Новини світу кредитування та банківських послуг.

Що ми знаємо про кредити? Прийоми і маніпуляції агентств.

Фінансові установи та банки розробили схему партнерських програм, в них головним привертає елементом є пільги і знижки. При пропонуванні зниження ставки за кредитом на 0, 5 відсотка, з суми 80 тисяч доларів виплатить клієнт менше на 4, 5 тисячі, але з іншого боку тут створюється лише ілюзія економії.

Багато агентств пропонують знижки, однак обіцянки знизити відсоток не завжди означають вигоду кредиту, тому, що розглядається лише три-п’ять пропозицій від банків. Багато забудовників тісно співпрацюють лише з кількома брокерами. Агентства, які вийшли на ринок не давно, ще не встигли налагодити зв’язок з усіма банками, що надають вигідні іпотечні кредити. І запропоновані ними знижки, не говорять про те, що ви не знайдете кредит дешевше. Друга хитрість, яку роблять банки, це «порожня знижка», тобто ставка знижується, але тут же зростає одноразова комісія за оформлення кредиту. Адже витрати і збитки банку все одно покриються за рахунок клієнта.

Серйозні великі учасники іпотечного ринку заявляють про те, що не користуються всілякими хитрощами і маніпуляціями з цифрами. Як кажуть представники великих фінустанов, це прерогатива дрібних кредиторів, використовувати всілякі виверти і завлекаловки, а серйозним гравцям вдається компенсувати всі втрати зі знижок за рахунок великого потоку клієнтів. Партнери, що надають клієнтів банку, економлять кошти, які банк витратив на відкриття своїх представництв і рекламу, тому цим клієнтам надаються знижки.

Розмір цих знижок і пільг залежить від кількості позичальників, але максимум все-таки визначений, дисконт за кредитом не більше одного відсотка.

У середньому банки все-таки намагаються не поступитися, і пропонують реальне зниження на 0, 5 відсотка. Є партнерські програми, що пропонують зменшення комісії за видачу кредиту, тоді можлива економія від 0,5 відсотка до 1%.

Чим більше знижка на процентну ставку, тим більше ймовірність, що це ілюзія економії. Існують приклади, коли забудовники оголошують акцію і знижують відсоток начебто до гранично мінімального 8% за кредитом у гривні, замість 14-15%. Компенсувати витрати все одно потрібно, тому що у вартість квартири забудовник відразу вкладає витрати банку.

Ще одна хитрість, до якої вдаються агентства – це оплата посередницьких послуг. Посередник пропонує отримати «ексклюзивні» партнерські пільги і знижки за окрему плату. Такі дії агентства чиста самодіяльність і не мають під собою жодних підстав – це зловживання своїм становищем.
При замовленні клієнта, послуги «пошук і купівля квартири», звичайно не стягуються окремі комісійні відсотки. Якщо клієнт замовляє послугу «купівля квартири» окремо, то тоді брокеру доведеться заплатити 1 – 1, 5% від суми кредиту. Це з’їдає економію з кредиту. Варто задуматися, якщо при партнерській програмі не стягується посередницький відсоток, це говорить про те, що величина цієї комісії включена у вартість послуг банку. В такому випадку брокер веде клієнта туди, де йому забезпечені комісійні відсотки, не прагнучи запропонувати клієнту найбільш вигідний варіант кредиту. Особливо цим відрізняються «чорні» брокери.

Але рівень поінформованості покупців зростає, і вони не особливо «клюють» на всякі знижки, які їх цікавлять інші нюанси.

Покупці, які не потрапляють в «ідеальні» позичальники, готові доплатити брокеру лише б той зумів домовитися з банком на рахунок кредитного договору. Також програма «Партнер банку» передбачає більш м’яке ставлення до клієнтів, сума початкового внеску може бути суттєво зменшена (до 10 %) і термін кредиту може бути збільшено. «Свої» клієнти, наведені брокерами – партнерами, отримують певні привілеї. Довідка про доходи може бути не зовсім задовільною, термін розгляду документів значно зменшується.

Існує й інший погляд на проблему, серйозні банки навряд чи будуть йти на поступки клієнтам тільки тому, що вони прийшли від партнерів, а не з «вулиці». Існує певний вид брокерства, так зване «чорне» брокерство. Ці агенти допомагають клієнтам підправити необхідні документи, підробляють довідки, дописують доходи, щоб банк видав позику, такі дії не є законними. Якщо партнер і банк діють на підставі закону, то параметри кредитоотримувача чітко визначені і не може бути ніяких відступів від законних рамок.

Також до посередників часто звертаються із-за поспіху, щоб вподобану квартиру не викупив конкурент.
Звернення до посередників забезпечує швидкість і оперативність отримання кредиту. Покупець підписує всі необхідні документи в офісі посередника, а в банку з’являється, щоб забрати грошові кошти. Але не завжди послуги брокера можуть допомогти в скороченні терміну розгляду документів. Багато банків із-за напливу кредитних заявок, переносять розгляд документів на кілька місяців. Незабаром очікується якийсь спад кредитного буму, оскільки НБУ посилив вимоги до банків, і багато банків скорочують терміни кредитування. Умови виплати кредиту стають важчими для покупця. Практично половина потенційних позичальників відмітається відразу в бік, мало хто «потягне» такий кредит. При сумі кредиту 80 тисяч доларів, а термін виплати 5 років, щомісячний платіж становить близько 1, 800 доларів, а значить, дохід сім’ї повинен бути ще вище, приблизно в півтора рази. Якщо сума доходу сім’ї не доходить до цієї планки, то ніякої диво – брокер не здатний умовити банк видати кредит покупцю.

На ринку партнерських послуг по кредитуванню житла ініціаторами угоди є банки, деякі створюють у себе цілий штат працівників зайнятих «партнеркою». В основному використовують два види партнерських схем роботи банків з учасниками ринку будівництва. В основі першої схеми лежить орієнтація на клієнта, який прийшов від партнера, йому надаються пільгові умови кредитування, розраховане в основному на великих учасників ринку, для них це додаткова конкурентна перевага. Друга схема надає комісійну винагороду партнеру за кожного направленого клієнта. Розмір виплати коливається від 0,4 до 0, 75 відсотків від суми кредиту і також залежить від кількості і якості залучених клієнтів.

Програма «Партнер банку» не є тимчасовою і акційною, це постійна програма, націлена на встановлення довгострокових і довготривалих зв’язків з будівельними компаніями та агентствами нерухомості. У зв’язку з тим, що конкуренція зростає день від дня, банки все частіше виступають ініціаторами партнерських програм. Це дає ряд суттєвих переваг для клієнта, покупців наведених партнером, намагаються не затримувати з отриманням кредиту, також надають пільгові ставки, які дозволяють клієнтам економити кошти.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.

Опитування
Які банківські послуги Вас цікавлять?