Згідно з даними компанії АІС, внаслідок падіння курсу гривні вартість іномарок за січень-лютий 2014 підвищилася на 6-10%. Чи можна вже судити про те, як це вплинуло / вплине на кредитування на купівлю нових авто, зокрема, їх вартість?

У даній ситуації інфляційні очікування і зростання курсу позначились на рівні попиту на автомобілі, відповідно, і на автокредити. У лютому 2014 року, наприклад, було оформлено в ряді банків автокредитів в 2-3 рази більше, ніж у лютому 2013 року. При цьому зростання продажів спостерігалось незалежно від марки автомобіля або терміну кредитування.

На сьогодні можна судити про те, що попит на автокредити знижується. Дуже багато факторів впливають на ринок кредитування – девальваційні очікування, невпевненість у завтрашньому дні і відповідно страх клієнта втратити роботу, заощадження. Така ситуація на ринку кредитування, за нашими прогнозами, продовжиться мінімум до початку літа.

clip_image001У першу чергу, таке подорожчання вплинуло на загальний попит на нові автомобілі в цілому, і, як наслідок, відобразився і на загальному зниженні обсягів кредитування. Саме в період січня-лютого на загальні обсяги кредитних продажів ще вплинув відкладений попит і очікування зростання цін на авто – а ось реальна картина падіння продажів буде видна за результатами березня.

Збільшення попиту на позики за новими авто прогнозується в «бюджетному» сегменті, це, в основному, вітчизняні автомобілі, а також автомобілі ЗАЗ і Джилі. Адже на даний момент, падіння гривні не зупинено, тому вартість автомобілів іноземного виробництва продовжує зростати.

На даний момент, позичальникам стало складніше підтвердити банкам свою платоспроможність. Тому, не дивлячись на те, що попит на авто збільшився (так як машину в даний момент розглядають як вигідне капіталовкладення), але кількість кредитів виданих на придбання нових авто впевнено іде до позначки «посткризового» 2009 року.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.


*