Опитування
Які банківські послуги Вас цікавлять?

На даний момент проведення всякого роду розпродажів стало улюбленим маркетинговим механізмом багатьох торгових точок.

Бо слова «акція», «знижка», «розпродаж» роблять на багатьох покупців магічний вплив, та Закон України «Про захист прав споживачів» (надалі – Закон) не оминув своєю увагою цей спосіб просування товару.

Так, відповідно до частин 5 і 6 статті 15 Закону, вживання поняття «розпродаж» або будь-яких інших, аналогічних йому, дозволяється лише з додержанням таких умов:

1) якщо здійснюється розпродаж усіх товарів у межах певного місця або чітко визначеної групи товарів;

2) якщо тривалість розпродажу обмежено в часі;

3) якщо ціни товарів, які підлягають розпродажу, є меншими в порівнянні з їх звичайною ціною.

clip_image001

При цьому, після публічного повідомлення про початок проведення розпродажу (застосування знижок або зменшення ціни) до споживачів повинна доноситись інформація про ціну продукції, що була встановлена до початку проведення відповідного акції, а також ціну цієї ж продукції, встановлену після її початку.

Використання ж повідомлення про розпродаж у зв’язку із закриттям магазину, тоді як це не відповідає дійсності, взагалі заборонено як спосіб реклами, що вводить споживача в оману (за що можна заробити серйозний штраф від Антимонопольного комітету).

Що ж до повернення товару, який куплений на відповідному розпродажу, то тут споживач має такі-ж права, як і при покупці товару поза проведення будь-яких акцій.

Зокрема, якщо йдеться про якісний і справний товарі, то згідно статті 9 Закону, споживач має право обміняти непродовольчий товар на аналогічний у продавця, в якого він був придбаний, якщо товар не задовольнив його за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути ним використаний за призначенням.

На такий обмін у покупця є чотирнадцять днів, не рахуючи дня купівлі.

Однак, слід пам’ятати, що обмін товару належної якості провадиться, якщо він не використовувався і якщо збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також розрахунковий документ (як правило – чек), виданий споживачеві разом з проданим товаром, а також якщо товар не включений до переліку продукції, яка обміну і поверненню не підлягає.

Якщо ж на момент обміну аналогічного товару немає у продажу, споживач має право або придбати будь-які інші товари з наявного асортименту з відповідним коригуванням вартості, або отримати назад свої гроші, або здійснити обмін товару на аналогічний при першому ж надходженні відповідного товару в продаж.

При цьому, якщо покупець вибрав повернення коштів, то вони повинні бути йому повернуті не пізніше, ніж протягом семи днів.

У разі ж, якщо товар придбаний за акцією виявився неякісним, то порядок дій дещо іншою.

Так, згідно статті 8 Закону, в разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку недоліків товару (його поломки, брак, неналежної роботи) споживач має право вимагати:

1) пропорційного зменшення ціни;

2) безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк;

3) відшкодування витрат на усунення недоліків товару.

І тільки в разі виявлення істотних недоліків (таких, які не можуть бути усунені; або для їх усунення необхідно понад чотирнадцять календарних днів; або вони суттєво змінюють товар) споживач, має право, за своїм вибором, вимагати від продавця або виробника:

– Або повернення сплаченої за товар суми;

– Або заміни товару на аналогічний.

Природно, що ці права покупець має, тільки якщо відповідні недоліки товару були допущені виробником (продавцем), а не з’явились внаслідок неналежної його експлуатації самим споживачем.

Джерело: Мінфін

Будемо вдячні за оцінку
Дуже поганоПоганоПосередньоДобреВідмінно (Поставте оцінку першим)

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.