Опитування
Які банківські послуги Вас цікавлять?

Дізнатись про те, що насувається податкова планова виїзна перевірка можна тільки перебуваючи в добрих стосунках зі співробітниками податкової служби.

Плани-графіки перевірок не розголошуються і, як правило, підприємство дізнається про це:

– Вже перевірили, коли отримує поштою рекомендованим листом акт камеральної перевірки;

– Прийшли перевіряти – коли працівники податкової служби стоять на порозі, на підставі рішення керівника контролюючого органу, оформленого наказом, копія якого вручається платнику податків або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції, під розписку до початку проведення фактичної перевірки;

– Прийдуть перевіряти через 10 днів – отримавши лист-повідомлення з копією наказу про проведення документальної планової перевірки та письмове повідомлення із зазначенням дати початку проведення такої перевірки;

– Перевірятимуть, якщо отримають документи – отримавши лист-запит з проханням надати документи згідно списку.

clip_image002Періодичність проведення документальних планових перевірок платників податків визначається залежно від ступеня ризику в діяльності таких платників податків, який поділяється на високий, середній та незначний.

Платники податків з незначним ступенем ризику включаються до плану-графіка не частіше, ніж раз на три календарних роки, середнім – не частіше, ніж раз на два календарних роки, високим – не частіше одного разу на календарний рік.

До податковій перевірці готуватись можна по-різному:

– Щодня: ретельно і вчасно перевіряючи первинні документи, правильно відображаючи їх в бухгалтерському та податковому обліку, планомірно і якісно враховувати всі наслідки господарських операцій;

– Періодично: раз в квартал, раз на півроку, раз на рік запрошуючи незалежних аудиторів з метою виявлення податкових ризиків та отримання компетентних рішень фахівців;

– В момент отримання повідомлення: за 10 днів в екстреному режимі «підгортаючи» накопичині за три роки «хвости».

Кожен із способів хороший для різних підприємств, залежно від цілей, які такі підприємства переслідують.

Є ще важливий момент у підготовці до перевірки: правильно зустріти, прийняти і проводити перевіряючих. І ось тут саме головне, як підприємство себе позиціонує. Розглянемо кілька варіантів:

Варіант 1. «А для милого дружка – і сережка з вушка»

Ви їх забираєте на машині, завезти – привезти – не питання! Нагодувати – напоїти – будь ласка! Заповнити замість них таблиці для акту – простіше простого!

Результат: в 95 випадках з 100 такої поведінки – акт з колосальними сумами податків, зібраними вашими ж руками, ви отримуєте із затримкою по термінах приблизно на тиждень.

Варіант 2. «Вовк в овечій шкурі».

Ви б і раді їх забрати, та ось-жодної машини немає! Таблиці заповнити – так, звичайно, але от тільки зараз термінова робота щодо персонального завданням керівництва, тому, якщо можна – пізніше!

Робоче місце – вибачте, будь ласка, ми шукаємо вам окремий кабінет, але поки Вам доведеться сидіти в прохідній кімнаті – у нас в конференц-залі постійні зустрічі з клієнтами! І так до кінця перевірки: машини немає, таблиці не заповнюються, і сидять перевіряючі на табуретці в прохідній кімнаті.

Результат: в 90 випадках з 100 перевірка продовжується. Акт ви отримуєте з величезними сумами податків, які реально оскаржити тільки в суді.

Варіант 3. «Кожен цвіркун – знай свій припічок».

Прийшли? Добре, але пустимо на підприємство, коли пред’явіть документи, зареєструєтесь в журналі. Все в порядку? Будь ласка, ось вам окрема кімната, але попереджаємо: камера встановлена, запис звукова включена. Надати документи?

Будь ласка, запит у письмовому вигляді. Написано «список контрагентів» – список перевіряючі і отримують. А на коментар: «Ми ж мали на увазі оборотно-сальдову відомість по постачальниках», відповідь: «Що написано в запиті – то ми і принесли.» Все строго, чітко, жорстко.

Результат: у 100 випадках з 100 перевірка продовжується. Акт Ви отримуєте з великими сумами, але на кожне із зауважень у Вас є аргумент і половина порушень «відбивається» вже при розгляді заперечень на акт.

Який із способів поведінки кращий – вибирати тільки вам. Але при цьому завжди треба пам’ятати: не ми для них, а вони – для нас!

Джерело: Мінфін

Будемо вдячні за оцінку
Дуже поганоПоганоПосередньоДобреВідмінно (Поставте оцінку першим)

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.