Відверто кажучи, такі випадки бувають вкрай рідко. Як правило, боржники неналежним чином виконують свої зобов’язання перед банківськими установами, внаслідок чого останні не втрачають можливості повернути свої кошти будь-якими правовими способами.

Однак, повернемося все таки до заданого питання і в своєму коментарі спробую вибудувати певну інструкцію що робити позичальникові в такій ситуації.

1. Ведення з банківською установою листування щодо термінів і порядку повернення переплаченої суми по кредиту.

Надалі, таке листування може служити доказом того, що позичальником здійснювались clip_image001спроби мирного врегулювання ситуації.

2. Звернення з відповідним листом до Національного банку України.

На сьогоднішній день, згідно Закону України «Про Національний банк України», Національний банк України є спеціальним державним органом управління, покликаним здійснювати регулювання діяльності банківської системи України.

Виходячи з цього, я вважаю, буде не зайвим відправити лист в дану інстанцію, в якому викласти ситуацію, що склалася і обов’язково додати докази того, що позичальником ведеться діалог з банком, який не приносить жодних результатів.

3. Звернення з відповідним позовом до судових органів.

В даному випадку, позичальник може вимагати стягнути з банку не лише повернення переплаченої суми, а й штрафних санкцій.

В цілому, так приблизно виглядає інструкція для позичальника, який потрапив у ситуацію, описану вище. Природно, це не повний перелік дій і він може змінюватися в залежності від конкретної ситуації.

У разі, коли позичальник повністю виконав свої зобов’язання за Кредитним договором – виплатив суму кредиту та скоїв переплату, він має право звернутися до Кредитору з письмовою вимогою повернути йому суму переплати. Якщо вимогу до Кредитору Ви відправляєте поштою, відправте її цінним листом при цьому зберігши опис вкладення та квитанцію (може знадобитися в якості доказів), якщо ж Вашу письмову вимогу ви подаєте у відділенні Банку, підготуйте заздалегідь два примірники, одне Ви подасте в Банк , на іншому екземплярі попросіть поставити відмітку Банку про отримання даної вимоги.

Згідно ч.2 ст. 530 Цивільного кодексу України: «Якщо строк (термін) виконання боржником обов’язку не встановлений або визначений моментом пред’явлення вимоги, кредитор має право вимагати його виконання у будь-який час. Боржник повинен виконати таке зобов’язання в семиденний строк з дня пред’явлення вимоги, якщо обов’язок негайного виконання не випливає із договору або актів цивільного законодавства ».

Якщо ж Ваші вимоги Боржником не виконані в семиденний термін, і Банк продовжує безпідставно користуватися Вашими грошима (в даному випадку це сума яку ви переплатили), Ви маєте право повторно пред’явити Банку письмову вимогу повернути суму переплати з нарахуванням індексу інфляції (якщо Ваш кредит був в гривні), а також нарахувати 3% річних.

Частина 2 статті 625 Цивільного кодексу України передбачає: «Боржник, який прострочив виконання грошового зобов’язання, на вимогу кредитора зобов’язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три відсотки річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом ».

При невиконанні Боржником Ваших вимог, зверніться до суду (за місцезнаходженням Боржника, юридична адреса) з позовною заявою про стягнення заборгованості.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.


*