Жителям України не варто переживати з приводу накладання обов’язкових штрафів за дострокове погашення позики, якщо вони, побажавши обзавестися кредитом, вирішили погасити його достроково.

Українські експерти серед причин, за якими споживчий кредит так популярний, виділяють особливе місце можливості їх дострокового погашення за відсутності штрафних стягнень з клієнта. Але Єврокомісія, прийнявши нещодавно рішення про нові стандарти споживчого кредитування населення, насторожила українців і стала приводом нових заворушень.

Всі жителі Євросоюзу відтепер змушені достроково погашаючи кредит, слідувати штрафним санкціям – сплачувати 1% від загальної суми кредиту. Крім цього, Євросоюз визначив нове визначення вартості кредиту – реальна процентна ставка по Європі буде розглядатися разом з вартістю страховки, нотаріальними послугами та іншими платежами.

Однак, що стосується українського населення, то тут, за словами експертів, найближчим часом очікувати таких нововведень не доведеться. Ні для кого не буде відкриттям, що в Україні лише незначна частина населення володіє високими доходами, саме тому банки змушені збільшувати терміни кредитування. Завдяки такому розтягування, позичальник більшою мірою відповідає умовам, за яких стає кредитоспроможним – а значить, вірогідність отримати кредит зростає.

Реальні доходи клієнта можуть бути на порядок вище від офіційно заявлених, тому погашення кредиту може здійснюватися швидше, ніж обумовлено в договорі. Виходячи з дій Євросоюзу, введення штрафних санкцій може згубно позначитися на активності клієнта – потенційний позичальник може просто злякатися таких заходів. У списках ризику позначена велика клієнтура, а для банку це зовсім не вигідно – втрата таких позичальників не вигідна взагалі нікому. Коштувати доповнити, що введення нововведень Євросоюзу спричинить за собою зміни у законодавчі акти, що діють понині. На практиці Верховна Рада показала свою недієздатність – це є ще одним доказом, що питання про введення штрафних санкцій на порядку денному найближчим часом не очікується.

Всі пам’ятають, як була критично оцінена редакція закону «Про захист прав споживачів» з боку фінансових установ. Документ був сприйнятий, як суттєве обмеження прав банків і розширення межі можливостей клієнта. Однак, що стосується практики, банки, як і інші суб’єкти підприємницької діяльності, швидко адаптувалися до роботи, беручи до уваги нові вимоги закону. Тому, як вважають деякі фахівці, кардинальних змін не станеться, так як це негативним чином позначиться на виконанні закону в цілому.

Знову ж таки, посилаючись на думку фахівців, ущемлення прав і істотних проблем бути не повинно, якщо штрафи все-таки будуть дозволені офіційно. У будь-якому випадку, важливий не сам факт того, що подібні санкції отримали застосування на практиці або так і не вступили в силу. Важливо повідомити потенційного позичальника про всіх умов кредитування, достовірно викладаючи все в найдрібніших подробицях. Тоді клієнт, володіючи повним пакетом інформації, сам вирішить, які умови кредитування йому більше до душі.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.


*