Опитування
Які банківські послуги Вас цікавлять?

Сьогодні безліч клієнтів банків скаржаться на те, що їх контактні дані без їх відома були вказані позичальниками в процесі оформлення позики. Потім позичальники прострочують кредит, а ні в чому не винні треті особи страждають від нав’язливих дзвінків банку.
«Я вже давно є клієнтом Дельта Банку . Були оформлені депозити на чималі суми, активно користуюся кредитною карткою. Але протягом останнього місяця почалися постійні дзвінки на тему неоплати кредиту третьою особою. Людину, яка не платить, я знаю, але вже майже рік не спілкувався і не бачив його. Коли він оформляв собі кредит (він, до речі, мізерний), мені навіть не дзвонили, і не питали, знаю я його чи ні, згоден чи не згоден залишати свій телефон », – розповідає клієнт банку.

zaemshiky_zvoniat_500x342.jpg.aspx

Як стверджує учасник форуму, банківські співробітники погрожували йому судовим розглядом і міліцією.
Аналогічна ситуація сталася і з клієнтом ОТП Банку : «Видали кредит моєму сусідові, а номер телефону взяли мій. Тепер мій сусід ще не встиг заплатити, а мені вже 4 місяці дзвонять і нахабним голосом вимагають, щоб я передавала сусідові їхні вимоги. Ще погрожують якимось законодавством, як ніби я у сусіда поручитель. Дзвонять в неділю по кілька разів поспіль ».
Чи має банк право без попередньої угоди використовувати контактні дані третіх осіб у процесі кредитування своїх позичальників? На жаль, у вітчизняному законодавстві немає такої заборони.
«Це, безумовно, є порушенням закону з боку клієнта, який без відома третьої особи вказує персональні дані останнього. Закон не зобов’язує банк і, більше того, не дає повноважень для здійснення такої перевірки даних, внаслідок чого банк змушений покладатися виключно на порядність клієнта », – коментують експерти ПАТ «Укрсоцбанк» .

zakon_banka_500x375.jpg.aspx

«Персональні дані (ПД) фізичної особи не можуть збиратися і оброблятися без його згоди відповідно до ЗУ« Про захист ПД ». Разом з тим, можна вважати, що клієнт, передаючи персональні дані третіх осіб Банк у в якості додаткових контактних даних при оформленні договору, отримав від власника таких персональних даних (третьої особи) згоду на використання і передачу його даних третім особам (Банк у), – підтверджує вищеописане думку юридична служба ОТП Банку .
Зокрема, практично всі договори, укладені з банком фізичними особами, в розділі щодо персональних даних міститься наступний пункт: “Укладенням цього Договору Клієнт підтверджує, що передача будь-яких персональних даних фізичних осіб, які передаються Банк у від імені Клієнта та / або у зв’язку з підписанням / виконанням цього Договору, здійснюється з дотриманням Клієнтом вимог ч.1 ст. 14 і ч. 2 ст. 12 Закону України «Про захист персональних даних» для обробки Банком таких персональних даних із зареєстрованою Банком метою ». Тому відповідальність за передачу ПД третьої особи Банку несе клієнт».

Таким чином, банк не повинен перевіряти приналежність ПД третьої особи його власнику, оскільки при оформленні правовідносин з клієнтом він отримує саме від клієнта згоду на обробку його ПД.
Контактні дані третьої особи можуть бути використані банком виключно для передачі інформації клієнту при неможливості зв’язатися з ним безпосередньо. Відсутність договірних відносин третьої особи з Банком sms_bank_dolg_500x241.jpg.aspxвиключає відповідальність третьої особи за клієнта, крім правовідносин у сфері спадщини.
Виходить, що банк за виникнення подібних ситуацій ніякої відповідальності не несе. І якщо така ситуація все ж виникла, вірний спосіб припинення загрозливих дзвінків – написати заяву в банк. «Зазвичай у банку немає підстав самостійно виключити персональні дані зі своєї бази. У цьому зв’язку потерпілій особі необхідно звернеться в банк з відповідною заявою », – радять в Укрсоцбанку.
«Для з’ясування ситуації та уникнення негативних наслідків ми просимо клієнтів надати банку офіційну заяву з докладним викладом обставин (контактні дані, з якого номера телефонують і т.д.). Тільки письмове офіційне звернення може служити підставою для перевірки і видалення даних особи з баз даних банку », – також говорять в ОТП Банку.
У той же час, номер телефону особи може бути внесений до бази даних як помилково, так і внаслідок шахрайських дій третіх осіб (наприклад, за фальсифікованими паспортними даними). Також, в Україні неодноразово фіксуються випадки, коли на нову сім-карту починають приходити вимоги повернути гроші банку, боржником якого особа не є.

Джерело: www.banki.ua

Будемо вдячні за оцінку
Дуже поганоПоганоПосередньоДобреВідмінно (Поставте оцінку першим)

6 Responses to Що робити коли Ваші контактні данні були вказані позичальником.

  • Андрій says:

    “Разом з тим, можна вважати, що клієнт, передаючи персональні дані третіх осіб Банк у в якості додаткових контактних даних при оформленні договору, отримав від власника таких персональних даних (третьої особи) згоду на використання і передачу його даних третім особам”
    В зв’язку з чим можна так вважати? Є підпис третьої особи? Чи хочаб його усна згода за цим номером телефону? Банк не повинен отримати хоч якесь підтвердження того що контактна особа згодна, по можливості, передавати будь-яку інформацію?
    Вся стаття – відмазка банків, цікаво чому нема коментарів прокуратури, чи СБУ щодо персональних данних, їх ніхто вирішив не питати 🙂

    • admin says:

      Коментарі від правоохоронних органів відсутні, через відсутність офіційних звернень до них (принаймні – невідомі).

  • Оксана says:

    Добрий день порадьте що мені робити до мене звонять з банку погрожують прокуратурою тюрьмою що заберуть квартиру і багато інших погроз тільки тому шо знайома брала кредит і дала мій номер телефону і я стала третьою особою на даний момент вона кредит не платить до неї не звонять а до мене постійно куди мені звернутися щоб перестали погрожувати і хамити Дякую

    • Степан says:

      Поперше – заспокоїтись. Якщо ніяких бумаг Ви не підписували, тоді запишить дані тих хто Вам дзвонить (компанія, ФІО співробітника) – попередьте їх, що якщо вони не припинять погрожувати (а це вже порушення закону) – звернетесь в прокуратуру. Якщо дзвонять не з банку, а колектори, то можна звернутись в банк зі скаргою.

  • Валентина says:

    Добрий день. Пишe бо незнаю як поступити. мій брат взяв кредит і дав мій номер без мого відома, при цьому ми вже 10 років взагалі не спілкуємося. Тепер ця контора дзвонить постійно до мене, погрожує мені, обзиває різними словами, останyій раз взагалі збрехали що я була присутня коли він брав кредит, кажуть що вони всеодно змусять мене заплатити і обзивають шахрайкою. Я не давала ні усної, ні письмової згоди і це взагалі не банк , а установа яка просто швидко надає кредити. Порадьте будь-ласка що робити бо вони вже дуже знахабніли. Я вже маю охоту написати в міліції заяву на них .Порушили всі мої права .Допоможіть.

    • Арсен says:

      Вимагайте дані контори, та пригрозіть написанням заяви в поліцію за погрози. Заяву за необхідності можете написати, як доказ запишить один з телефонних розговорів з коллекторами.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.