Опитування
Які банківські послуги Вас цікавлять?

C моменту офіційної заборони азартних ігор в Україні пройшло вже більше трьох років. Проте, законодавчі обмеження все одно не відлякали завзятих ігроманів. Так само як і тих, хто прагне на цьому заробити. І хоча правоохоронні органи статистикою не балують, за оцінками експертів, в кожній області нашої країни продовжують нелегально працювати сотні казино. Частину з них закривають, але з’являються нові, які маскуються під виглядом «інтернет-клубів», клубів для покеру і т.д.

Але не виключено, що вже в найближчому майбутньому онлайн-тоталізатори припинять своє існування, в той час як оффлайн-казино знову отримають зелене світло. Справа в тому, що в українському уряді знову повернулись до ідеї навести порядок на ринку азартних ігор. Хоча офіційно цього ринку і не існує. Трохи більше тижня тому Міністерство фінансів оприлюднило законопроект «Про діяльність казино в Україні». clip_image001Подейкують, що розроблявся він ще в Кабінеті міністрів Миколи Азарова, але «сплив» тільки сьогодні.

Тільки для обраних

Основна новація документа – легалізація ігор в карти, кістки і рулетку. При цьому до організаторів встановлюються досить жорсткі вимоги: робота в так званій «спеціальної ігрової зоні». Під неї можуть використовуватись приміщення в п’ятизіркових готелях з номерним фондом в 250 номерів (якщо мова про Київ) і з кількістю номерів 125 (якщо це будь-який інший місто). Або нежитлові приміщення, які використовувалисьпід проведення азартних ігор на момент введення заборони в 2011 році. Загальна площа ігрової зони не може бути менше 500 кв.м.

Що важливо, оператор азартних ігор повинен володіти значним призовим фондом, який становить не менше 500 000 гривень на кінець кожного робочого дня, і розміщений він має бути на окремому банківському рахунку. Організаторам азартних ігор доведеться в обов’язковому порядку отримувати ліцензію. Термін її дії – 10 років, вартість – 40 млн. гривень, яку можна вносити в розстрочку, щоквартально.

Ті ж, хто звик бавитись віртуальними казино, змушені будуть шукати альтернативу: в розробленому законопроекті чорним по білому написано, що онлайн-тоталізатори заборонені, так само як і азартні забави на ігрових автоматах.

Кому це потрібно?

На перший погляд розроблений законопроект здається цілком логічним. З одного боку він задовольняє попит на азартні ігри в суспільстві. Адже не визнавати існування подібного попиту неможливо. З іншого, спрямовує грошові потоки як від операторів казино, так і від самих гравців, до державного бюджету. Наприклад, за словами міністра фінансів Олександра Шлапака, надходження в казну завдяки ліцензуванню казино збільшаться майже на 1 млрд. гривень.

Однак потрібно розуміти, що цей ефект – тимчасовий.

«Для залучення 945 млн. грн. до бюджету необхідно мінімум 24 оператора. Цифра реальна. Але заявлена сума буде надходити як плата операторів рівними частинами кожен квартал протягом 10 років. А за 2 неповних квартали 2014 року в бюджет може надійти лише по 2 млн. грн. від кожного оператора [або менше 50 млн. гривень в сумі – ред.] », – міркує партнер адвокатської фірми Gorolegal Дмитро Овсій.

Також не зовсім ясно, чому немає ні слова про спеціальний режим оподаткування доходів, отриманих від виграшів в казино. Вони будуть обкладатися за звичайною ставкою в 15%, хоча введення підвищеного податку для гравців є логічним, і гарною підмогою для наповнення того ж держбюджету.

Дістануть всіх

Ще одне питання – яким чином будуть перекривати «вентиль» шанувальникам онлайн-ігор, якщо практично всі інтернет-казино розташовані за межами України. Як правило, в офшорних зонах.

«Онлайн-казино вимагає безперервного доступу до мережі Інтернет. Заборона онлайн-казино можлива шляхом блокування доступу до сайту або серверу, на якому розміщений ресурс. Резидентність компанії, яка надає послуги, не має значення », – вважає Дмитро Овсій.
Але якщо за 3 роки правоохоронці не змогли ліквідувати підпільні казино, які існують фізично, дуже слабо віриться в те, що вони зможуть переловити порушників в кіберпросторі.

Крім того, якби було бажання заборонити онлайн казино це можна було б зробити і в існуючому правовому полі. Поки ж законопроект виглядає абсолютно несвоєчасним і наштовхує на думку про лобіювання міністром чиїхось інтересів.

Плюс до всього, потрібно реформувати систему нагляду за діяльністю казино, віддавши її на відкуп не тільки державним структурам, таким як Мінфін, і МВС, а й залучаючи до регуляції самих організаторів. Ну і, безумовно, посилювати відповідальність за порушення. Наприклад, в Західній Європі штрафи за несплату податків від ігрових доходів вдвічі вище сум податків. А при порушенні правил ведення ігор, діяльність казино блокують.

В принципі, розробники законопроекту жаліти операторів азартних ігор не збираються: за роботу без ліцензії справляється штраф у подвійному розмірі 8000 мінімальних зарплат (близько 20 млн. гривень) з конфіскацією грального обладнання та зарахуванням отриманого прибутку до держбюджету. Однак покарати порушника зможуть лише за рішенням суду, що дає широкі можливості для заперечування і для корупції.

Як в Україні легалізують азарт?

1. Дозволеними будуть тільки ігри в карти, кістки і рулетка;

2. Казино знаходитимуться в п’ятизіркових готелях, або в місцях, де вони розташовувались до заборони азартних ігор;

3. Вартість ліцензії на проведення азартних ігор складе 40 млн. гривень;

4. «Шалені» доходи оподатковуватимуться за загальною системою прибуткового податку;

5. Ігрові автомати, а також онлайн-казино будуть повністю заборонені.

Джерело:
Мінфін

Будемо вдячні за оцінку
Дуже поганоПоганоПосередньоДобреВідмінно (Поставте оцінку першим)

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.