Замість поняття «процентна ставка за користування фінансовими коштами лізингової компанії» в лізинг використовують поняття «подорожчання об’єкту лізингу».

Розраховують «подорожчання об’єкту лізингу» у відсотках від початкової вартості об’єкта лізингу, як, якби він відразу купувався за рахунок коштів покупця. Різні лізингові програми дають різні вказівки подорожчання об’єкта лізингу за весь період лізингу або в рік. Таку форму вираження вартості користування лізингом нерідко пов’язують з вигодами обліку. Головними «користувачами» лізингу є юридичні особи, тому що приймає рішення особі набагато простіше порівняти суму, необхідну для придбання об’єкта лізингу та суму заробітку за допомогою придбаного в лізинг об’єкта за час дії договору лізингу.

На утримання об’єкта лізингу впливають ряд параметрів, частина яких може вибрати лізингоодержувач, а деякі можуть визначатися розміром процентної ставки по кредитуванню, лізинговою компанією, нормою прибутку, яка встановлена ​​в конкретної лізингової компанії. На остаточну суму подорожчання об’єкта лізингу в першу чергу впливає початковий внесок лізингоодержувача. Чим він вищий, тим менше буде загальна сума дорожчання придбаного в лізинг об’єкта.

lizing-300x189Крім того, лізингоотримувач може вибрати один з варіантів: або купується об’єкт лізингу буде стояти на балансі у лізингової компанії або на балансі підприємства лізингоотримувача. У випадку, коли об’єкт лізингу обліковується на балансі лізингової компанії, лізингоотримувач отримує можливість економії, так, наприклад, при лізингу автотранспорту лізингоодержувачу не обов’язково створювати автогосподарство, що потрібно за законодавством для деяких великих регіонів, наприклад, для Москви, Московської області, Санкт-Петербурга , Ленінградської області. Але податки в цьому випадку платить лізингова компанія, що, природно, збільшує суми щомісячних лізингових платежів і в підсумку призводить до збільшення загальної суми подорожчання об’єкту лізингу. Коли об’єкт лізингу знаходиться на балансі підприємства лізингоотримувача, відбувається зниження загальної суми подорожчання об’єкта лізингу, але у лізингоодержувача виникають додаткові витрати. Лізингоодержувач може сам для себе вибрати схему лізингових платежів. У разі рівних щомісячних лізингових платежів сума переплати вища, ніж у випадку зменшується платежів.

Бувають випадки, коли виробник або ж постачальник придбаного в лізинг об’єкта, здійснюючи купівлю об’єкта, дає знижку, рівну за розміром подорожчання цього об’єкта у разі його придбання за повну вартість у конкретної лізингової компанії. У таких випадках може дорівнювати «нуля» сума подорожчання.

З метою демонстрації вище викладеного матеріалу розглянемо для прикладу розрахунок дорожчання купується в лізинг автомобіля Ford Transit 2009 року випуску, вартість якого 1 мільйон рублів з розміром початкового внеску 20%, строком лізингу 24 місяці.

З усього викладеного можна зробити основний висновок:

На розмір суми подорожчання об’єкта лізингу впливає безліч факторів, на деякі з них можна вплинути. Головним чином цей вибір стосується зручностей власного обліку, скорочення витрат і збільшення загальної суми платежів лізингу.

Є й інші, не розглянуті в даній статті, фактори, які можуть впливати на подорожчання придбаного в лізинг об’єкта. Наприклад, терміни лізингу; умови особи, що займається плановим і гарантійним обслуговуванням купується в лізинг об’єкта. Можна дати таку загальну пораду: треба запитати у лізингової компанії графіки платежів з різними варіантами схем погашення та обліку і провести порівняння збільшення подорожчання придбаного в лізинг устаткування з власними можливими витратами. Провівши аналіз отриманих схем погашення та обліку, можна буде вибрати найбільш прийнятну лізингову програму.

Будемо вдячні за оцінку
Дуже поганоПоганоПосередньоДобреВідмінно (Поставте оцінку першим)

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.

*