Опитування
Які банківські послуги Вас цікавлять?

Якщо Ви оплатили певний товар або послугу картою, але так і не отримали обіцяне, у вас є всі шанси повернути свої гроші просто звернувшись в банк із заявою і потрібними документами.
Якщо клієнт не згоден з результатами будь проведеної фінансової операції, він повинен звернутись до фінустанови з відповідною заявою для ініціювання Першого зворотного платежу (First Chargeback). У цій заяві потрібно вказати реквізити спірної трансакції і причину незгоди з результатами її проведення.
Кожна операція оскаржується окремо, відповідно, на кожну операцію оформляється окремий пакет документів. В окремих випадках до заяви клієнт повинен надати копії документів, які він отримав в процесі проведення операції: у разі оплати товару готівкою – чек про оплату готівкою; у разі оплати товару іншого платіжною карткою – виписку по карті, за участю якої відбулася оплата; копію отриманого листа про підтвердження бронювання готелю, квитки, авто і т.д .;
в разі попереднього скасування бронювання готелю, квитків, авто і т.д.
– Відповідне підтвердження; переписку клієнта з торговцем (якщо відбулась), в якій клієнт намагався вирішити спір самостійно, проте з якоїсь причини торговець відмовив у поверненні коштів або наданні товарів / послуг.
Отримати правильно оформлену заява разом з необхідною супроводжуючою документацією відповідний підрозділ банку має не пізніше, ніж за 45 календарних днів до закінчення граничного строку оскарження операції згідно Правил відповідної МПС (залежно від того, Visa це, чи MasterCard).
Тимчасові рамки для виставлення зворотного платежу, зазначені в Правилах МПС, відрізняються в залежності від коду причини по якій буде оскаржуватись операція. Термін виставлення зворотного платежу може складати від 45 до 120 календарних днів (в окремих випадках до 540 днів, наприклад, якщо торговець збанкрутував, а послуги, що він чинив оплачені на кілька років вперед).
– Відразу після того, як зворотний платіж буде оброблений МПС, сума спірної операції повертається банку-емітенту, після чого може бути зарахована на рахунок клієнта. Однак, у випадку, якщо претензія власника картки необґрунтована, банком-еквайром може бути повторно направлено вимогу на оплату – повторне подання операції до оплати (Second Presentment), якщо це дозволено Правилами МПС ».
Second Presentment повинен супроводжуватися наданням банку-емітенту наявних доказів правомірності такого подання і повинен бути проведений відповідно до вимог Правил МПС в термін до 45 календарних днів з дати отримання First Chargeback. Повторно представлена до оплати сума може бути рівною або менше суми зворотного платежу.

clip_image001

У випадку, якщо клієнт надалі не погоджується зі списанням, банк-емітент може в термін до 45 календарних днів з дати отримання другого подання до оплати, ініціювати другий зворотний платіж (Second Сhargeback), якщо це дозволено Правилами МПС. Якщо спірне питання між банками в результаті перерахованих вище заходів далі не вирішене, однією зі сторін ініціюється процедура Арбітражу.
Перед розглядом справи в Арбітражному комітеті банком-ініціатором має бути спрямоване іншому банку лист (Pre-Arbitration Letter) зі спробою вирішити спірне питання без залучення Арбітражного комітету відповідної МПС
.
– У випадку, якщо сторони не дійшли згоди, справа передається на розгляд Арбітражного комітету після сплати банком-ініціатором необхідних комісій за розгляд справи згідно тарифів МПС. Звернення в Арбітражний комітет має бути здійснено протягом 60 календарних днів з дати отримання другого зворотного платежу.
У Арбітражний комітет сторонами подаються всі документи, які були зібрані по даній справі.
Арбітражний комітет розглядає їх і приймає рішення на користь однієї зі сторін. Доповнення новими документами, які не фігурували в попередніх етапах розгляду справи, заборонено .
У разі виграшу справи, банку-ініціатору повертається сума спірною операції і сплачена комісія за розгляд справи Комітетом. Інша сторона, не отримує суму спірної операції і сплачує МПС певний штраф. У разі програшу справи, банком-ініціатором втрачається сплачена ним комісія, а також сплачується штраф. Ставки комісій і штрафів визначені Правилами і тарифами МПС.

clip_image002

У випадку, якщо банк – член МПС в силу певних причин не може оскаржити операцію в звичайному порядку або з його боку мало місце порушення Правил МПС, яке унеможливлює повернення суми операції, такий банк зберігає за собою право ініціювати процедуру Оскарження операції (Compliance) в арбітражному комітеті відповідної МПС, рішення якого є остаточним для всіх учасників спірного питання.
– У даному випадку банком-ініціатором направляється лист іншій стороні для вивчення можливості вирішення спірної ситуації без звернення до Арбітражного комітету відповідної МПС. Якщо спірне питання не було вирішене, справа передається в Арбітражний комітет. Сторони повинні представити всі документи по справі протягом 30 календарних днів з моменту подачі в порядку, визначеному Правилами МПС ».
Як бачимо, повернути кошти, сплачені за ненадану послугу або не одержаний товар цілком реально, але сама процедура повернення може зайняти досить великий період часу, і гроші повернуться лише в тому випадку, якщо Ваші звинувачення були справедливі.

Джерело: www.banki.ua

Будемо вдячні за оцінку
Дуже поганоПоганоПосередньоДобреВідмінно (Поставте оцінку першим)

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.