Невелика компанія має можливість отримати в банку кредит на розвиток свого бізнесу, за певних умов. Головним моментом в отриманні кредиту є прозорість роботи компанії, її прозорий бізнес-план з невеликим терміном окупності до 3-4 років. Банк буде досконально оцінювати доходи і витрати фірми. Якщо в бухгалтерських звітах відображена позитивна тенденція збільшення прибутку підприємства, сплачені всі податки, то не кожен банк зможе відмовити в кредитуванні такої організації.

Можливість кредитування розглядається, тільки за наявності забезпечення. Забезпеченням може виступати:

big• нерухоме майно (нерухомість житлового / нежитлового призначення разом із земельною ділянкою, на якій вона розташована, якщо земельна ділянка перебуває у власності / оренді або без неї), та / або земельну ділянку під нерухомим майном разом з нерухомим майном, та / або земельна ділянка (без розташованих на ній будівель, споруд тощо) несільськогосподарського призначення;

• та / або транспортні засоби;

• і / або обладнання / устаткування;

• і / або інші види забезпечення в якості додаткової застави, що належать потенційному позичальнику / майновому поручителю на правах власності і знаходяться на території України;

• майнові права на грошові кошти позичальника чи майнового поручителя, що розміщені на вкладному (депозитному) рахунку в банку-кредиторі.

На сьогоднішній день, вартість заставного забезпечення в два рази повинна перевищувати суму кредиту (крім майнових прав на грошові кошти. Покриття може бути один до одного). Що стосується поручительства, то порука солідної компанії завжди краще поручительства фізичної особи, особливо якщо ця компанія – перевірений клієнт банку.

Існує думка, що представникам малого бізнесу складно отримати фінансування з боку банківських установ на розвиток бізнесу. Причинами, які обговорюються серед клієнтів є і кризові явища, і небажання кредитора зв’язуватися з клієнтом, який вимагає значних трудовитрат в оформленні документів і т.д.

Так, з одного боку – після кризи відбулася переоцінка кредитних політик банківських установ в частині оцінки ризику проектів потенційних позичальників, з іншого боку – спрацював так званий природний відбір і на ринку залишилися компанії, які вміло впоралися з коливаннями в економіці. І такі компанії представляють для банківської установи дуже великий інтерес, тому що вже самі клієнти при зверненні до банківської установи максимально зважують ризики своїх проектів. Тому, банківським фахівцям стало набагато простіше вести діалог з клієнтами, фінансова грамотність яких підвищилася завдяки нестабільним явищам в економіці.

На сьогоднішній день стало абсолютно зрозуміло, що отримати фінансування, а точніше підтримку банку в проекті клієнта можливе за умови:

1. прозорість і зрозумілість роботи бізнесу клієнта банку. І тут особливу увагу необхідно приділити максимальної відкритості інформації про бізнес клієнта. Бажано презентувати Банку не лише історію компанії, але й детально сам процес виробництва / ведення діяльності як на сьогодні, так і на період кредитування (де здійснюється операційна діяльність, хто є власником активів, які напрямки клієнта будуть розвиватися і т.д.).

2. рентабельність існуючого бізнесу і потенційного проекту – важливий аргумент при зверненні в банк, так як установа має бути впевнена в тому, що бізнес настільки прибутковий і важливий для клієнта, що клієнт ні за яких обставин не зупиниться на половині шляху і не залишить його (бізнес) один на один з банком. Адже основне завдання банку – бути партнером у підтримці ресурсами бізнесу, а не торгувати ним, займаючись непрофільної для банку діяльністю.

3. достатність грошового потоку від реалізації проекту для обслуговування заборгованості, причому основну складову в цьому грошовому потоці повинен грати вже існуючий на сьогодні бізнес.

4. наявність застав для забезпечення зобов’язань перед банків. Причому основною складовою на сьогодні є поручительство власників компанії.

Окремо хотілося б акцентувати увагу, що в більшості банків закрито так зване ломбардне кредитування, коли головним аргументом для отримання кредитних коштів була застава. Для ломбардного кредитування на ринку достатньо інших установ, що надають такі послуги. Що стосується банківського бізнесу, то банкіри в першу чергу акцентують увагу на можливості за рахунок бізнесу потенційного позичальника обслуговувати зобов’язання перед кредиторами вчасно і в повному обсязі, а не за рахунок реалізації заставного майна або проекту.

Будемо вдячні за оцінку
Дуже поганоПоганоПосередньоДобреВідмінно (Поставте оцінку першим)

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.

*