Якщо говорити про ринок в цілому, то 2013 охарактеризувався зниженням і прискоренням темпів ринку КАСКО. Основною причиною падіння є демпінг. Лідери ринку змушені були опустити ціни на 20%, а це не могло не позначитися на середній ціні і на ринку в цілому. Крім того, спостерігався (і триватиме) спад кредитування, багато авто докризового періоду виходять із застави і перестають страхуватися.

Також тенденцією 2013 року, та й кілька наступних років буде падіння ринку ОСАЦВ. Причина – «бонус-малус» – вважаю цю знижку руйнівною для ринку. Знижка нібито за беззбитковість щорічно знижує премію на 5%, але при частоті збитків в 1% беззбитковими є 99% клієнтів, а це означає, що щорічно середня премія по ринку падає на 5%, при тій же, якщо не більше, високій збитковості.

Добровільне медичне страхування в 2013 році трохи підросло на 15% за рахунок невеликої інфляції, поширення в регіонах та вдосконалення програм і покриття, а також зростання збитковості в корпоративному сегменті (співробітники поступово вчаться вичавлювати з ДМС по максимуму).
НС – в середньому по року приросло на 5%.

Страхування майна поки в зацементувати стані, і це буде продовжуватися ще 3-4 роки.

Одним з найбільш дискутованих трендів майбутнього року буде тема ОСАЦВ.

bigЄ надія, що наступного року буде прийнятий Закон про страхування. Думаю, що не залишиться без уваги і тема ліцензування агентів, це крок дуже серйозний і важливий для ринку і від того, наскільки Моторка і Регулятор зреагують і спрацюють, буде залежати, як зміниться ринок.

Одним з основних трендів буде сервіс, якість і швидкість страхових виплат.

У сформованій ситуації на ринку страхування складно очікувати прихід великих іноземних гравців, але при цьому багато компаній, які не можуть вирішити свою проблему з капіталом і не можуть отримати додаткові інвестиції, так чи інакше, трансформуються. Ми прогнозуємо, що наступного року на ринку з’являться кілька страховиків, які будуть набирати обертів, спираючись на приналежність до швидкозростаючим фінансово – промисловим групам.

Спаду серед ТОП 50 компаній, які реально працюють бути не повинно. Сподіваюся, що Держфінпослуг продовжить свою роботу з очищення ринку, що призведе до істотного скорочення учасників, але це не позначиться на обсягах реального ринку.

Головною темою 2014 року, як мені здається, буде питання надійності страхових компаній. На жаль, на ринку з’являється все більше прикладів компаній, не здатних виконувати свої зобов’язання. Найгірше те, що від цього страждають клієнти, що довірили їм свій страховий захист. Але в теж час, в порівнянні з минулим роком, ситуація щодо контролю страхового ринку з боку регулятора покращилася. У результаті послідовних дій Нацкомісії ринок покинув (або заплатив високі штрафи) цілий ряд недобросовісних страховиків.

Всі умови для ведення відритого і успішного бізнесу є вже сьогодні. Достатньо лише завжди виконувати вимоги закону і використовувати ефективні бізнес-моделі.

Одним з позитивних рішень, яке допоможе у вирішенні проблеми, може стати система прямого врегулювання в ОСАГО, обговорювати яку почали вже давно. Якщо страховий ринок хоче поміняти ставлення людей до страхування «автоцивілки», наступного року це питання має підніматися ще не раз.

Досить часто сьогодні говорять на тему ліцензування посередників. Але я не можу сказати, що це панацея для ринку. Навіть якщо регулятором буде введена процедура, що передбачає обов’язкове навчання і тестування фахівців, в глобальному масштабі це не змінить картину. Так чи інакше, але навчанням персоналу займаються практично всі серйозні гравці ринку.

Актуальною для 2014 буде і тема електронних полісів системи «Зелена карта». Те, що поліси одного з найскладніших видів страхування на українському ринку досі виписуються вручну, не радує. Ми сподіваємося, що МТСБУ таки запустить систему, яка дозволить поліпшити облік і контроль в цьому виді страхування, завдяки чому підвищиться захищеність клієнтів.

У наступному році залишиться актуальним питання страхування життя.

Українці починають по-іншому розпоряджатися грошима.

У довгостроковій перспективі немає іншого інвестиційного інструменту, крім страхування життя, який забезпечить фіксований гарантований дохід, можливість заробітку додаткового інвестиційного доходу та страховий захист клієнта.

Все більше компаній сьогодні стали говорити про свою орієнтацію на клієнтському сервісі. І якщо за маркетингом стоїть реальність, я тільки вітаю таку позицію. У 2014 році це багато в чому сприятиме становленню українського ринку та формуванню позитивного «customer experience».

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.


*