Економічна криза позначилася на роботі кожного підприємства. Однак, крім зовнішніх факторів, можуть бути ще й внутрішні фактори, які приведуть виробництво в підсумку, до локальної кризової ситуації. Зазвичай, такі збої трапляються в результаті того, що була розроблена неправильна стратегія розвитку компанії або підприємство не виявляє необхідної гнучкості в умовах постійно мінливої ​​ситуації на ринку.

Основними ознаками кризи на підприємстві є виникнення проблем на шляху вирішення стратегічних завдань компанії, зниження оборотів виробництва і реалізації продукції, посилення тиску на осіб, відповідальних за прийняття ключових рішень, необхідність кардинальної переорієнтації підприємства в короткі терміни.

crisis-300x211Як правило, на будь-якому підприємстві періодично виникають кризи менеджменту, збуту, організаційної структури, платоспроможності та інші. Всі ці види локальних криз накопичуються через наявність внутрішніх суперечностей на підприємстві, в результаті чого втрачається економічна стабільність.

Щоб не допустити розвитку кризових явищ, менеджмент підприємства повинен підготувати антикризову програму, яка допоможе виробити схему дій, для успішного виходу з важкої ситуації. Найчастіше передбачити і ліквідувати всі передумови кризи не представляється можливим, однак якщо регулярно проводити аналіз сильних і слабких сторін, внутрішніх і зовнішніх загроз, можна значною мірою бути готовим і попередити кризову ситуацію. Як правило, серйозні підприємства постійно тримають на контролі всі області: ефективність стратегії підприємства, структуру і розмір прибутку, обсяги збуту, кредитну та цінову політику, витрати виробництва та роботу конкурентів.

Якщо ж кризову ситуацію не вдалося обійти, перш за все, слід виявити суть проблеми і чітко її позначити. Як правило, комплексний підхід боротьби з кризою, яка застосовується на підприємствах, складається з таких послідовних пунктів: встановити причину – описати – проаналізувати – виробити стратегію – діяти. По ходу антикризових заходів, в план вносяться необхідні поправки, враховуючи швидко мінливу ситуацію.

Найчастіше, конкретні дії у кризовій ситуації зводяться до зниження витрат підприємства, зміни відносин з контрагентами, підвищенню ділової активності, застосування маркетингових технологій. Іноді потрібні і ряд кардинальних заходів, таких як скорочення штату співробітників, закриття філій, зміну філософії та основних цілей підприємства, ребрендинг і ряд інших заходів.

Будемо вдячні за оцінку
Дуже поганоПоганоПосередньоДобреВідмінно (Поставте оцінку першим)

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.

*