Новини світу кредитування та банківських послуг.

Як по-новому зареєструвати нерухомість?

«1 січня 2013 ознаменувався не лише початком нового року, але і новими правилами проведення державної реєстрації речових прав на об’єкти нерухомого майна (далі – реєстрація).

У зв’язку з цим у населення виникає багато питань, пов’язаних з порядком оформлення прав на нерухомість. Спробуємо на прикладі розібратися в чинній сьогодні процедурі реєстрації речових прав.

Уявімо, що нам необхідно продати квартиру, що знаходиться в місті Києві. Квартира належить двом громадянам України. Покупцем виступає одна особа, також громадянин України. В якості документа, що підтверджує право власності продавців на квартиру, виступає свідоцтво про право власності, видане до набрання чинності вимог закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» (далі – Закон) про проведення реєстрації відповідно до його положеннями. Реєстрація права власності за чинним Законом продавцями не проводилася.

Отже, для укладення угоди з відчуження квартири сторони договору купівлі-продажу приходять до нотаріуса. Відповідно до ч. 7 ст. 3 Закону, реєстрація права власності та інших речових прав проводиться за місцем розташування об’єкта нерухомого майна в межах території, на якій діє відповідний орган державної реєстрації прав, крім випадків, встановлених абзацами 2-м і 3-м ч. 5 ст. 3 Закону. Саме до цього виключенню і відноситься наша угода, бо пам’ятаємо, що реєстрація права власності на квартиру продавцями проводилася за старим законодавством.

При укладанні угоди між одним продавцем і одним покупцем вартість всієї процедури становитиме близько 700 грн.

Для визначення місця укладення угоди звернімося до положень Порядку вчинення нотаріальних дій нотаріусами України, п. 1 глави 1 розділу 2-го якого говорить про те, що посвідчення правочинів щодо відчуження квартири проводиться за місцем знаходження квартири або за місцем реєстрації однієї із сторін правочину. Припустимо, що і продавці і покупець зареєстровані в Києві. Таким чином, місцем укладення, посвідчення та реєстрації угоди буде Київ.

Особливістю діючого порядку реєстрації є те, що під час вчинення нотаріальних дій з посвідчення нашого договору купівлі-продажу квартири, відповідно до положень абзацу 2-го і 3-го ч. 5 ст. 3 Закону, а також відповідно до абзацу 4-м п. 2 «Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень» (далі – Порядок), нотаріус також проведе реєстрацію:

big– Прав, реєстрація яких проведена відповідно до законодавства, що діяло на момент їх виникнення (тобто, по суті справи вперше внесе дані про права власності продавців на квартиру до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (далі – Реєстр), і:

– Прав, що виникли в результаті вчинення нотаріальної дії з нерухомим майном (тобто, після укладення договору купівлі-продажу внесе до Реєстру запис про те, що власником квартири є вже покупець).

Щоб не заглиблюватися в усі процедурні моменти проведення реєстрації при вчиненні нашої угоди, зупинимося тільки на тому, що повинні мати при собі наші продавці і покупець під час укладання угоди у нотаріуса і на вартості такої процедури.

Отже, відповідно до Порядку сторонам необхідно мати:

– Документ, що засвідчує особу (у нашому випадку це паспорт громадянина України) та його копію;

– Оригінал та копію ідентифікаційного номера (за його наявності);

– Оригінал свідоцтва про право власності на квартиру;

– Засвідчений нотаріусом договір купівлі-продажу квартири (буде оформлений під час вчинення процедури);

– Документ, що засвідчує внесення плати за видачу витягу з Реєстру;

– Документ про оплату державного мита.

Крім цього, для проведення реєстрації заявник подає нотаріусу заяву про реєстрацію, форму та вимоги, щодо заповнення якого встановлює Мін’юст.

Після того, як нотаріус перевірить відповідність заявлених прав і поданих документів вимогам законодавства, а також відсутність суперечностей між заявленими та зареєстрованими речовими правами на квартиру, їх обтяженнями, і не виявить підстав для призупинення реєстрації або відмови в її вчиненні, нотаріус приймає рішення про проведення реєстрації . На підставі даного рішення нотаріус вносить дані до Реєстру.

Датою і часом реєстрації прав вважається дата і час реєстрації згаданого вище заяви про реєстрацію. Після внесення записів до Реєстру, нотаріус формує витяг з Реєстру, яке і підтверджує речові права на нерухомість.

Таким чином, наш нотаріус: спочатку прийме заяву на реєстрацію прав продавців; перевірить їх документи; перевірить наявність обтяжень; внесе дані про їх право власності на квартиру до Реєстру; дасть продавцям витяг з Реєстру; потім засвідчить договір купівлі-продажу квартири; перевірить його виконання ; прийме від покупця заяву про внесення даних про його виниклому право власності на квартиру і видасть йому витяг з Реєстру. Приблизно так, буде проходити оформлення нашої угоди.

Слід сказати, що вартість дій по реєстрації права власності дорівнює 119 грн. Однак не варто забувати, що це вартість однієї дії нотаріуса, а не всієї процедури переходу права власності на квартиру. За словами нотаріусів, при укладанні угоди між одним продавцем і одним покупцем вартість всієї процедури становитиме близько 700 грн.

Хочеться також налаштувати продавців і покупців на те, що оформлення однієї операції може зайняти цілий день, так як і порядок реєстрації та навички нотаріусів по виконанню функцій державних реєстраторів речових прав на нерухомість тільки проходять період становлення та апробації, що вимагає поблажливого ставлення і розуміння ».

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.

Опитування
Які банківські послуги Вас цікавлять?