Пік підключення терміналів, що дозволяють робити безготівкові платежі в торгових точках, в Україні припав на 2008-2012 роки. Щож відбувається на цьому ринку сьогодні, і які умови пропонують бізнесу банки-еквайєри.

Звична справа

Сьогодні торговий еквайринг для українських підприємців вже став нормою. Максимально забезпечені терміналами торговці в містах-мільйонниках. Значно менше терміналів у підприємств торгівлі та послуг у більш дрібних регіонах. Але ситуація змінюється із зростанням обсягів безготівкових платежів. Їх частка в загальному обсязі операцій по платіжних картах вже перевищила 40%.

Поширенню терміналів сприяли і законодавчі зміни. «Значно простимулювало ринок прийняття в кінці 2012 року закону про обов’язкове підключенні банківського обладнання підприємствами, що мають касовий апарат. А також обов’язкове надання можливості клієнтові вибрати вид платежу (готівковий / безготівковий) », – зазначають у ВТБ Банку .

Нагадаємо, що згідно з постановою КМУ від 29.09.2010 р. № 878 «Про Здійснення розрахунків за продані товари (надані послуги) з використаних спеціальніх платіжніх ЗАСОБІВ», термінал має бути на всіх торгових площах понад 20 кв. м. Винятком є тільки заклади громадського харчування закритого типу, або організації, розташовані в населених пунктах з кількістю жителів менше 25 тис.

Правда, дане законодавче вимога вже стало формальністю. Торговці і самі розуміють, що наявність безконтактних терміналів робить їх підприємство більш привабливим для клієнтів. Наявність безконтактних терміналів збільшує клієнтську базу, обертів і відповідно прибуток організації, а також підвищує її імідж. При цьому наявність терміналу спрощує інкасацію та звітність, тому що гроші «заходять» на рахунок моментально, а у виписці видно кожну окрему покупку.

«Я думаю, кожен торговець може згадати ситуацію, коли клієнт вибирав товар і залишав його через неможливість оплатити карткою, або йшов шукати банкомат і не повертався за покупкою», – говорить начальник управління розвитку еквайрингового бізнесу Банку « Фінанси та Кредит »Юлія Наріманова.

Ціна питання

Основною умовою в торговому еквайрингу є отримання комісійної винагороди банком від суми операцій проведених через торговий ПОС – термінал з використанням платіжних карт. «При цьому вартість товарів і послуг для клієнта повинна залишатися такою ж, як при розрахунках готівкою. Також може братися додаткова плата за оренду обладнання », – пояснює керівник служби по емісії карток Сitycommercebank Олексій Морозов.

shutterstock_142147939(1) У кожного фінустанови своя цінова політика, але в середньому по ринку комісійна винагорода банку по торговому еквайрінгу коливається від 1,7% до 2,3% по чужих картках. Комісія за своїми картками коливається від 0,5% до 1,5%. Деякі банки надають обслуговування карток власної емісії безкоштовно. Тобто власник терміналу не платить банку комісію за транзакцію у випадку, якщо оплата проходить картою цього ж банку.

До витрат бізнесу варто віднести також щомісячний орендний платіж від 50 до 200 грн. за одиницю банківського устаткування. До слова, сьогодні серед українських підприємців популярний і інтернет-еквайринг (прийом платежів через інтернет). Тарифи по цій послузі трохи вище: наприклад, комісія з чужих картках становить 2,7-3%.

Еквайринг доступний будь-якому українському ритейлеру, незалежно від виду бізнесу, яким він займається. Будь-то велика мережа магазинів побутової техніки, або середньостатистична автомийка, головне щоб бізнес був легітимним. «У нашому банку, як у багатьох інших, головна умова – це наявність поточного рахунку і позитивна ділова репутація», – уточнює начальник департаменту розвитку альтернативних каналів і підтримки продажів УкрСиббанку Наталія Кузьмич.

Особливих вимог до суб’єктів господарювання банки не пред’являють. Процедура підключення торговця для всіх банків стандартна: збір пакета документів юридичної особи, перевірка службою безпеки банку, укладення договору еквайрингу.

У подальшій позитивній динаміці на ринку еквайрингу банкіри не сумніваються. «Сьогодні, крім законодавчої вимоги до наявності POS-терміналу, ринок іде в бік безконтактних терміналів. Крім того, зростає кількість власників карток. Зараз банківські установи популяризують банківську карту як основний платіжний інструмент серед своїх клієнтів, а бізнес все частіше розуміє зручність прийому платежів по безналу », резюмує директор з корпоративного бізнесу банку «Надра» Тетяна Кононова.

Назва банку

комісія від обороту,%

Підключення до послуги

Вартість оренди обладнання, грн / міс

за своїми картками

по чужих картках

Сitycommercebank

1,5

2,4

безкоштовно

безкоштовно

ВТБ

1

2,3

безкоштовно

індивідуально

Надра Банк

1,5

2

безкоштовно

безкоштовно

Приватбанк

1,6

1,6

безкоштовно

100

Райффайзен Банк Аваль

індивідуально

індивідуально

безкоштовно

безкоштовно

Укрсиббанк

1

2,3

безкоштовно

79, 139

UniCredit Bank – ПАТ «Укрсоцбанк»

1

2

безкоштовно

безкоштовно

Банк «Фінанси та кредит»

1,3

2,3

безкоштовно

до 300

Дані: сайти і колл-центри банків

Джерело: www.banki.ua

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.


*