Опитування
Які банківські послуги Вас цікавлять?

Українці вже встигли звикнути до сервісів колективних знижок. Споживачеві вони допомагають заощадити, а бізнесу залучити нових клієнтів і зберегти обсяги в складній економічній ситуації.

Самі ж майданчики, які акумулюють і надають знижки своїм користувачам, вже встигли стати успішним швидкозростаючим бізнесом.

Але, як і в інших сегментах, криза внесла свої корективи. Ринок покинули компанії, які не витримали конкуренції. Але це вивільняє досить перспективну нішу на динамічно зростаючому ринку. Зниження купівельної спроможності буде стимулювати багатьох людей до пошуку знижок. Це і є головна запорука успіху і конкурентний козир для тих, хто залишиться на плаву.

clip_image001Боротись в сегменті колективних знижок є за що: річний обсяг цього ринку оцінюється в суму 10-12 мільйонів доларів .

Знижка – кожному!

У 2012 році на ринку знижкових сервісів був справжній бум: на піку популярності в інтернеті можна було знайти близько півсотні таких сайтів. Зараз кількість компаній в цьому сегменті помітно скоротилось за рахунок об’єднання одних гравців і відходу з ринку тих, хто не витримав конкуренції.

За оцінкою CEO агрегатора сервісів колективних покупок Skidochnik, зараз на ринку залишилось близько 30-ти активних гравців.

Цього року мало місце поглинання декількох невеликих ресурсів великими компаніями, що не дивно. В певний момент кількість компаній на обмеженому ринку стала занадто великою і деякі сервіси не встигали за темпами росту лідерів, а ті в свою чергу не могли не скористатись ситуацією.

У 2014 році на ринку колективних знижок відбулось злиття 2 великих гравців – компаній «Покупон» і Superdeal. Для клієнтів ця важлива угода, швидше за все, залишилась непоміченою, адже обидва сайти існують до цих пір. Російський «скідочнік» Biglion покинув наш ринок. Засновник бренду оцінив український ринок як недостатньо ємний і «з нецікавою динамікою розвитку».

Частки операторів ринку знижкових сервісів

clip_image003

Розумна марнотратність

Зниження рівня платоспроможності змусило українців обмежувати себе у витратах або ж підходити до них більш виважено. Це мінус для продавців – вони втрачають обсяги. Але ця ж тенденція надихає операторів знижкових сервісів, оскільки люди будуть активніше користуватись їх послугами.

Перші ознаки були зафіксовані навесні і на початку літа. Яскравий приклад – сфера подорожей. Раніше багатьох більше цікавив зарубіжний відпочинок, але потім позначилась переорієнтація на більш бюджетний внутрішній туризм.

І знову сплеск інтересу до знижок, каже CEO Skidochnik’а: Значний відсоток аудиторії вже не може собі дозволити відпочинок за кордоном, люди почали шукати альтернативи у внутрішніх напрямках, зокрема на чорноморському узбережжі, Шацьких озерах, Карпатах. Інфраструктура в цих регіонах за останні роки значно покращилась і людям є з чого вибирати.

Відчутною втратою для туристичного скидочного сегмента стала анексія Криму. «Один з небагатьох неприємних моментів – відмова від відкриття спеціалізованого порталу по АРК, який був вже у фінальній стадії розробки на момент анексії. Але ми швидко переорієнтували звільнилися ресурси на інші українські міста і не пошкодували », – поділився Підлипна.

Рятувальний круг

Деякі компанії вже оцінили знижкові сервіси як складову стратегії виживання і самі оплачують присутність на сайтах, які акумулюють безкоштовні знижкові купони.

Знижкові сервіси дозволяють користувачам отримувати задоволення від життя і економити сімейний бюджет, а бізнесу просувати свої послуги і водночас заробляти: така бізнес-модель може успішно існувати в складній економічній ситуації і навіть розвиватись в умовах кризи.

Це схема роботи, при якій промоутування акцій оплачують самі заклади / рекламодавці, а клієнти отримують купони абсолютно безкоштовно. Саме в цьому напрямку буде розвиватись ринок знижок найближчим часом.

Також експерти відзначають появу вузькоспеціалізованих проектів: наприклад, сервіси бронювання столиків зі знижкою або, які пропонують виключно послуги салонів краси.

Учасники ринку також відзначають втрату інтересу покупців до ресторанних акцій, які, очевидно, стали занадто банальними для споживача. Якщо ще рік тому в жовтні ресторанні акції були на другому місці за популярністю після туристичних послуг, а два роки тому на першому, то сьогодні вони перемістилися на четверту позицію. Зате вперед вирвались не тільки знижки з розділів «Туризм», а й акції в сфері краси і навіть розваг, таких як аквапарк, картинг, боулінг та ін.

Світле майбутнє

Очевидний парадокс полягає в тому, що ринок росте, незважаючи на прогнози песимістів про його згасання – про це говорять з 2012 року. Уже цей рік показав: бажання заощадити змушує людей активніше цікавитись знижками, тому рано чи пізно вони обов’язково стануть клієнтами подібних сайтів.

Конкуренція на ринку величезна, комісія в 50% як була, так і залишилась. Але люди завжди хотіли отримати товар дешевше, а торгівля послугами і високомаржинальним товарами дозволяє платити і 50% комісію з продажів.

Більш того, деякі сайти, наприклад агрегатор Skidochnik, освоюють нові напрямки: «Ми почали розширюватись в бік агрегації товарів, на які діють знижки з інтернет-магазинів і шопінг-клубів». Деякі гравці з цих сегментів також запускають «продажі» напряму і займаються продажем як одягу зі знижкою, так і сертифікатів в салони краси або кінотеатри.

Джерело: Мінфін

Будемо вдячні за оцінку
Дуже поганоПоганоПосередньоДобреВідмінно (Поставте оцінку першим)

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.