Новини світу кредитування та банківських послуг.

Повернення комісії за видачу кредиту – як повернути?

До радості всіх позичальників, у 2009 році Вищий арбітражний суд прийняв постанову, в якій вказувалося на незаконність нарахування комісії за видачу кредиту. Не секрет, що таку комісію з клієнтів брали багато банків, збільшуючи витрати позичальників. Фінансові установи мотивували свої дії витратами на те, щоб відкрити і обслуговувати позичковий рахунок, але Вищий арбітражний суд вказав банкам на те, що дані операції є їх прямим обов’язком і не можуть обкладатися комісією. Тому в даний час позичальники мають право повернути свої кошти, спираючись на закон.

Незважаючи на ухвалу арбітражного суду, далеко не всі банки згодні мирним шляхом повернути незаконно взяту у клієнтів комісію. Тому позичальникам доводиться звертатися до суду. А деякі фінансові установи донині не приховують того, що як і раніше стягують комісію за ведення позикового рахунку і виданий кредит, називаючи це комісійною винагородою. І хоча знайти управу на банкірів не так-то просто, зробити це все ж реально. Треба тільки знати, як повернути комісію за видачу кредиту і діяти за планом.

Алгоритм дій для позичальника

Перш за все, слід сказати, що термін давності для повернення комісії становить три роки. Якщо комісія була виплачена банку давніше, то шансів її повернути вже немає. Якщо ж терміни ще не втрачені, час діяти:2012-11-03_215827

1. Складаємо претензію до банку.

Претензія, в якій міститься суть проблеми, вимоги про повернення комісії та посилання на постанову арбітражного суду складається у двох примірниках. Претензія адресується до головного офісу банку, в ній також зазначається прізвище, ім’я, адресу позичальника. Обидві претензії необхідно принести в банк, причому перший віддають, а на другому співробітники канцелярії банку зобов’язані проставити дату надходження. Розглянути претензію банк зобов’язаний протягом 10 днів.

2. Звернення до Росспоживнагляд.

Якщо протягом 10 днів банк ніяк не відреагував на претензію, складається лист в Роспотребнадзор, до якого необхідно додати копію претензії з відміткою з банку. Отримавши таке звернення, Роспотребнадзор напевно прийме рішення оштрафувати банк. Факт штрафу стане додатковою перевагою для позичальника в суді.

3. Звернення до суду.

При подальшому бездіяльності кредитної установи клієнт може складати позовну заяву до суду, який напевно буде на стороні позичальника і змусить банк відшкодувати не тільки комісію по кредиту, але й судові витрати. Як показує практика, претензія є найменш ефективним способом повернути кошти, тому, якщо строк для повернення не минув, найкраще відразу звертатися безпосередньо в суд.

Чим загрожує конфлікт з банком?

Будь-який банк обережно ставиться до потенційно небезпечних клієнтам, тому претензія від позичальника може назавжди закрити йому можливості подальшого отримання позики в цій фінансовій установі. А якщо клієнт вирішить повернути комісію, будучи позичальником з непогашеною позикою, банк навіть може вимагати погасити кредит достроково. Однак позичальникам слід бути наполегливішими і відстоювати свої права, спираючись на закон РФ.

Які комісії підлягають поверненню?

Згідно з постановою ВАС, позичальник може вимагати повернення:

– Комісії за відкриття, супроводження та обслуговування позикового рахунку;
– Комісії за видачу і відкриття позики;
– Комісії за достроково погашений кредит;
– І деякі інші.

Крім того, банк не має права нав’язувати клієнту послугу по страхуванню життя. Питання страхування має вирішувати тільки позичальник, виходячи з власних міркувань.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.

Опитування
Які банківські послуги Вас цікавлять?