У цій статті ми коротко опишемо, але досить в повному огляді основні цілі аудиторії, з якими доводиться працювати в процесі відносин з інвесторами, розглянемо інструментарій відносин, а також базові стратегії щодо інвесторів.

Огляд цільової аудиторії Investor Relations.

За всю практику зв’язків з інвесторами виділили сім основних груп за цільовими аудиторіями:

– Купує сторона;

– Сторона, що продає;

– Конкуренти;

– Співробітники;

– ЗМІ;

– Постачальники;

– Регулюючі органи.

До продає стороні відносять інвестиційні банки, які вважаються сполучною ланкою між компаніями, що бажають залучити фінансування ззовні і фінансові інститути, вони можуть надати таке фінансування. Інвестиційні банкіри займаються проведенням IPO, розміщує облігації, регулюють поглинання і злиття, і т.д. Аналітики з інвестиційних банків роблять аналіз галузей і компанія, а результати своїх свідчень пропонують учасникам ринку капіталу. Прогнози і рекомендації аналітиків можуть серйозно впливати на інтереси інвесторів, на ту чи іншу компанію, тому аналітики вважаються досить важливою цільовою аудиторією. В основному, вони зайняті, оцінюють своєчасну їм значущу інформацію про компанії і галузі загалом, здатну допомогти їм під час дослідження. Крім цього, аналітики бажають бути об’єктивними в своїй роботі, тому до їх думки прислухаються навіть учасники ринку. Ще однією з головних цільових аудиторій цієї групи можна вважати брокерів, вони продають і купують активи від імені замовника.

До покупающей стороні відносять інвесторів – інституційних та індивідуальних, до перших відносять пенсійні та пайові фонди, страхові компанії і т.д. Особливе місце займають керівники фондів, які управляють великою кількістю грошових коштів, а також намагаються знайти їм краще застосування. Серед величезної кількості різноманітних можливостей для інвестицій підбирають найвигідніший варіант. Завданням менеджера по зв’язку з інвестором вважається пошук для своєї компанії такого інвестора, який буде розділяти її довгострокові цілі.

На діяльності співробітників тримається весь успіх компанії. У певних випадках вони впливають на прийняття інвестиційного рішення, а ще можуть бути акціонерами підприємства.

Відносини з конкурентами відбуваються опосередковано, тим не менш, ця група цікавиться стратегією компанії, її планами, поняттями про бізнес та фінансовими показниками.

Від того як постачальник зрозумів мету і стратегію – залежить багато чого, без цього важко уявити ефективну співпрацю. Гармонія сил в ланцюжка виробництва, а також поширення продукту видозмінюється від галузі до галузі. Іноді взаємини між учасниками ланцюжка настільки пов’язані, що вважаються життєво важливими для всіх учасників.

ЗМІ вважають важливою групою, так як вони формують думку учасників ринку з приводу компаній і галузей, в яких діють.

Комісія з цінних паперів у США і бірж і федеральна служба з фінансових ринків в РФ вважається регулюючими органами. Вони спостерігають за діяльністю фірм, відстежують, чи дотримуються норми, з даними організаціями потрібно обов’язково побудувати партнерські відносини.

Інструментарій відносин з інвесторами поділяють на три групи:

– Інструменти комунікацій з інвесторами;

– Аудит відносин з інвесторами на початковому етапі;

– Інструменти оцінки ефективності.

Кожна компанія, намагається залучити зовнішнє фінансування, але для цього вона повинна донести інформацію про себе учасникам на ринку капіталу. Щоб домогтися правильного розуміння інформації на цьому ринку, перед тим як почати комунікацію потрібно провести аудит відносин з інвесторами, який собою являє процес визначення інформації, в якому потребують учасники ринку і можливості компанії цю інформацію надати, тобто пояснити, що вони можуть, хто вони , і чого домагаються. Далі бажано виділити процес визначення цільової аудиторії, з якою потрібно вибудувати комунікації і угруповання, грунтуючись на важливості. Наступним етапом стане комунікація з цільовою аудиторією та отримання зворотного зв’язку для того, щоб поліпшити ефективність у взаєминах.

