Новини світу кредитування та банківських послуг.

Тонкощі отримання кредитної картки: про що запитати менеджера банку?

Кредитну карту отримати нескладно, для цього буде потрібно просто відвідати відділення обраного банку. Далі відповідальний момент вибору бажаної кредитки: зазвичай у банків є кілька пропозицій, одна з яких обов’язково підійде саме вам. Важливо правильно побудувати розмову з менеджером – ініціатива в спілкуванні належить саме співробітнику банку, але слід також запитати деякі моменти, про які люблять замовчувати менеджери кредитного відділу.

clip_image001

Рада 1. Уточніть суму кредитного ліміту, яка буде доступна вам відразу після оформлення картки.

Рекламні проспекти обіцяють суми до 100-200 тисяч гривень доступного кредитного ліміту, але варто пам’ятати, що ця сума дається далеко не всім і не відразу. Зазвичай відразу після оформлення ви отримаєте ліміт в розмірі однієї-двох ваших щомісячних зарплат, якщо зможете надати довідку про доходи, але не більше 50 тисяч гривень. Позичальники без підтвердженого доходу і зовсім отримають символічні кілька тисяч гривень ліміту для перевірки фінансової надійності.

Тому не варто відразу розраховувати на максимальну суму, вона буде рости з часом – якщо часто користуватись карткою і акуратно вносити щомісячні платежі, то максимум кредитного ліміту стане доступним приблизно через рік.

Рада 2. Попросіть перевірити, чи не є Ви (або були раніше) клієнтом банку.

Цілком можливо, що кілька років тому ви взяли невеликий кредит у цьому банку, успішно погасили його і забули про борг. Ця ситуація зіграє на вашу користь – ви в числі сумлінних клієнтів банку. Тому ви можете претендувати на зниження відсотків по кредитці, а також на збільшення стартового кредитного ліміту. Менеджери самостійно зобов’язані перевіряти кредитну історію, але вони не завжди говорять про позитивні моменти (можливо, це політика керівництва деяких банків, щоб заощадити на наданні знижок).

Також суттєво допоможе наявність зарплатної, соціальної, пенсійної, дебетової і будь-який інший картки у вибраному банку. Цілком можливо, що ви вже й забули про карту і її термін закінчився, але комп’ютерна система банку пам’ятає про наявність подібної карти, тому попросіть менеджера перевірити базу даних. Цілком можливо, що картку можна продовжити, це може зменшити деякі комісії (наприклад, на зняття готівки в банкоматі).

Порада 3 Запитайте про відсоток за переведення в готівку грошей в банкоматі

Комісія за отримання кредитних грошей готівкою досить значна: від 1 до 6 відсотків. Наприклад, Альфа Банк встановлює обов’язкове утримання 5,9% при будь-якому знятті грошей готівкою. Причому може бути встановлений мінімум. Це вкрай невигідно для клієнта, так як, наприклад, за зняття 500 гривень людина заплатить майже 30 гривень. Цей момент зазвичай замовчують менеджери кредитного відділу, тому багато клієнтів дізнаються про подібну комісію вже після отримання готівки та чеку з величезною комісією, знятою з балансу. Комісія додається до суми загального боргу, тому на неї також можуть нараховуватись відсотки.

Рада 4. Запитайте про можливі штрафи

Природно, що при оформленні кредитної карти людина вже подумки витрачає кредитний ліміт і не хоче затьмарювати приємні відчуття якимись додатковими комісіями, штрафами і пенями. Співробітники банку також не прагнуть повідомити про можливі штрафні санкції, адже їх розмір часто просто величезний і перевищує загальну суму боргу, така інформація відлякує клієнта. Розміри цих платежів є суто індивідуальними для кожного банку і обов’язково прописані в кредитному договорі. Тому вимагайте у менеджера копію кредитного договору з мокрою печаткою, деякі банки спеціально не видають оригінал, посилаючись, що копію стандартного договору можна скачати з сайту.

Зазвичай стандартна пеня становить до 1,5% від суми простроченого щомісячного платежу за кожен день прострочення. Таким чином, місяць невиплати платежу обернеться зростанням обов’язкового платежу майже наполовину. Але цим покарання за недобросовісність може не обмежитись – деякі банки додатково штрафують позичальника на 100-200 гривень за разове прострочення платежу, якщо через місяць борг не погашений, то штраф може стягуватися вже в сумі тисячі гривень і більше. Це обов’язково потрібно дізнатись у співробітника банку, який зобов’язаний вам розповісти таку інформацію.

Рада 5. Поцікавтесь комісіями на додаткові послуги

Комісія може братись абсолютно за різні дії позичальника: наприклад, за перегляд балансу в банкоматі, послугу SMS-банкінгу, може нараховуватись оплата просто за обслуговування картки (навіть якщо ви нею не користуєтесь). Незнання правил банку може обернутись раптовим зменшенням балансу, що викличе подив і невдоволення.

Рада 6. Дізнайтесь, розвинена чи є у банку мережу терміналів і банкоматів

Зручність внесення щомісячного платежу відіграє велику роль. Бажано вибирати банк з безліччю терміналів в різних районах міста – ви зможете з комфортом та без проблем поповнити свій рахунок (зазвичай без комісії). Поповнення через каси і термінали інших банків в більшості випадків платне. До того ж міжбанківський платіж може йти до трьох днів і ви мимоволі отримаєте штраф за прострочення.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.

Опитування
Які банківські послуги Вас цікавлять?