1. Неправильно вибудувана команда

Однією з найпоширеніших помилок стартаперів є неправильний підбір команди і / або неправильний розподіл обов’язків всередині колективу.

shutterstock_127830752«Нашою першою помилкою стала неправильно складена команда. Для успішної реалізації в команді обов’язкові 3 функції: Дизайн, Програмування, Маркетинг. У нас же був перекіс у бік програмування та маркетингу, але не було дизайнера. Зараз ми виправили помилку і працюємо втрьох », – ділиться досвідом засновник Preply Кирило Біга.

Такий же руйнівний ефект мають і неправильно вибудувані стосунки в команді. «Головне – дати всім членам команди відчути свою причетність до загальної справи і можливість самореалізовуватися. Це дуже надихає », – ділиться засновник стартапу Advice Wallet Станіслав Матвієнко.

2. Ставити свої ідеї вище потреб клієнтів

shutterstock_111691784

Часто творці стартапів забувають про найголовніше – про своїх користувачів і фокусуються виключно на ідеї. Така побудова проекту призводить до того, що половина функціонала в підсумку стає абсолютно непотрібною і тільки ускладнює роботу з сервісом.

«Значною помилкою вважаю розробку проекту« під себе ». Ми самі придумували собі якийсь функціонал, впроваджували його і переходили до наступного. Ніхто не ставив собі питання: «А взагалі чи потрібна ця функція будь-кому?», «Чи використовує її хтось?». Для того щоб зробити успішний проект необхідно постійно спілкуватися з вашими клієнтами і розуміти, що для них необхідно в даний момент. Потрібно сфокусуватися саме на їх «болю» – самої гострої проблеми, яку користувачі і хочуть вирішити за допомогою вашого продукту », – розповідає засновник проекту« Метн кабанчиком »Роман Кірігетов.

3. Не знаючи броду, не лізь у воду

Щоб вашу ідею оцінили по заслугах, не варто братися за те, в чому ви погано розбираєтеся. Для того, щоб стартап «вистрілив», треба бути експертом у своїй справі і розуміти всі процеси та механізми.

shutterstock_155059502(1)

«Не створюйте проекти на незнайомих ринках. Щоб зробити якісний проект з тієї чи іншої тематики, необхідно бути в ній експертом і клієнтом свого стартапу. Зокрема, не потрібно займатися Інтернет-маркетинговими сервісами, якщо пропрацювали в цій галузі менш 2-3 років », – радить засновник систем захисту від склікування ClickFrog.ru, ScroogeFrog.com Костянтин Новофастівське.

4. Не варто втрачати віру в себе

shutterstock_124272820(1)

Варто пам’ятати, що невдачі бувають у всіх. Вдалий стартап відрізняється від 98% провальних саме завзятістю творців і їх вірою в проект. Не можна опускати руки і впадати в смуток.

«Якщо ваша ідея цінна, але щось іде не так: не отримали потрібних інвестицій, не змогли повністю монетизувати проект, посварилися з партнерами і т.д., не впадайте у відчай! Потрібно зібратися і продовжувати з новими силами », – зазначає Стас Матвієнко.

5. Неправильна реклама

shutterstock_101053528

Перш ніж розгортати активну рекламну компанію і витрачати на неї величезні бюджети, варто чітко визначити, хто ваша аудиторія і де вона знаходиться.

«Намагайтеся замінювати пряму рекламу BTL-комунікаціями. Робота з лідерами думок, блогерами, профільними ЗМІ, реферальной програмою, доповіді, знайомства і вебінари призводять набагато більш залучену аудиторію », – розповідає Костянтин Новофастівське.

6. Якщо стислість – сестра таланту, то маленький колектив – двигун прогресу і успіху. Не роздувати штат!

shutterstock_94460596

Крім неправильного розподілу обов’язків у колективі, треба також пам’ятати про те, що не варто наймати занадто багато співробітників.

«Роздутий штат призводить до великого« burn rate »(колічесвтво грошей, який компанія витрачає на місяць поки вона збиткова) і зменшує час на реалізацію ідеї. Ми вирішили для себе відмовитися від великої кількості фахівців на користь інтернів, яких ми навчаємо в обмін на допомогу »- розповідає Кирило Біга.

7. Не бійтеся помилок і не зациклюйтеся

shutterstock_126766460

Іноді трапляється, що через страх бути розкритикованими творці стартапів не виходять у світ. Через такої ізоляції є ризик, що ідея прийде ще комусь в голову, і ви втратите свій шанс.

Також не треба зациклюватися на початковій ідеї. Навіть, якщо вона була ідеальною. «Варто постійно вдосконалювати і розвивати свій проект, надаючи йому нові можливості, відкриваючи нові ринки і горизонти. Міняти назву, робити редизайн – взагалі змінювати концепцію стартапу. Споконвічні ідеї найчастіше бувають сирими і всі стартапер – процесі розвитку проекту вдихають в нього нове життя », – розповідає Матвієнко.

Будемо вдячні за оцінку
Дуже поганоПоганоПосередньоДобреВідмінно (Поставте оцінку першим)

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.

*