Опитування
Які банківські послуги Вас цікавлять?

У минулому році українці набагато частіше і великими обсягами розраховувалися карткою в торгових мережах. Крім цього, вперше за кілька років тарифи за деякими видами карт від Visa і Mastercard максимально наблизилися. Основні тенденції ринку пластикових карт в 2014 році.

Бум безготівкових платежів

2014 увійшов в історію як рік інтенсивного зростання кількості та обсягу безготівкових платежів. Всього за три квартали 2014 українці здійснили більше безготівкових операцій, ніж за весь 2013 рік – 587 500 000 штук. А обсяги безготівкових платежів за той же термін в три квартали зріс ще більше – відразу на 13%, до 179,3 мільярда гривень (для порівняння: за весь 2013 українці перерахували лише 159 мільярдів гривень). Статистика за повний 2014 буде ще більш вражаючою, тому що протягом року спостерігався висхідний тренд за безготівковими платежами. Так, у другому кварталі 2014 українці здійснили безготівкових операцій на 44,6 мільярда гривень, а в третьому – на 80,4 мільярда гривень.

При цьому за даними НБУ за три квартали 2014 кількість операцій з переведення в готівку коштів впало відразу на третину – до 514 мільйонів штук; а обсяги отриманих готівкою clip_image002коштів знизилися на чверть – до 557 500 000 000 гривень.

Події року

За словами експертів, найскладнішим випробуванням року для сегмента пластикових карт виявились військові події. Військова і політична ситуація радикально відбилася на банківському секторі в цілому, в тому числі і на картковому бізнесі. Втрачена відчутна частка клієнтів анексованого Криму, Донецької та Луганської областей зони АТО .

Однак ці ж події і дозволили банкам отримати певний прибуток від карткового бізнесу. Незважаючи на політичну і військову ситуацію в країні, бізнес платіжних карт в Україні продовжує розвиватись з прибутком. Основне зростання прибутку відбулося за рахунок безготівкових розрахунків покупців у торговельних мережах. Хоча в загальному обороти коштів по платіжних картах знизились. На жаль, цей фактор обумовлений тим, що у людей просто стало менше грошей як на рахунках, так і в гаманцях. Але дана тенденція говорить про те, що українське населення вже оцінило всі переваги безготівкових розрахунків і поступово звикає до розрахунків за товари та послуги платіжними картами, а не готівкою.

Visa знову в лідерах

У минулому 2014 року кількість банків-емітентів більшості пластикових карт переважно зменшувалась або залишалося колишнім. Невелике зростання пропозицій сталось традиційно лише по картах Visa Classic і Visa Gold – продовжилась тенденція попередніх двох років.

Першість платіжної системи виражається не тільки в зростанні пропозиції, але і в чисельній перевазі. Як і в 2013 , в гривневому і валютному сегменті ринку «пластику» домінують банки-емітенти платіжних карт Visa. На 08.01.2015 р класичні гривневі карти емітують 30-42 банків, «золоті» – 32-40 банків. Доларові класичні карти випускають 30-39 банків, а «золоті» – 32-37 банків.

Тип карти

Кількість банків-емітентів на 8.01.2014 р

Кількість банків-емітентів на 8.01.2015 р

Зміна за рік, шт.

VisaElectron

29

28

-1

Maestro

23

21

-2

VisaClassic

39

42

3

MassMastercard

31

30

-1

VisaGold

37

40

3

GoldMastercard

32

32

0

Прогнози на 2015 рік

Незважаючи на непростий період, банки будуть розвивати пластикові картки як послугу – саме завдяки кризі. Ви ж знаєте, що виживає не сильныший, а той, хто вміє швидко адаптуватись. – Особливо під час кризи банки будуть прагнути робити все для того, щоб утримати гривню і валюту в банківській системі, а це означає розвиток додаткових сервісів і транзакційного бізнесу. В умовах кризи завжди відбувається перерозподіл ринку, тому сьогодні банки повинні активніше вживати заходів для залучення клієнтів. З ринку зараз пішло чимало банків, і багато клієнтів мають негативний клієнтський досвід, тому стають більш вибагливими до банку-емітента, ніж до самих послуг платіжних карт .

Втім, криза не перешкодила банкам продовжити впровадження нових технологій. Незважаючи на поточну обстановку, картковий бізнес не стоїть на місці. Банки пропонують клієнтам все більше нових технологій, таких як безконтактні платежі PayPass, PayWave, NFC; нових цікавих продуктів з програмами лояльності; ко-бренд програм.

За словами експертів, не слід очікувати «яскравих новацій» в сегменті карткового бізнесу в 2015 році – лише продовження тенденцій і минулого року. Швидше, він лише продовжить тенденції 2014-го. Це і насичення такого інструменту як платіжна картка додатковими опціями, скорочення не потрібних витрат в сегменті, робота по збільшенню обсягів торгових транзакцій, зменшення ризику карткового шахрайства, а також робота в напрямку безконтактних платіжних карт. Крім того, очікується емісія перших платіжних карт на базі нових технологій НСМЕП 2 .

Джерело: Простобанк

Будемо вдячні за оцінку
Дуже поганоПоганоПосередньоДобреВідмінно (Поставте оцінку першим)

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.