Опитування
Які банківські послуги Вас цікавлять?

З недавніх пір прямі виплати потерпілому страховою компанією винуватця стали не єдиним – і не найкращим способом отримати відшкодування після ДТП. Що потрібно знати про нову схему виплат по автоцивілц.

Правильна новинка

Нинішня модель врегулювання страхових випадків по ОСАГО має ряд недоліків. По-перше, компанії занижують розмір збитку. По-друге, занадто часті випадки затягування виплат. Якщо страхова компанія при цьому ще й зазнає труднощів, то під виглядом затягування і зовсім ховається відмова у відшкодуванні. У самих запущених випадках неможливо домогтися виплат навіть через суд: виконавчі служби не можуть стягнути з компанії, у якої фінансові труднощі, ні копійки.

Щоб вирішити ці проблеми, на ринку запустили пілотний проект по прямому врегулювання. Згідно з ним, потерпілий в ДТП має право звертатися за відшкодуванням в СК, в якій застрахована його відповідальність. Саме ця компанія робить виплату, а потім – отримує від страховика винуватця ДТП відшкодування в порядку регресу.

Зараз цей пілотний проект на практиці відчувають обрані страхові компанії (наприклад, з 2014 року схему відчувають в PZU), а з часом, в разі, якщо парламент прийме законопроект №3551 про перехід до прямого врегулювання, запрацює масово. «Пілотний проект по прямому врегулювання знаходиться на завершальній стадії впровадження. Початок роботи проекту заплановано на другий квартал 2016 року. Для впровадження необхідно внести зміни в податкове законодавство і в ряд розпоряджень Нацкомфінпослуг про порядок подання звітності страховими компаніями. Адже по суті, одні страховики будуть виплачувати страхові відшкодування інших страхові компанії », – розповів генеральний директор МТСБУ.

Страхові тонкощі

Отже, в більшості випадків потерпілий сам буде вибирати СК, в якій зможе отримати відшкодування – ту, де він купував поліс, або страховика винуватця ДТП. Крім цього, всі страхові збитки розділять на три групи:

  • до 50 тис. грн.,
  • від 50 до 100 тис. грн.,
  • більше 100 тис. грн.

Збитки першої групи будуть відшкодовуватися за середнім значенням в декількох діапазонах, другої групи – за фактичними сумами відшкодування. А збитки третьої групи – зовсім не зможуть бути відшкодовані в межах прямого врегулювання.

Всі страховики повинні відкрити рахунки в уповноваженому банку – зараз, за вибором Президії МТСБУ, це УкрСиббанк. Кожен страховик буде зобов’язаний мати на своєму спецрахунку постійний гарантійний залишок в сумі 50% його середньомісячного розміру страхових виплат. Це полегшить і прискорить взаєморозрахунки між страховими компаніями.

Швидше і справедливіше

Пряме врегулювання прискорює отримання відшкодування по ОСАГО в середньому в три рази. Компанія в середньому проводить виплати протягом 30 днів, потім в середньому за 87 днів повертає виплачені кошти в страхових компаніях винуватців на підставі регресної вимоги. Нагадаємо, згідно із законом відшкодування по ОСАГО повинні виплачувати потерпілому протягом 90 днів з дня узгодження розміру відшкодування.

Крім високої швидкості виплати відшкодування, нова схема припаде до смаку страхувальникам ще і лояльністю страхових компаній, які проводять виплати, до своїх клієнтів. І справді – за такою схемою СК не будуть занижувати страхові виплати.

Чим ця схема цікава самим страховим компаніям? Дуже просто: виплачуючи збиток своїм клієнтам вони підвищать їх лояльність, а також набудуть нових клієнтів з числа їхніх знайомих, адже отримати швидку виплату з автоцивілки сьогодні дуже складно.

Гарантія надійності

У прямій схеми відшкодування є ще одна перевага – непрямий захист страхувальника від ненадійних СК. Справа в тому, що страховики, які приєднуються до системи прямого врегулювання, формують додатковий гарантійний фонд. Цей фонд буде фінансовою гарантією того, що страховик-учасник системи прямого врегулювання розрахується з іншими учасниками з виплат. В іншому випадку витрати учасників будуть компенсовані за рахунок коштів такого фонду. Тобто участь компанії в системі прямого врегулювання є підтвердженням того, що у цій компанії є додаткові фінансові гарантії.

На думку фінансиста, якщо компанія-учасник системи прямого врегулювання зіткнеться з кризою, то, швидше за все, вихід або виключення з цієї системи стане одним з її перших кроків: адже для повернення коштів з гарантійного фонду має пройти не менше шести місяців з моменту виходу страховика з системи прямого врегулювання. Тому якщо інший учасник вже почав регулювати випадок, де винуватцем є клієнт такого страховика, то потерпілий може бути впевнений у виплаті відшкодування.

винятки

Пряме відшкодування по ОСАГО зможуть отримати далеко не всі власники полісів. Для того, щоб виплата здійснювалася за прямою схемою, необхідно, щоб поліси обох учасників в ДТП були куплені у таких СК.

Лише 17 страховиків з 54-х працюючих на ринку автоцивілки беруть участь в проекті прямого врегулювання по ОСАГО. Серед них: PZU Україна, ІНГО Україна, Країна, СГ «ТАС», СТ «Іллічівське», Універсальна, ВУСО, «Арсенал Страхування та інші».

Сьогодні в пілотному проекті з прямим врегулюванню беруть 18 СК. Переважно це найбільші компанії. Адже їх сумарна частка ринку становить близько 70% страхових премій ОСАЦВ. Після прийняття законодавчих змін, вже ініціюваних у Верховній Раді, пряме врегулювання стане обов’язковою умовою роботи на ринку ОСАЦВ.

Скористатися можливістю прямого врегулювання не вийде і в ряді інших випадків. Наприклад, якщо:

  • в ДТП більш ніж два учасника;
  • ДТП безконтактна – тобто не відбулося зіткнення з автомобілем винуватця;
  • ДТП не оформлена по європротоколу або поліцією;
  • один з учасників не має чинного поліса автоцивілки;
  • винуватець ДТП несе тільки часткову відповідальність за шкоду;
  • збитки перевищують ліміт страхової суми, встановлений законом,
  • необхідно отримати виплату за шкоду, завдану життю і здоров’ю людей. Для їх компенсації можна звертатися тільки в страхову компанію винуватця.

Думка

Генеральний директор МТСБУ

Щоб не стати жертвою невиплати по ОСАГО, необхідно заздалегідь – на етапі підписання договору страхування, враховувати дані «світлофора», які щоквартально публікує МТСБУ.

У таблиці наведені показники загального фінансового стану страховика, якості врегулювання збитків (в тому числі і швидкості виплат компанії) і рівня скарг. Оцінки розділені на кілька кольорів, за аналогією зі звичайним світлофором. Підставою для світлофора служать, як фінансові показники компанії, так і дані по швидкості виплати, обсягом виплат і кількістю скарг до врегульованим справах. Найчастіше проблеми з виплатами починаються у компаній з червоної зони світлофора.

Джерело: Простобанк

Будемо вдячні за оцінку
Дуже поганоПоганоПосередньоДобреВідмінно (Поставте оцінку першим)

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.