Згідно з чинним законодавством України, комунальні послуги зокрема з водопостачання гарячої води надаються споживачам безперебійно, тільки за винятком часу перерв на проведення ремонтних і профілактичних робіт, ліквідації наслідків аварій або дії обставин непереборної сили.

Щорічно Київводоканал проводить планове відключення від гарячого водопостачання у зв’язку з проведенням профілактичних робіт.

По-перше, відповідно до Закону України «Про житлово-комунальні послуги» від 24 червня 2004 № 1875-IV, у разі застосування перерви в наданні послуг виконавець, в даному випадку Київводоканал обов’язково повинен попередити споживачів про таку перерву через засоби масової інформації не пізніше, ніж за 10 днів безпосередньо перед настанням такої перерви. У повідомленні мають міститися термін і причина, по якій відбувається відключення від водопостачання.

Отже, якщо ви дізналися про відключення вашого будинку від водопостачання через засоби масової інформації або як це найбільш частіше буває через оголошення на дверях під’їзду, слід звернути увагу на зазначені терміни перерви водопостачання.

bigТермін відсутності гарячої води через профілактичних робіт узгоджується між виконавцем і виконавчими органами місцевих рад або місцевими державними адміністраціями згідно з нормативними документами. Допустима тривалість перерв у наданні послуг, їх періодичність встановлюються Кабінетом Міністрів України на підставі стандартів, нормативів, норм, порядків і правил експлуатації, проведення випробувань, поточного і капітального ремонтів, реконструкції об’єктів житлового фонду.

Бувають випадки, коли ремонтні або профілактичні роботи займають більший термін ніж той, про який були повідомлені жителі «відключеного будинку». У такому випадку громадянин, який вважає, що його права були порушені, звернутися до Житлово-експлуатаційну контору з проханням надати йому для ознайомлення необхідні документи. Так зокрема терміни відключення від водопостачання зазначені в договорах, підписаних між виконавцем та житлово-експлуатаційною конторою, і плани на проведення ремонтних і профілактичних робіт у кожному районі.

Основним нормативним актом, що регулює відносини, що виникають у сфері надання та споживання житлово-комунальних послуг між їхніми виробниками, виконавцями і споживачами, встановлює їх права і обов’язки є Закон України «Про житлово-комунальні послуги».
Згідно п.3 ст.16 зазначеного Закону Комунальні послуги надаються споживачам безперебійно, виключно за винятком часу перерв на:

1) проведення ремонтних і профілактичних робіт виконавцем / виробником за графіком, погодженим з виконавчими органами місцевих рад або місцевими державними адміністраціями згідно з нормативними документами. Допустима тривалість перерв у наданні послуг, їх періодичність встановлюються Кабінетом Міністрів України на підставі стандартів, нормативів, норм, порядків і правил експлуатації, проведення випробувань теплових мереж, поточного і капітального ремонтів, реконструкції об’єктів житлового фонду;

2) міжопалювальний період для систем опалення, рішення про початок та закінчення якого приймається виконавчими органами відповідних місцевих рад або місцевими державними адміністраціями виходячи з кліматичних умов згідно з правилами та іншими нормативними документами;

3) ліквідацію наслідків аварій або дії обставин непереборної сили. Перерва у наданні комунальних послуг, яка виникла внаслідок аварії або дії обставин непереборної сили, має бути ліквідована у найкоротші терміни, що визначаються нормативними документами. Якщо ліквідація наслідків аварії або дії обставин непереборної сили потребує більше доби, виконавець / виробник спільно з органами місцевого самоврядування здійснює заходи щодо зменшення її негативного впливу на споживачів.

У разі застосування перерви в наданні послуг виконавець / виробник зобов’язаний повідомити через засоби масової інформації про таку перерву споживача не пізніше, ніж за 10 днів (за винятком перерви, що виникла внаслідок аварії або дії обставин непереборної сили). У повідомленні необхідно зазначити причину та строк перерви в наданні відповідних послуг (частина 4 статті 16 Закону).

Згідно зі ст. 9 Закону контроль над дотриманням стандартів, нормативів, норм, порядків і правил у сфері житлово-комунальних послуг здійснюють центральні органи виконавчої влади та інші уповноважені на це органи виконавчої влади, а також органи місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень.

Правила надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення встановлені постанову Кабінету міністрів України від 21 липня 2005 року № 630.

У разі порушення виконавцем / виробником умов договору та / або вимог законодавства споживач має право викликати повноважного представника для складення та підписання акта-претензії (зразок такого документа можна знайти в Додатку № 2 до Правил) споживача, в якому зазначаються строки, види, показники, суть порушення і т.д..

Механізм перерахунку, вимоги щодо кількісних і якісних показників послуг та зменшення плати у разі їх відхилення від нормативних чітко передбачені у «Порядку проведення перерахунків розміру плати за надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення в разі ненадання їх або надання не в повному обсязі, зниження якості », затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 17 лютого 2010 № 151.

Будемо вдячні за оцінку
Дуже поганоПоганоПосередньоДобреВідмінно (Поставте оцінку першим)

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.

*