За порушення законів у сфері оподаткування, застосовується фінансова, адміністративна та кримінальна відповідальність. А також, якщо фізична особа зобов’язана подавати декларацію у зв’язку з перебуванням на певній посаді, у зв’язку з вимогами відповідних нормативних актів, то може застосуються і дисциплінарна відповідальність, відповідно до рішення роботодавця.

Якщо ми говоримо про неповному розкритті даних у декларації, яка при цьому прийнята податковим органом, відповідальність за це в законі чітко не передбачена, оскільки саме платник податків визначає обсяг і якість вноситься інформації. Фізична особа несе відповідальність лише за достовірність даних, зазначених у декларації. Якщо неповнота буде виявлена ​​при перевірці, то, відповідно, податковий орган може здійснити bigдонарахування податкових зобов’язань, з можливою сплатою пені (штрафу). У даному випадку, мова йде про фінансову відповідальність. Якщо таке неповне розкриття даних спричинило ухилення від сплати податків у значних і більше розмірах (приблизно більше 500 тис. грн.), То в цьому випадку, особа може бути притягнута до кримінальної відповідальності, якщо буде доведено, що така особа діяло з умислом.

Постановою Кабінету Міністрів України від 26.09.2001 р. № 1269 «Про затвердження Порядку ведення книги обліку доходів і витрат» визначено поняття Декларації про доходи – повідомлення фізичною особою державним органам про доходи, отримані ним протягом певного часу (як правило, за рік) , і виплачені з цих доходів податки.

За неподання або несвоєчасне подання громадянами декларацій про доходи чи включення до декларацій перекручених даних, неведення обліку або неналежне ведення обліку доходів і витрат, для яких законами України встановлено обов’язкову форму обліку, визначена відповідальність у вигляді попередження або накладення штрафу у розмірі від трьох до восьми неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (тобто, від 51 до 136 гривень). Повторні дії протягом року також тягнуть за собою відповідальність у вигляді накладення штрафу у розмірі від п’яти до восьми неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Кодексом також передбачено, що накладення штрафу здійснюється уповноваженими особами органів державної податкової служби у справах про адміністративні правопорушення, які мають право складати протоколи про правопорушення. Тобто, якщо фізична особа не надала або ж надало декларацію про доходи з включенням до неї перекручених даних, таке особу буде притягнуто до адміністративної відповідальності.

Розглядаючи справу про адміністративне порушення, уповноважена посадова особа органу державної податкової служби може прийняти рішення про звільнення порушника від адміністративної відповідальності, обмежившись усним зауваженням (як показує практика, у випадках, коли порушення вчинено вперше). Відповідно до статей 276, 277 КУпАП, справа про адміністративне правопорушення розглядається за місцем його вчинення в п’ятнадцятиденний строк з дня отримання органом податкової служби протоколу про адміністративне правопорушення та інших матеріалів справи. У разі незгоди особи з постановою, останнє може бути оскаржено у вищестоящий орган або в суд десятиденний строк з дня винесення постанови.

Будемо вдячні за оцінку
Дуже поганоПоганоПосередньоДобреВідмінно (Поставте оцінку першим)

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.

*