Зараз банки багато пропонують святкові депозитні програми. Воно й зрозуміло, кінець року і банки, як правило, залучають депозити населення за рахунок привабливих відсотків.

Дуже багато святкових депозитних програми, це як правило короткострокові депозити за підвищеними ставками. Українці отримують можливість розмістити свої гроші на термін 2-3 місяці, але за ставкою 20, 21 і 22 і навіть 24% річних. Це досить таки традиційний метод залучати клієнтів. Практика показала, що якщо клієнт прийшов в банк заради високих відсотків, то навіть після того, як термін Святковий депозиту закінчився, клієнт як правило залишає гроші в банку, але вже на більш тривалий депозит і за більш низькому відсотку. Виходить типу «депозит приманка», коли головне перший раз заманити клієнта в банк, а вже потім він буде і далі тримати гроші в цьому банку, хоча і ставки будуть більш низькі. Психологія працює.

Але і це але, варто завжди пам’ятати. Зараз деякі банки вирішили, окрім традиційних святкових депозитів запустити і святкові депозити з «сюрпризами». Такий собі винахід хитрих маркетологів, які хочуть заманити клієнтів в банк за рахунок «рекламного трюку».

У чому суть цього рекламного трюку. Банк пропонує святковий депозит за свідомо завищеною ставкою. Якщо його колеги пропонують депозит zimnie_depo_470x318.jpg.aspxпід 20%, він пропонує депозит під 25%. Людина з вулиці прочитавши таку привабливу пропозицію зверне увагу і можливо захоче скористатися таким депозитом. Гроші люблять всі, а більші гроші, ще більше. Але насправді, ця ставка не така і приваблива. Так як реальна ставка виявляється меньше. Хитрість тут полягає в самому тексті договору або точніше в умовах розрахунку відсотків. Клієнту пропонують укласти депозит на термін 470 днів, але при цьому 25% річних буде нараховуватись тільки на 370 днів, в  інші 100 днів відсоток буде нараховуватись за ставкою 3%. В результаті  не складної математичної хитрості, реальна ставка по депозиту буде близько 20%. Іншими словами, фактично банк платить такі ж відсотки, як і інші банки, але завдяки рекламному трюку, в клієнта формується думка, що він зможе заробити більше. Це не заборонено законом. Будь-який банк має право самостійно рекламувати свої ставки і вважається, що клієнт повинен сам розібратися з відсотками по депозиту. Все сам  повинен перерахувати і якщо його це влаштовує, погодитися на такі умови. Якщо не влаштовує, то просто не повинен підписувати сам депозитний договір. Все чесно, з точки зору банку. Хоча клієнти можуть і обурюватися і не розуміти, навіщо заплутувати клієнтів. Але, так уже влаштована реклама, що вона трохи по іншому показує те, що є насправді. Як говориться між рекламою і реальністю завжди є різниця.

Але тут «сюрприз» не тільки щодо методики розрахунку відсотків. У цій депозитній програмі закладені ще деякі «захисні заходи», щоб клієнт не зміг забрати достроково депозит, якщо прорахує, що йому мало платять відсотків. У тексті договору, є проста і зрозуміла обмовка, що банк поверне клієнту депозити за його письмового прохання. А чому б і не повернути, але тільки відсотки нараховані на депозит перелічить. При цьому перерахунок буде зроблений заднім числом. Що це означає, що при достроковому поверненні депозиту банк 25% перерахує в 0,5% річних. І якщо клієнт вже отримував відсотки від банку за ставкою 25%, то суму переплачених відсотків банк просто утримає із суми повернення депозиту. Іншими словами, клієнт у будь-якому випадку отримає тільки тіло депозиту і невеликий прибуток з розрахунку 0,5% річних. Це робиться, тільки з однією метою, щоб клієнт не хотів достроково забирати депозит і вже чекав би кінця терміну. Що називається добровільно, але не без рекомендацій.

Ось такі, є у нас банки і їх святкові депозити. Тому завжди кажуть розумні люди. Читайте і рахуйте депозити. Не потрібно поспішати, а треба вважати і рахувати, це ж Ваші гроші.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.


*