Згідно зі статистикою Національного банку, у лютому залишки за кредитами в гривні в банках України склали 533 млрд. грн. Залишки за кредитами в іноземній валюті склали 28,8 млрд. доларів США (у доларовому еквіваленті). Із загальної суми кредитів на 1 березня 2015 частка простроченої заборгованості становила 16,8%.
Погіршення економічної ситуації призводить до зростання обсягів проблемою заборгованості та ускладнення фінансового стану потенційних позичальників.
Більшість споживчих кредитів відносяться до позик з високим ступенем ризику, тому банки стали більш вимогливо відноситись до заявок клієнтів.
Думки експертів, що зараз для банків є найбільш пріоритетним у задоволенні кредитної заявки? Як клієнт може збільшити свої шанси отримати кредит?
Член правління ОТП Банку:
Вся суть банківського бізнесу полягає в залученні коштів на депозити і розміщенні їх в кредити. Однак в поточних економічних умовах мова йде не стільки про зацікавленість банків у кредитуванні, скільки про те, який клієнт може подужати такий дорогий ресурс і який банк може піти на такі ризики.
В ОТП Банку, ми переглянули категорії клієнтів, яким готові видавати кредити. Ми не фінансуємо клієнтів з неофіційними доходами.
Ми переглянули бюджет витрат наших клієнтів виходячи з того, що кредит вони беруть сьогодні, а гасити його доведеться протягом наступних року-півтора (і якщо зараз піднімуть ціни на енергоносії, то у клієнта можуть з’явитися витрати, яких він не планував).
Ми також дивимося, в яких сферах економіки вірогідні найбільші скорочення, дивимося на позиції, на яких працюють люди, так як зазвичай скорочення починаються з молодших спеціалістів.
Таким чином, механізм прийняття рішення банком щодо можливості задоволення кредитної заявки клієнта включає наступні основні етапи:
· оцінка заявки клієнта (збір інформації про позичальника, аналіз наданих документів, соціального статусу);
· аналіз джерел погашення (кредитної історії клієнта, фінансового статусу);
· оцінка ризиків непогашення кредиту (критерії банк визначає самостійно).
Спостерігач Правління, відповідальний за ризики в PlatinumBank:
Банку важливо розуміти, чи здатний клієнт якісно обслуговувати виданий кредит . Надаючи кредит людині, ми намагаємося вирішити його проблему, а не створити додаткові труднощі. При розрахунку щомісячного платежу до уваги необхідно брати не тільки поточний дохід позичальника, але і робити поправку на можливе зростання цін, а значить і потенційно великі некредитні витрати клієнта.
Приймаючи рішення про видачу кредиту, PlatinumBank використовує кредитний скоринг (оцінюється велику кількість різних характеристик клієнта).
Важливими аспектами залишаються гарна кредитна історія позичальника і думка фінансового консультанта, який безпосередньо спілкується з клієнтом під час заповнення кредитної заявки. Довідка про доходи хоча і не є обов’язковою для деяких наших кредитних продуктів, але додає позитивних очок позичальнику і може зіграти важливу роль у визначенні суми кредиту.
Також варто зазначити, що повторні клієнти (вже погасили кредит у нашому банку або своєчасно здійснюють платежі за діючим кредитом) мають високі шанси не просто отримати позитивне рішення щодо нової заявки, але і можуть розраховувати на більш вигідні умови кредитування та обслуговування в PlatinumBank.
Джерело: Мінфін
Залишити відповідь