Нагадаємо, 28 грудня був прийнятий закон № 71-VIII, згідно з яким з 1 липня 2015 платники єдиного податку 3-ї групи зобов’язані проводити всі розрахункові операції через касові апарати, а з 1 січня 2016 року застосування РРО стане обов’язковим і для 2-й групи.

По кому дзвонить дзвін

З 1 липня застосування РРО буде обов’язковим для платників єдиного податку третьої групи, з першого січня 2016 – для другої. При цьому платники податків 2-й і 3-ї груп, що працюють на ринках, або здійснюють торгівлю на пересувних засобах торгівлі, не зобов’язані використовувати касові апарати, для них це справа добровільна – хочуть застосовують, хочуть не застосовують.

Дороге задоволення

За словами Оксани Продан, вартість касового апарату варіюється від 7 до 10 тис. Гривень. Для багатьох підприємців, особливо в сільській місцевості – це великі гроші. Варто відзначити, що в Грузії поголовне введення РРО супроводжувалося державною підтримкою: найменші отримали апарати безкоштовно, для тих, у кого обороти побільше, діяла програма розстрочки. Але в Україні, по-перше, грошей немає, по-друге – в рази більше підприємців. За словами Оксани Продан, для цих цілей можна було б залучати донорські кошти за програмами підтримки малого бізнесу, але для цього потрібно участь уряду, так що поки не виходить.

imageНеля Привалова вважає, що все не так трагічно. За її словами, платники єдиного податку 3-ї групи, як правило, здійснюють діяльність з продажу товарів або надання послуг, а це нескладні види діяльності, які, відповідно, не вимагають використання складних дорогих моделей. Привалова навела приклад моделі ІКСМ-510, яку сьогодні можна придбати за ціною від 4 784 грн. Вона також нагадала, що касовий апарат, відповідно до встановлених термінів, використовується 7 років.

Технічне питання

Ще одне питання, яке систематично піднімається при обговоренні проблеми – де 100 тис. Підприємців візьмуть 100 тис. Касових апаратів? На минулому тематичному засіданні комітету виробники сказали, що можуть забезпечити до 20 тис. Апаратів на місяць. Привалова запевняє, що не 20 тис, а 30 – тобто за 3 місяці можна забезпечити всіх. Але це, звичайно, при сферично ідеальних умовах у вакуумі, і в це мало хто вірить. ГФС знайшла вихід:

«Ми пропонуємо поступити наступним чином: платники єдиного податку 3-ї групи, які на момент набрання чинності Законом будуть мати на руках договір з виробником чи постачальником касових апаратів про придбання апарату, в якому буде чітко вказана дата оплати і постачання касового апарата, не будуть притягнуті до відповідальності », – розповіла Наталія Привалова.

Драконівські штрафи

Не було жодної людини, яка б не назвала би систему нарахування штрафів за порушення правил застосування РРО неадекватною. Штрафи – одна з основних причин паніки серед малого бізнесу.

Неадекватні і розміри штрафів, які досягають п’ятикратного розміру від суми порушення. Проблему повинен був вирішити законопроект №1088, який був прийнятий Парламентом у першому читанні і відправлений на доопрацювання – він припускає зменшити кількість штрафів і знизити вимоги до поведінки з касовими апаратами. Але прийняти його в цілому до 1 липня вже явно немає шансів.

У зв’язку з цим ГФС вирішила піти шляхом найменшого опору і зовсім скасувати перевірки до кінця року. В такому випадку немає сенсу поспішати з введенням касових апаратів: «Давайте не брехати собі: якщо ми вводимо РРО, то потрібно вводити і санкції за порушення, тому що в іншому випадку це не норма, а імітація».

Ні бізнес, ні депутати, ні експерти не сперечаються з тим, що касові апарати потрібні, адже це шлях цивілізованого світу і механізм захисту прав споживача. Але точно також ніхто не сказав, що ситуація з РРО склалася не те що сприятлива, а хоча б прийнятна. У багатьох нюансах ще належить розібратися, щоб під соусом європейської інтеграції ми не отримали чергове джерело доходів для «особливо наближених компаній» і зайвий привід заважати працювати малому бізнесу.

Джерело: Справа

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.


*