Опитування
Які банківські послуги Вас цікавлять?

Оформивши кредит, людина бере на себе зобов’язання, пов’язані з виплатою боргу, включаючи маржу – відсотки. Більшість добропорядних громадян прагнуть дотримати досягнуті домовленості у встановлені терміни. Однак зовсім не кожній людині це вдається, часом, через настання різного роду форс-мажорних обставин.

clip_image002

У свою чергу, терпець у банків та інших кредиторів теж має межі. Йому може прийти кінець і тоді банкіри воліють продати прострочений кредит професійним стягувачам, часто іменованим колекторами. Подібні агентства спеціально «заточені» на роботу з боржниками, застосовуючи у своїй діяльності різні прийоми і способи, не завжди вписуються в рамки законодавства. Їх основна мета – отримати гроші з незговірливого клієнта назад.

Проте відзначимо, що робота на даному терені стала вестися більш цивілізовано. У разі явних порушень будь-який громадянин може звернутися для їх припинення у відповідні структури. До речі деколи, при взаємодії з колекторами, не завжди правильно поводяться і самі боржники, тим самим, лише посилюючи ситуацію. Про те, як людині-боржнику отримати вигоду з ситуації, що склалася, а також особливості взаємодії сторін і піде мова.

Як правило, спочатку банк намагається самостійно вирішити питання з клієнтом про погашення простроченої заборгованості. Якщо мирні переговори не дозволили прийти до компромісу, то банку простіше «скинути» борг колекторам. Чіткі терміни, як і межі терпіння кредиторів, позначити складно. У кожного банку тут своя політика і переконання. Зазвичай, продають піврічні заборгованості, але зараз тенденція йде до скорочення термінів (в середньому до одного кварталу).

Як тільки між сторонами остаточно псуються стосунки банк, не питаючи боржника, передає борг одному з колекторських агентств. Зауважимо, що кредитор зобов’язаний сповістити свого боржника про це. Дане письмова повідомлення повинно бути вручено клієнту в руки. Боржник ставить свій розпис про повідомлення. Якщо позначений порядок кредитором порушений, боржник може сміливо відмовитися від взаємодії з іншою організацією.

Можливі два потенційних сценарії, за якими здійснюється передача боргів. Вони мають різні сценарії:

  1. Поступка. Такий сценарій передбачає отримання колектором права вимоги проблемної заборгованості. Купується заборгованість за мінімальною для колектора ціною, зазвичай, в межах 3,0% -10,0% від наявної суми боргу. Таким чином, вже колектор стає новим кредитором з усіма відповідними правами.
  2. Агентський договір. У цьому випадку кредитором залишається банк, а справляння боргу лягає на плечі колектора (своєрідний аутсорсинг). За виконану роботу колектори отримують від банку винагороду. Її розмір залежить від ефективності стягнення.

Будучи клієнтом, які опинилися в подібній ситуації, дуже важливо розуміти, яким саме з можливих шляхів зволів піти банк. Але в будь-якому з випадків стягувачі зобов’язані повністю представитися, назвавши свою організацію, пред’явивши відповідні документи, які підтверджують повноту їх повноважень.

Більшість людей, що відхилилися від встановленого графіка платежів, є законослухняними добропорядними громадянами. Вони б і самі були раді розплатитися з кредитором, однак, при сформованих обставинах просто не можуть зробити це. Саме ця категорія людей при передачі боргу колекторам страждає найбільше. Вони просто не розуміють, що відбувається і як їм бути далі. Тим не менш, страшного нічого не сталося. Зараз багато агентств стали більше приділяти уваги своєму іміджу і менше застосовують «заборонені прийоми». На зміну людям в бейсболках з бітами в руках прийшли ввічливі співробітники. Вони зацікавлені в спільному пошуку прийнятного для сторін рішення.

А вихід може виявитися значно простіше, ніж вважає сам клієнт. Для початку не завадить дізнатися суму боргу. Прояснити всі нюанси, що стосуються його утворення. Зрозуміти, що взялося і звідки. Потім, слід спокійно і до кінця вислухати пропозиції колектора і обдумати, як «закрити» борг. У процесі переговорів розумно спробувати зменшити його величину, яка вже встигла обрости численними пенями і штрафами. Пам’ятайте, що колектори набувають борги практично за безцінь, тому, наполягаючи на зменшенні, можна розраховувати на солідну знижку.

При перших симптомах грубості, нестриманості, погроз та інших неприємних методах, використовуваних колекторами, припиняйте їх на корені. Зверніться в Спілку захисту прав споживачів. Співробітники відомства допоможуть роз’яснити ваші права, як позичальника і простежать за діями колекторів щоб уникнути зловживань з їхнього боку.

Доцільніше вести переговори з банком, домовляючись про розстрочення або шукати варіант вирішення разом з колектором, попутно, просячи знижку. В іншому ж випадку недбайливого клієнта очікують судові розгляди.

Будемо вдячні за оцінку
Дуже поганоПоганоПосередньоДобреВідмінно (Поставте оцінку першим)

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.