Опитування
Які банківські послуги Вас цікавлять?

Що робити, якщо куплений в магазині продукт зіпсований, а також які права покупців в Україні порушують найбільш часто.

Головний редактор Prostopravo

Що робити, якщо куплений в магазині продукт зіпсований?

Якщо куплений в магазині продовольчий продукт виявився зіпсованим, клієнт має право вимагати від магазину або його заміни, або повернення грошей за товар. Чек в даному випадку є документом, що підтверджує факт покупки, її дату та ціну, тому його наявність необхідна.

Які права покупців порушують в Україні найбільш часто?

Що стосується магазинів техніки, то найпоширенішим порушенням є нав’язування споживачу додаткових послуг (гарантійного обслуговування, страховки, послуг з установки програмного забезпечення і т.д.), навіть якщо клієнт їх не потребує.

Магазини одягу, в свою чергу, часто зловживають поняттями «знижка» або «розпродаж», вводячи споживача в оману щодо ціни продукції. Такі дії є нечесною підприємницькою практикою згідно ст. 19 Закону України «Про захист прав споживача». З боку продуктових магазинів найчастіше зустрічаються порушення у сфері ціноутворення (ціна на етикетці або ярлику не відповідає ціні на касі), продаж товарів після закінчення їх терміну придатності, відсутність інформації про склад продукції, строки її споживання і т.д. і т.п.

Юрист консалтингової компанії SAFIR Law & Finance

Що робити, якщо куплений в магазині продукт зіпсований?

У відповідності до п.п. 2 і 3 ч. 1 ст. 4 чинного Закону України «Про захист прав споживачів» (надалі – Закон) споживач під час придбання продукції, яка реалізується на території України, для задоволення власних прав та потреб має право на: належну якість та безпечність продукції.

Права споживача у разі придбання ним товару неналежної якості у закріплені в ст. 8 Закону.

Так, якщо куплений продовольчий товар виявився неналежної якості (непридатний харчовий продукт), продавець зобов’язаний замінити його на продукт, який є придатним до споживання, або повернути споживачеві сплачені ним кошти. Розрахунки Із споживачем у такому разі проводяться наступний чином: у разі підвищення ціни на товар провадяться виходячи з його вартості на годину пред’явлення відповідної вимоги, а в разі зниження ціни – виходячи з вартості товару на годину купівлі.

Для того, щоб повернути продовольчий товар неналежної якості, споживачу слід надати співробітнику (адміністрації) магазину чек, що підтверджує відповідну покупку. Радимо, таке звернення викласти у письмовій заяві, в якій вказатиі на недоліки продукту, висловити прохання повернути гроші. Адміністрація магазину зобов’язана НЕ пізніше ніж через сім днів здійснити повернення коштів.

Якщо чек про здійснену покупку не зберігся, ви можете скористатись показами свідків. Також факт придбання товару саме у цього продавця можна підтвердити фірмовою упаковкою, маркуванням або будь-якими іншими доказами.

Які права покупців порушують в Україні найбільш часто?

Найпоширенішими є випадки:

  • неналежного оформлення гарантійних документів;
  • невидача товарного чеку, що підтверджує факт купівлі, у якому відмічаються: найменування суб’єкта підприємництва, ряд и номер торгового місця, назву товару, ціну товару, дату продажу, прізвище, ініціали продавця та його підпис;
  • надання неповної інформації або її приховування взагалі;
  • відображення більш важливої інформації про товар (послугу) найменша шрифтом, який без збільшувального скла Прочитати Неможливо;
  • надання завідомо неправдивої інформації, а у випадках магазинів одягу – часто-густо виникає ситуація, коли покупець, оплачуючи покупку дізнається, що ціна на обрану ним річ, насправді НЕ відповідає дійсності, и є віщою.

Директор міжнародної ЮК KODEX

Що робити, якщо куплений в магазині продукт зіпсований?

У даному випадку було порушено право споживача на належну якість продукції, право на необхідну, доступну, достовірну та своєчасну інформацію про якість продукції. Слід зазначити, що відповідно до Закону України «Про захист прав споживачів» у разі придбання споживачем продовольчих товарів неналежної якості продавець зобов’язаний замінити їх на товари належної якості або повернути споживачеві сплачені ним гроші.

Споживачеві важливо враховувати, що можливе повернення тільки продуктів харчування неналежної якості. Продукти харчування належної якості поверненню не підлягають.

Також споживач повинен мати чек або квитанцію про покупку, оскільки продавцю необхідно підтвердити, що ви придбали товар саме у нього. При відсутності чека про покупку, підтвердити її досить важко, навіть якщо ви використовуєте показання свідків або інші істотні, на ваш погляд, докази.

У випадку з непродовольчими товарами, наприклад, одягом, взуттям, технікою, можливе їх повернення і належної якості. Право споживача на придбання товару належної якості і на його обмін передбачено Законом.

Споживач має право обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний у продавця, в якого він був придбаний, якщо товар не задовольнив його за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути ним використаний за призначенням.

Споживач має право на обмін товару належної якості протягом чотирнадцяти днів, не рахуючи дня купівлі, якщо триваліший строк не оголошений продавцем (далі повернення товару можливе тільки по гарантії). Обмін товару належної якості провадиться, якщо він не використовувався і якщо збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також розрахунковий документ, виданий споживачеві разом з проданим товаром.

Якщо на момент обміну аналогічного товару немає у продажу, споживач має право або придбати будь-які інші товари з наявного асортименту з відповідним перерахуванням вартості або розірвати договір та одержати назад гроші у розмірі вартості повернутого товару, або здійснити обмін товару на аналогічний при першому ж надходженні відповідного товару у продаж.

Джерело:
Prostobank.ua

Будемо вдячні за оцінку
Дуже поганоПоганоПосередньоДобреВідмінно (Поставте оцінку першим)

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.