До головних інструментів комунікації відносять:

– Інтернет – конференції;

– Корпоративний сайт даної компанії;

– Електронну пошту;

– Телеконференцію за участю аналітика;

– Річний та інші звіти;

– Інтерв’ю головного керівництва ЗМІ;

– Зустрічі керівників з інвесторами і аналітиками;

– Прес-конференції;

– Прес-релізи;

– Круглі столи та презентації.

Велику роль потрібно відвести інтернет – сайту компанії, а також інтернет – конференціями, які проводяться. Глобалізацію ринку капіталу разом із загальною інформацією складають ці інструменти, вважаються популярними і досить ефективними. При цьому вони дешеві, дають рівні можливості при одержанні інформації, як невеликим приватним інвесторам, так і великим діловим партнерам.

Кожен, хто проводить активну інформаційну політику, повинен знати, що його зусилля окупляться лише в середньостроковій або довгостроковій перспективі, ціна акцій не для всіх і не завжди може бути нормальним мірилом ефективності фінансової, корпоративної та інформаційної політики. Деякі компанії, наприклад, вимірюють результат діяльності в області відносин з інвесторами за такими показниками:

– По загальній поінформованості цільової аудиторії про компанії;

– По обізнаності про діяльність кожного підрозділу компанії;

– За якістю аудиторії, хто, як, і навіщо проводить цей захід, які структури представлені;

– За якістю і частоті публікації звітів аналітиків;

– За відгуками третіх сторін про якість матеріалу, який випускає відділ по зв’язку з інвесторами, тобто відгуки представників регулюючих органів та аналітиків про річних звітах та іншої інформації, яка поширюється департаментом зі зв’язків з інвесторами.

В залежності від того, публічна компанія чи приватна, вибудовують невелику або крупну стратегію відносини з інвестором. В основному, майже Investor-Relations-300x132всі компанії зацікавлені зниженням вартості капіталу, а також підвищенням вартості бізнесу, але пріоритет одних цілей перед іншими у різних компаній – відрізняється.

Публічні компанії за законом розкривають великий обсяг інформації, тому їх головне завдання, на нашу думку, це дотримання балансу між інтересами акціонерів, з урахуванням міноритарних, в питанні отримання істиною інформації про діяльність компанії, її перспективи та інтереси. Адже мати інформованих акціонерів – це прекрасно, але настільно ж погано мати інформованих конкурентів, особливо, якщо конкуренція досить сильна.

Приватні компанії часто роблять акцент на зниженні вартості боргового фінансування, формування історії кредиту, підготовки публічного розміщення акцій.

Великим підприємством потрібно володіти можливістю залучити капітал на вигідних умовах в будь-який період часу. В основному, вони завжди знаходяться на виду в учасників ринку. Для них досить важливо при роботі з інвесторами бути послідовними, а також своєчасно подавати повну інформацію, як в погані, так і в хороші для компанії періоди. Маленькі компанії борються за інтерес інвесторів до своєї персони, своєю метою вважають залучення особистої уваги.

У цій статті ми розглянули основні цільові аудиторії, з якими працює фахівець щодо інвесторів, це короткий опис базових стратегій, а також інструментаріїв відносин з інвесторами. Поняття та ефективне практичне застосування інструментів перерахованих вище, правильно спрямоване і послідовно виконується відносно чітко сформульованої стратегії може принести відчутні плоди: знизиться вартість капіталу, підвищитися інтерес до фірми з боку учасників ринку капіталу, зміцняться відносини з партнерами, підвищитися вартість бізнесу разом з його справедливою ціною .

Будемо вдячні за оцінку
Дуже поганоПоганоПосередньоДобреВідмінно (Поставте оцінку першим)

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.

*