрічі з ними?

1. Отримати документи, які підтверджують перехід права вимоги боргу до колектора (копію договору купівлі-продажу, факторингу, акта прийому передачі тощо).
2. Знати, яка сума боргу була передана.
3. Розуміти, що у колекторів не більш прав, ніж у первинного кредитора (банку) і вони теж діють виключно в рамках закону. А якщо його переступають, то будуть нести відповідну відповідальність.
4. Боржникові необхідно розуміти, що з колектором можна і потрібно домовитися. Це більш можливо, ніж з банком, тому що колектора – це приватні компанії, які викуповують борги з великим дисконтом (80-90%) і, звичайно ж, їм буде вигідно, якщо боржник одним платежем відразу закриє, наприклад, 50% боргу, а залишок йому спишуть. Це має бути цікаво обом сторонам. Але навіть якщо колектор на це погодитися, боржникові необхідно уважно прорахувати всі поточні витрати, щоб повністю закрити питання кредиту. Наприклад, виконавчий збір (10%) при відкритому виконавчому провадженні, судові витрати і т.п.

Будемо вдячні за оцінку
Дуже поганоПоганоПосередньоДобреВідмінно (Поставте оцінку першим)

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.

*