Якщо банкомат не видав гроші, але списав суму з рахунку, заява постраждалого клієнта буде розглядатися протягом 46 днів, а якщо мова йде про шахрайство – процес займе до 180 днів.

Вирішення питання спірних трансакцій займає чимало часу. Як нам розповів провідний економіст сектора моніторингу та розслідування шахрайських операцій Управління банківської безпеки АТ «ОТП Банк» Олексій Немченко, якщо банкомат не видав гроші, розгляд заяви займає 46 днів з моменту ініціювання протестованя (Chargeback) через платіжну систему (Visa International / Mastercard Worldwide) . Спірні операції в торговельній мережі / Інтернет також розглядаються протягом 46 днів. Шахрайство: до 180 днів.
Швидкість вирішення проблеми залежить від багатьох факторів. «Загальний час розгляду заяви клієнта в значній мірі залежить від того, яка саме трансакція заперечується. Адже якщо вона відбулася в термінальній мережі банку – процедури і терміни одні, якщо в терміналах банків-партнерів – процедури інші, якщо ж в інших банках – будуть задіяні інші процедури, які вже регламентуються правилами платіжних систем і рівнем членства банку в таких системах, – розповідає директор департаменту карткового бізнесу ПАТ «Кредобанк» Дмитро Лучко.
– І далеко не завжди час розслідування по трансакціях в термінальній мережі банку менше, ніж у мережі інших банків. Крім того, значний вплив на загальний час розслідування мають також внутрішні процедури банку, який емітував карту – адже з моменту написання заяви клієнтом до початку фактичного розслідування може пройти досить різний проміжок часу, в т.ч. внаслідок «людського фактора».
 Олексій Немченко зазначає, що процес розгляду заяви можна розділити на кілька основних етапів.

  • Розгляд заяви (1 день). Відбувається визначення спірної трансакції, здійснюється перевірка виписки клієнта, з’ясовуються додаткові обставини.
  • Ініціювання опротестування (1 день). Ініціювання опротестування можливо тільки після того, як сума спірної трансакції вже списана з карткового рахунку клієнта.
  • Зарахування авансу по спірних операціях в банкоматі / торгової мережі / Інтернеті, якщо є (як правило, через 5 днів після ініціювання опротестування, коли гроші надійдуть на відповідний рахунок банку). Зарахування авансу при спірних операціях у торговельній мережі / Інтернет можливо лише за наявності документів, що підтверджують факт спірної трансакції (листування з торговцем, кредитний сліп, інвойс, чеки тощо).
  • Результат по закінченні строків опротестування. Якщо результат позитивний, то аванс залишається у клієнта, якщо ні – то аванс списується, а клієнтові надається відповідь за заявою. У разі, якщо власник картки не надав документи, що підтверджують факт спірної трансакції, зарахування здійснюється тільки після закінчення опротестування.

bankomat_11-01-14_380x253.jpg.aspx «Процедури розслідування та їх тривалість визначаються типом і місцем здійснення операції, а також моделлю роботи банку з платіжними системами. Але якщо взяти до розгляду типові операції в мережі інших банків, наприклад у торговельних точках, то узагальнена схема етапів буде виглядати так: прийом заяви на відділенні і її напрямок у відповідний підрозділ головного банку (1-2 дні, залежно від внутрішніх процедур банку) , підготовка та реєстрація відповідної вимоги в платіжній системі (1-2 дні, залежно від внутрішніх процедур банку), обробка вимоги платіжною системою і повернення коштів (на практиці – 5-10 днів), зарахування коштів на рахунок клієнта (1-2 дні ). Таким чином, як правило, вся процедура займає від 2 до 3 тижнів, – стверджує Дмитро Лучко.
– У разі операції в термінальній мережі «свого» банку, послідовність етапів аналогічна, проте етап розгляду вимоги платіжною системою буде замінений розслідуванням профільним підрозділом банку, тривалість якого визначається операційними процесами кожного конкретного банку ».
Великою мірою результат опротестування залежить від того, наскільки ретельно ви прописали деталі спірної трансакції в заяві. Але відразу налаштовуватися на тривалий розгляд проблемної ситуації все ж не варто, адже в половині випадків залагодити питання можна відразу ж, звернувшись в службу підтримки або bankomat_300x243.jpg.aspxнаписавши лист торговцю.
«У заяві необхідно правильно вказати дату, час, місце і суму спірної трансакції. Для спірних операцій в банкоматі, важливо чітко вказати трансакцію, по якій не отримано кошти (у разі, якщо в одному банкоматі кілька операцій зняття готівки на одну суму. Наприклад: здійснював 4 трансакції зняття готівки по 500 грн., По третій трансакції – не отримав гроші), – стверджує Олексій Немченко.
– Для спірних трансакцій у торговельній мережі / Інтернет важливо надати всі наявні документи, що підтверджують факт спірної трансакції (листування з торговцем, кредитний сліп, інвойс, чеки тощо).
Також, важливо самому зв’язатися з торговцем для отримання коментарів (для операцій у мережі Інтернет) та надати підтвердження такого звернення (копія електронного листа, скріншот сторінки з сайту торговця).
50% спірних ситуацій з’ясовуються шляхом простого написання електронного листа на ім’я торговця або звернення в службу підтримки ».
Джерело: www.banki.ua

Будемо вдячні за оцінку
Дуже поганоПоганоПосередньоДобреВідмінно (Поставте оцінку першим)

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.

*