Масштаб помилок визначається сферою впливу того, хто їх допускає. Чим більше ниточок відповідальності тягнеться до керівника, тим більш великим може виявитися для нього клубок проблем. У цій статті ми зібрали кілька прикладів тих помилок , яких повинен уникати будь топ-менеджер і власник компанії.

clip_image002

Втрачені можливості

Це, мабуть, один з тих промахів, про які згодом жалкують найбільше. Якось в американський офіс eBay, який тоді був під керівництвом Гіла Пенчин (Gil Penchina), прийшли троє молодих хлопців з Німеччини. Їм було від 21 до 25 років. Вони заявили, що хочуть представляти компанію за межами США. Гіл тоді тільки посміявся – троє вчорашніх студентів намірились відповідати за розвиток величезної публічної компанії. Проте, через півроку eBay довелося викупити проект цих хлопців за $ 50 млн., щоб вийти на європейський ринок з кращими шансами. Півсотні мільйонів коштувала Гилу безпечність , хоча його подальші рішення і виправдали себе.

Невдалий час, невдале місце

Одна з найбільш образливих помилок – невдалий вибір моменту. З Луї Бордерзом це трапилося двічі – в 1992 і в 2001. Вперше він, володіючи магазином з продажу книг і музики Borders Books, не встиг вчасно перейти в електронний формат. Вдруге він заснував компанію Webvan, інтернет-бакалію з доставкою. У 2008 цей його проект був названою найбільшою бульбашкою. Він вклав цілий статок в створення інфраструктури, покупку армади вантажівок і складів в епоху Web 1.0, коли всі користувалися dial-up-модемами з черепашачою швидкістю з’єднання. Але епоха електронної комерції вже наступала на п’яти.

Спринт замість кросу

Дуже часто топ-менеджери не замислюються про інвестиції в майбутнє в гонитві за короткостроковим прибутком. Це можна побачити на прикладі Гаррі Такера (колишнього гендиректора компанії Motorola). Надлишок делегування обов’язків привів до тотальної децентралізації роботи, розладнаними процесами між відділами та погіршення координації дій співробітників. А система мотивацій, заснована на покритті капіталовкладень кожен відділом самостійно, призвела до того, що стало просто не вигідно проектувати недорогі пристрої. До того часу, як Motorola нарешті представила нову модель телефону, конкуренти залишили її далеко позаду.

У гонитві за швидкими грошима компанія втратила перевагу в довгостроковій перспективі. Не менш цікавий урок засвоїла корпорація Microsoft. Її маркетинговий директор Темі Реллером у своєму інтерв’ю для Financial Times визнав цілковитий провал останньої операційної системи Windows 8 і пообіцяв, що продукт очікує перезапуск після необхідних оновлень та модернізації. У даному випадку гонитва за прибутком і спроба «втерти носа» давньому конкуренту – компанії Apple – вилилася в запуск «однобокого» програмного забезпечення, яке було прийнятно для мобільних пристроїв, але зовсім не годилося для настільних ПК.

До слова, на ті ж граблі наступив і сам Apple, випустивши недопрацьований продукт. Прагнучи створити аналог картографічного сервісу Google Maps, компанія недооцінила всю складність такого продукту. Неточне відображення ландшафту, помилки в назвах населених пунктів, нестиковки в маршрутах – все це викликало різку критику користувачів. Керівник проекту, Річард Вільямсон, поплатився за цю невдало своїм робочим місцем , тому що репутація Apple не може дозволити собі наступати в такі калюжі.

Непосильна ноша

Буває й так, що керуючі вищого рівня беруться за завдання, які просто не можуть виконати. Якщо безтурботно поставитись до реальної оцінки своїх сил або масштабів проблеми, можна загнати себе в пастку. Так, Керол Бартц була звільнена з посади гендиректора Yahoo! Провівши значну реорганізацію і множинні скорочення, вона так і не досягла поставленої мети – збільшення частки компанії на ринку інтернет-технологій.

Непрощенна брехня

Жодна компанія не терпить брехні про досвід і освіту свого керівника. Це завжди закінчується плачевно. Так, слідом за Керол Бартц пост головного керуючого Yahoo! покинув ще один гендиректор – Скотт Томпсон. На жаль, офіційною причиною стала банальна брехня в резюме. Судячи з повідомлення прес-служби компанії, він приписав собі отримання цілого ступеня з бухгалтерського обліку та інформатики, і до речі, він виявився не єдиним у цьому човні . Гендиректор компанії Bausch & Lomb, Рональд Зарелла, збрехав, заявивши, що отримав ступінь MBA в університеті NYU. Рональд дійсно відвідував даний навчальний заклад, але так і не отримав диплом. Однак він списав це «прикре непорозуміння» на відсутність вичитки резюме. Не тільки незакінчені мірою стають причиною звільнень, а й куплені. Після розслідування довжиною в рік Лаура Келлахан, старший керуючий урядової організації Homeland Security Department, змушена була відмовитися від своєї посади. Все тому, що було доведено, що Лаура попросту купила три свої диплома в університеті Hamilton. До ретельній перевірці привели підозри співробітників в її кваліфікації, що ще більше посилило ситуацію.

Ризикувати потрібно вміти. А в бізнесі, і особливо у великому бізнесі, йти ва-банк краще тільки після того, як прораховані всі ризики.

Будемо вдячні за оцінку
Дуже поганоПоганоПосередньоДобреВідмінно (Поставте оцінку першим)

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.

*