Опитування
Які банківські послуги Вас цікавлять?

Чи можна при виборі надійного банку спиратися на різні рейтинги, які організовує преса на основі експертних думок? Яку роль у виборі банку грає репутація?

Директор з маркетингу та стратегічних комунікацій ВТБ Банк (Україна)

Чи можна при виборі надійного банку спиратися на різні рейтинги, які організовує преса на основі експертних думок?

Багато що залежить від якості рейтингу. Якщо видання подбало про те, щоб зібрати думки великої кількості експертів з різних, але пов’язаних з банками організацій, потім якісно обробило отримані дані і зробило неупереджені висновки, то такий рейтинг цілком можна використовувати як один з критеріїв при прийнятті рішень про взаємодію з тим чи іншим банком.

clip_image001Що включає в себе поняття «репутація» банку? Наскільки доцільно потенційному вкладнику при виборі банку орієнтуватися саме на репутацію фінустанови?

Репутація банку – це стійке сприйняття людьми тих чи інших характеристик банку.

На відміну від короткострокових коливань сприйняття банку, наприклад, викликаних рекламними кампаніями або короткостроковими кризовими ситуаціями, репутаційні характеристики формуються протягом трьох і більше років і точніше відображають «сутність» банку – цінності, які дійсно сповідує менеджмент і співробітники, ставлення до клієнтів, якості послуг, довгострокове бачення бізнесу керівниками банку.

Банки, які прагнуть керувати своєю репутацією, працюють окремо з кожною цільовою аудиторією, яка зацікавлена в діяльності банку – клієнтами, співробітниками, партнерами, державою, ЗМІ, адже для кожної з них в різній мірі важливі різні аспекти діяльності банку.

Якісні репутаційні рейтинги дозволяють на підставі прозорої, зрозумілої, апробованої методології провести порівняння різних репутаційних характеристик у різних банків усередині країни, іноді дозволяють порівняти банки з організаціями з інших галузей і навіть інших країн. Відповідальні дослідницькі компанії відкрито показують методологію оцінки репутації, називають залучених експертів. В якості експертів можуть виступати як фахівці галузі, так і партнери, клієнти банку.

Також важливим і досить об’єктивним є думка співробітників про організацію, в якій вони день у день працюють. Банки, які піклуються про свою репутацію, охоче беруть участь в якісно підготовлених репутаційних дослідженнях і активно використовують їх результати в роботі з усіма зацікавленими сторонами, адже репутація дійсно надає реальний вплив на бізнес-результати.

На жаль, і міжнародна, і українська практика показує, що ні масштаби бізнесу, ні перші місця в різних рейтингах, ні обсяги рекламної присутності не гарантують окремо вкладнику «правильності» вибору того чи іншого банку – ми бачимо і банкрутства деяких європейських банків зі столітньою історією, і сумне завершення діяльності ряду найбільших українських банків.

При виборі банку ми рекомендуємо вкладникам збирати максимум інформації – дивитися рейтинги, намагатися розібратися з основними фінансовими показниками роботи конкретного банку, включаючи інформацію про повернення депозитів, поцікавитися думками на форумах. Якщо є можливість отримати думку у знайомих співробітників банку – прекрасно, адже саме вони «відчувають шкірою» свій банк і його динаміку як мінімум в короткостроковій перспективі.

Також вкладнику варто насторожено ставитися до зовсім новим і невеликим банкам. Потрібно почекати і подивитися, наскільки зваженої політики вони дотримуються і чи можна їм довгостроково довіряти свої гроші.

За якими ознаками простий українець зможе зробити правдиві висновки про репутацію того чи іншого закладу?

Для того, щоб скласти уявлення про банк, необхідно все ж виконати певну аналітичну роботу – інтернет дозволяє це зробити буквально за пару вечорів. Можна почати з корпоративного сайту, а також вивчення звітності банку на сайті НБУ, потім перейти до порівняння декількох рейтингів різних ЗМІ.

Також можна поцікавитися думкою клієнтів банку – у проблемних банків клієнти, як правило, дуже активні (створюють форуми, сторінки в соціальних мережах), поцікавитися офіційною статистикою.

Якщо у банку стабільні показники і місця в різних рейтингах, то, швидше за все, він дійсно стабільний і надійний. Якщо ж в якихось рейтингах банк виявляється переможцем, а в інших навіть не згадується, то це повинно вже посіяти певні сумніви в неупередженості укладачів.

Голова правління KSG BANK

Чи можна при виборі надійного банку спиратися на різні рейтинги, які організовує преса на основі експертних думок?

Поза всяких сумнівів, рейтинги ЗМІ не можуть служити єдиним джерелом інформації для вибору надійного банку. Щоб оцінити достовірність, коректність та об’єктивність, а також правильне використання показників діяльності банків, потрібно проаналізувати методику складання рейтингу. У цьому сенсі я б орієнтувався більше на рейтинги, які готують професійні рейтингові агентства.

У кризових умовах потрібно розуміти, що будь-який рейтинг – це зріз даних на певну дату, у той час як ситуація на ринку сьогодні дуже динамічно змінюється навіть протягом робочого дня. Не секрет, що багато банків, що вважалися більш-менш «живими» ще місяць-два тому, на сьогодні отримали статус «фінустанов з тимчасовою адміністрацією».

Саме тому найбільш точний показник надійності – це банківські нормативи, які оперативно відстежує НБУ. Зрозуміло, що цей інструмент доступний тільки регулятору. Тому в сьогоднішніх умовах аналізувати надійність того чи іншого банку можна лише за сукупністю факторів, у тому числі таких суб’єктивних як опитування авторитетних експертів фінансового ринку, клієнтів банку, його партнерів та ін.

Важливо пам’ятати також, що, аналізуючи рейтинги в ЗМІ, потрібно паралельно аналізувати і ступінь заангажованості того чи іншого медіа. Не секрет, що ряд видань, які працюють або пішли з ринку, частенько просували в рейтингах ті банки, які виступали їх рекламодавцями або входили в одну фінансово-медійну групу з бізнесом, пов’язаним з тим чи іншим ЗМІ.

Такі випадки «джинси», впевнений, можуть назвати представники низки видань, якщо, звичайно, захочуть бути відвертими.

За якими ознаками простий українець зможе зробити правдиві висновки про репутацію того чи іншого закладу?

У сьогоднішніх умовах бюджет кожної родини – це прототип банку: є доходи і витрати, і є держава як регулятор. А до бюджету родини або банку, або підприємства потрібно ставитися дуже серйозно і робити його досконалим і ефективним постійно.

Регулярно встановлюючи і переглядаючи ліміти на міжбанківському кредитному ринку, банк уже сам по собі дає оцінку своєї репутації та надійності.

Важливо розуміти також, що якщо у банку зростає сукупний ліміт на міжбанківські залучення, а він його практично не використовує, це говорить про його надійність і стійкість, особливо під час кризи.

Не може вважатися надійним банк, що реструтуризує свої зобов’язання перед клієнтами (наприклад, встановлює ліміти карткових операцій, які не виплачує своєчасно і в повному обсязі, не виконуючи зобов’язання перед клієнтами юрособами день в день і ін). Всі ці фактори говорять про проблеми з ліквідністю.

Банк за своєю сутністю є консервативним інструментом економіки, а надійний банк проводить консервативну депозитну політику. Ви ніколи не побачите в асортименті його депозитних послуг вклади з «космічними» відсотками.

Джерело: Prostobank.ua

Будемо вдячні за оцінку
Дуже поганоПоганоПосередньоДобреВідмінно (Поставте оцінку першим)

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.