Опитування
Які банківські послуги Вас цікавлять?

Не всі борги потрапляють до колекторів, але по всім з них можна отримати знижку до 50% у разі готовності погасити прострочений позику. Що потрібно знати про взаємодію боржника і колекторської компанії, а також які прийоми заборонено використовувати колекторам при поверненні кредиту.

Факт перший. До колекторів потрапляють найскладніші борги

Спілкуватися з колекторами доведеться далеко не всім позичальникам, які припинили обслуговувати свій борг. У першу чергу все залежить від того, чи є в банку-кредиторі внутрішня служба по роботі із заборгованістю і наскільки успішно вона працює. Спочатку представники банку спробують самостійно переконати боржника погасити прострочений платіж. Передача боргу для роботи колекторським компаніям безпосередньо пов’язана з наявністю або відсутністю в банку внутрішньої служби по роботі з простроченою заборгованістю і її ефективністю..

Продаж або купівля боргу, як правило, проходить на підставі договору факторингу – переуступки права вимоги, або цесії. Так у позичальника з’являється новий кредитор. Найчастіше мова йде про продаж« застарілих »кредитів, по яких більше 2 років відсутні регулярні платежі. Як правило, банки проводять тендер з продажу кредитних портфелів. Та компанія, у якої заявлені кращі можливості (всі компанії проходять тестування), і стає покупцями. Природно, продаж таких кредитів здійснюється з дисконтом. Тим не менш, банкам все одно вигідніше позбутися проблемної заборгованості, ніж забезпечувати під неї резервні запаси, тим більше, займатися поверненням боргів, витрачаючи на це час і ресурси.

Факт другий. З колектором можна домовитися про знижку

Попадання боргу в руки професійним колекторам має і позитивні сторони. Перш за все, можливість повністю погасити позику зі знижкою. «Погашення боргу з дисконтом – це питання домовленостей між боржником і колекторами. Якщо боржник йде на контакт з колекторами, він може запропонувати свої умови погашення боргу. Наприклад, виплата більшої частини заборгованості у разі застосування дисконту або розумною розстрочки.

Підтверджують можливість дисконту і представники колекторського бізнесу.

Колекторське агентство в змозі істотно понизити боргове навантаження на позичальника шляхом списання до 50% боргу. При цьому існує ряд додаткових переваг у вигляді реструктуризації та кредитних ліній строком до 10 років.

Зазвичай робота з боргом проводиться колекторами в три етапи. Спочатку клієнта намагаються переконати погасити борг по телефону, можуть обдзвонювати родичів або співробітників і розповідати їм про борг. Цей етап вважається «м’яким» підходом – «soft collection». Потім колектори переходять до більш жорсткого варіанту – намагаються особисто зустрітися з боржником на роботі чи вдома. Закінчується ж все, як правило, судом. «Третій етап роботи колекторів (« legal collection ») передбачає подачу позовів до судів і звернення в правоохоронні органи. Але, як правило, головне завдання колектора – домогтися повернення боргу, не доводячи справу до офіційних інстанцій, що вирішується не стільки юридичним, скільки психологічним шляхом.

Факт третій. Колектори повинні працювати в рамках закону

В Україні всього близько десяти професійних колекторських агентств, які спеціалізуються на беззаставних або заставних кредитних заборгованостях, або на обох напрямках одночасно. Професіонали, як правило, працюють в рамках. Все, що дозволено Законом України щодо дій, спрямованих на врегулювання боргових зобов’язань з боржником, використовується на практиці в роботі колекторських компаній. Природно, професійний підхід виключає будь-яке фізичне насильство, несанкціоновані дії, що суперечать Законам України та тягнуть до адміністративної або кримінальної відповідальності.

Незважаючи на це, на практиці позичальники зустрічаються з порушенням законодавства з боку колекторів. Колекторські компанії часто використовують не цілком законні, а часом і відверто порушують закон методи. До таких можна віднести, наприклад, телефонні дзвінки або візити з 22.00 до 7.00 години, загрози боржнику, порушення громадського порядку, поширення неправдивої інформації про боржника, не надання боржнику інформації, завищення суми боргу, штрафу, пені і так далі. З подібними діями можна і потрібно боротися.

Насильство – погрози, залякування, дзвінки в позаурочний час, як правило, пізно ввечері, вночі або рано вранці – просто неприпустимі. У таких випадках, фізичній особі настійно рекомендують звертатися до правоохоронних органів із заявами про вимагання.

За словами юристів, найбільш часто при цьому дії колекторів підпадають під такі норми Кримінального кодексу України:

  • ст.189 «Вимагання»,
  • ст.355 «Примушування до виконання чи невиконання цивільно-правових зобов’язань»,
  • ст.182 «Порушення недоторканності приватного життя, що виражається в незаконному зборі, зберіганні, використанні і розповсюдженні інформації про особу без її згоди»,
  • ст.162 «Порушення недоторканності житла».

Для того, щоб зупинити дії колектора, якщо вони незаконні, потрібно з’ясувати дані юридичної особи компанії, представник якої звернувся до боржника. Дуже часто колектори просто ігнорують подібні питання. У цьому випадку необхідно по можливості зафіксувати ці звернення за допомогою аудіо або відеотехніки. Про це також необхідно повідомити колекторам, попередивши їх про звернення до правоохоронних органів із заявою про вимагання, на підставі ст. 189 Кримінального кодексу України. Показавши обізнаність про свої права і спокійне ставлення до ситуації, боржник найчастіше присікає подібні «наїзди».

Джерело:
Prostobank.ua

Будемо вдячні за оцінку
Дуже поганоПоганоПосередньоДобреВідмінно (Поставте оцінку першим)

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.